Diskuse: ZF vyrobilo vzpěru McPherson z karbonu

zpět na článek
  • NaNooG

    Re: Lehky a krehky karbon

    14.04.10 10:56 Reagovat

    jen tak pro doplneni jeste, Permon ma pravdu v tom ze karbon uz davno neni jen krehky superdrahy matros, karbonu je hodne druhu (zalezi na pouzite latce, plnivu, vrstveni prisadach atd) takze muze byt superpevny a krehky (F1 kridla a dalsi) ktere odolaji obrovskym zatizenim pri nejnizsi mozne hmotnosti, ale jak do nich kopnete tak rupnou. A nebo to muze byt sice tezsi ale skoro neznicitelny karbon, z toho se delaji casti F1 ve ktere sedi jezdec, a jak jiste vite tahle cast nevazi skoro nic a presto skoro nemate sanci ji znicit (v 300 do zdi a ono to porad drzi, myslim ze tenhle typ karbonu je prokladany wolframovymi platy). Takze opravdu zalezi jen na pozadavcich a spravnym "namichanim" karbonu. Blok motoru z neho ale asi jen tak nebude, tusim ze karbon spatne odolava teplotnim zmenam, ale oni uz na to neco vymysli :-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: Lehky a krehky karbon

    13.04.10 22:38 Reagovat

    super, tohle je sen. Nizka hmotnost a jako bonusem jeste i vetsi pevnost a zadna koroze - moje nocni mura >:D

  • Falta

    Re: Lehky a krehky karbon

    13.04.10 18:07 Reagovat

    Ano setkáme, jen sem chtěl říct že v současný době neni jen o penězích. Myslím tyto složitější části, jinak mi je jasný že např karoserie o penězích je. Snad přijde převrat s novym bmw 3...

  • NaNooG

    Re: Lehky a krehky karbon

    13.04.10 15:50 Reagovat

    Falta: tak to je celkem spatny argument, to je jak tvrdit ze to neni otazka ceny protoze tyhle tlumice nemelo Ferrari F50 i prez to ze stalo tezky prachy. Jenze v dobe kdy F50 vznikala tak zadne karbonove tlumice vymyslene nebyly, a to same i u zondy. Zonda uz tu je celkem dlouho a tyhle tlumice se zacnou delat az v roce 2014. Navic to je nejjednoduzsi mcpherson, zonda pouziva lichobeznikove zaveseni a tam je pouziti karbodu asi slozitejsi. V budoucnu se ale urcite setkame s karbonem i tam.

  • Falta

    Re: Lehky a krehky karbon

    13.04.10 10:42 Reagovat

    Otazka ceny to není, zonda stojí 40 a tlumice z karbonu nema.

  • Permon

    Lehky a krehky karbon

    13.04.10 10:23 Reagovat

    Jedinou prekazkou pro aplikaci v automobilovem prumyslu jsou naklady, nic vic! Nesmysly typu "krehky" karbon si priste muzete odpustit ;-) V dnesni dobe je karbon, resp. ruzne druhy kompozitu snad nejlepsim konstrukcim materialem co se pomeru vahy/pevnosti/tuhosti/zivotnosti tyka. Viz konstrukce letadel, zavodnich aut, zavodnich jizdnich kol atd....

  • TeeJayfoto TeeJay

    Yes

    13.04.10 09:53 Reagovat

    Tak touhle cestou rozhodně ANO. :yes:

zpět na článek


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19532 | Zobrazit seznam všech anket