Ženeva 2011 živě: AC Cars Cobra MkVI
Kdyby německá firma AC Cars v Ženevě chyběla, asi by se vůbec nic nestalo...
Design vozu AC Cobra považuji za jeden z nejgeniálnějších v celé historii automobilového průmyslu a ta jsem byl rád, že si tohle kultovní auto zase budu po delší době moci osobně prohlédnout. Už nultý den jsem šel okolo a nafotil jak auto, tak jeho nosný rám a podvozek s tím, že se v novinářský den ještě vrátím k důkladnější prohlídce a třeba i posadím dovnitř, to jsem vždycky chtěl udělat.
O to větší bylo moje zklamání, když se v úterý ve vstupu na stánek objevil nekompromisně umístěný pult bez obsluhy a na ploše ani noha. A pokud se náhodou někdo mihnul, tvářil se velmi nepřístupně. A to byla o to větší škoda, že zmíněné exponáty doplnila ještě závodní verze starší cobry. Nerad se kamkoli vnucuji, tak jsem se ani o nic nepokoušel, závoďáka vyfotil zpovzdálí a pokračoval jsem dál.
Mohu tedy pouze posloužit oficiální informací, že hliníková Cobra MkVI spočívá na ocelovém prostorovém rámu a je vybavena čtyřpístkovými brzdovými třmeny Porsche s vrtanými kotouči o průměru 332 mm vpředu a 298 mm vzadu. Motor V8 6.2 z Chevroletu Corvette disponuje výkonem buď 437 k/585 Nm (GT) nebo 647 k/604 Nm (GTS), jejichž sílu pomáhá na zadní kola přenést sportovní diferenciál.
Slabší verze váží jen 990 kg, umí stovku za 3,9 s a rozjede se na 260 km/h, silnější váží o 35 kg více, zvládne 0–100 km/h za 3,3 s a dostane se na 305 km/h. Výrobce ale současně slibuje dostatek prostoru i pro vyšší řidiče, klimatizaci a použití prvotřídních materiálů v interiéru.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Starší Cobra? | VoodooUpgrade | 04.03.2011 04:18 |
Cena? | Enthusiastic.driver | 03.03.2011 19:50 |
Vstoupit do diskuse › |