Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT

Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: titulní fotka Fandové tuningu a Porsche Cayenne si v Ženevě opravdu přišli na své. Máme tady jednu úpravu vznětové verze.

Ano, i majitel vznětového SUV od Porsche (tahle věta musí fandy pořád tahat za uši) si má šanci trochu upravit auto. Třeba od Lummy.

Ta totiž představila balíček úprav, kdy na začátku je obyčejný Cayenne se šestiválcovým dieselem a na konci Lumma CLR 558 GT. Už jen po vyslovení toho názvu vyletí majiteli „respect“ pěkně nahoru.

Začněme třeba interiérem. Ten je totiž plný „stylových zvířecích kůží“ v modrobílé barvě, doplněných alcantarou. Ta byla použita například na překrytí všech plastových součástí, což je dobrá zpráva třeba pro řidiče alergické na plasty (pokud taková alergie teda vůbec existuje).

Z venku si všimneme zejména výrazného bodykitu, který má dokládat „opravdovou exkluzivnost vozu“. Hustý vzhled je dále doplněn o části z karbonu jako je přední lízátko, zadní difuzor a spojler. Cayenne je o zhruba 40 milimetrů snížen, stojí však na sériovém vzduchovém podvozku. Zato kola jsou zbrusu nová; na sportovní ráfky Lumma o velikosti 22 palců jsou obouvány pneumatiky o rozměru 295/30 vpředu a 335/25 vzadu.

Nepřehlédnutelný je vůz i díky trojici koncovek, prostřední o průměru 100 mm a postranními se stále úctyhodnými 80 mm. Výkon motoru poskočil po čipování na 276 koní (nárůst o 36 k) a 630 Nm (v sérii 550 Nm), výraznější reakce na plyn má být zajištěna speciálním „Lumma modulem pro pedál plynu“, což je nejspíš přečipování elektronické jednotky pedálu plynu. Mám jen trochu strach, aby dávkovatelnost nešla poněkud stranou radosti z nekompromisního nakopnutí při každém přidání. I když asi tuším, co řidiči Lummy CLR 558 GT budou preferovat…

Fotogalerie

  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 1
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 2
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 3
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 4
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 5
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 6
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 7
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 8
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 9
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 10
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 11
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 12
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 13
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 14
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 15
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 16
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 17
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 18
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 19
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 20
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 21
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 22
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 23
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 24
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 25
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 26
  • Ženeva 2011: Lumma CLR 558 GT: fotka 27

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.