Zenvo ST1: dánsky supersport s výkonem přes 1000 koní
Zenvo Automotive je dánská společnost, která vznikla s jediným cílem, jímž je vývoj a výroba dánského supersportu. Vývoj modelu ST1 byl zahájen v roce 2004 a nyní se blíží jeho uvedení na trh.
Zenvo Automotive si poměrně v tichosti a klidu vyvinulo vlastní dvoumístné supersportovní kupé, které má k zákazníkům vyrazit v roce 2009. Zájemci o stroj, jehož tvůrci velmi zdůrazňují, že je dánský, by si měli pospíšit, protože má vzniknout série pouze 15 vozů a ty dostanou speciálně vybraní zákazníci.
Zenvo ST1 má nabídnout stejně jako ostatní vozy této kategorie neopakovatelné zážitky za volantem ve spojení s notnou dávkou exkluzivity a luxusu. Karoserie, jejíž design je domácím produktem je vyrobena z oceli a karbonu. Dvoumístné kupé je 4665 mm dlouhé, 2041 mm široké (bez zpětných zrcátek) a 1198 mm vysoké. Rozvor náprav má dvoumístné kupé 3055 mm. Interiér má na výšku nabídnout 1002 mm, na délku 1104 mm a široký je ve výšce ramen 1398 mm. Dánové myslí i na zavazadla a jejich ST1 nabídne zavazadlový prostor o objemu 130 litrů.
Nyní od praktických vlastností dánského supersportu zamíříme k jeho pohonné jednotce, kterou je blíže neurčený vidlicový osmiválec o objemu 7,0 l, o jehož přeplňovaní se stará kompresor i turbodmychadlo. Sedmilitrový agregát disponuje výkonem 1104 koní (810 kW) při 6900 ot./min. a točivým momentem 1430 Nm při 4500 ot./min. Tyto hodnoty jsou přenášeny na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky. Zenvo ST1 má podle svého výrobce zvládnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,0 s a dosahovat elektronicky omezené maximální rychlosti 375 km/h. Při prvních testech prototypu bylo dosaženo zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 s a z 0 na 200 km/h za 8,9 s.
Zenvo ST1 se pohybuje na litých kolech, která jsou vpředu devatenáctipalcová s pneumatikami 255/35 R19 a vzadu dvacetipalcová s pneumatikami 335/30 R20. O zastavení stroje s pohotovostní hmotností 1376 kg se starají kotoučové brzdy o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové brzdiče.
Dvoumístný interiér má posádce i při vysokých rychlostech nabízet maximální komfort. Součástí standardní výbavy jsou elektricky stavitelná sportovní sedadla, dvouzónová klimatizace, audio systém s přehrávačem CD i MP3, navigační systém, tempomat, head-up displej, bezklíčový vstup a startovací tlačítko. Samozřejmostí je kožené čalounění v kombinaci s alcantarou. O bezpečnost se postará ABS, kontrola trakce a dvojice čelních airbagů.
K dispozici bude i příplatková výbava, zahrnující stylovou sadu zavazadel pro cestovatel nebo karbonová kola, keramické brzdy, ochranný rám do interiéru a čtyřbodové pásy pro závodníky.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
wefefef | efef | 22.12.2008 23:21 |
Re: toje přece překopaná R8- CHLAPEČKU TY SES HODNĚ PO..AL | Karin --- | 22.12.2008 21:23 |
liga | fuzzy | 21.12.2008 12:40 |
Prenos výkou | %Elfer911 | 19.12.2008 08:05 |
... | VDC-- | 19.12.2008 00:52 |
Dáni... | Leftie_SK | 18.12.2008 10:42 |
cokolada | alois rotoped | 18.12.2008 07:57 |
Re: Atack | Vlado1111111 | 17.12.2008 23:01 |
pet_na_sest | pet_na_sest | 17.12.2008 22:24 |
NADHERA | Czerwik_SK | 17.12.2008 20:22 |
Atack | Piti20 | 17.12.2008 18:41 |
toje přece překopaná R8 | V i P | 17.12.2008 17:02 |
Re: no | %Transporter | 17.12.2008 16:38 |
no | Vajtus | 17.12.2008 16:20 |
Bestiální... | Amaranth | 17.12.2008 16:12 |
Re: cozeakozeco? | pasak | 17.12.2008 15:26 |
Re: cozeakozeco? | delph | 17.12.2008 15:18 |
cozeakozeco? | pasak | 17.12.2008 15:14 |
zberatelsky kus | pe3k | 17.12.2008 14:47 |
Cooolll | staňa | 17.12.2008 14:35 |
prečo.. | amo | 17.12.2008 14:20 |
Zenvo | %Transporter | 17.12.2008 14:02 |
a ta cena :D | mirec123 | 17.12.2008 13:47 |
pěkně | cer.mi | 17.12.2008 12:31 |
Re: Nelíbí | Roman Daněk (Autofun.cz) | 17.12.2008 12:30 |
Re: Nelíbí | Lokitbaraaa | 17.12.2008 12:22 |
Nelíbí | Roman Daněk (Autofun.cz) | 17.12.2008 12:07 |
lol | rastik | 17.12.2008 11:53 |
bravo | Lokitbaraaa | 17.12.2008 10:52 |
Vstoupit do diskuse › |