Ženeva 2011: Sportec SP 800 R

Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: titulní fotka Tak tohle kdysi bylo, prosím pěkně, Porsche 911 GT2 RS. Teď ale jede drobet lépe.

To byl skoro zbytečný úvod, já vím. Vždyť že se jedná o Porsche 911 GT2 RS, pozná i o tuhle značku jen okrajově se zajímající autofunda. Sportec totiž všechny základní viditelné prvky vozu zachoval, přidal pouze lízátko předního nárazníku a totéž zopakoval vzadu – v obou případech za použití karbonu.

To jsou drobnosti a že něco není úplně v pořádku si tak všimnete asi pouze při pohledu na kovaná 20" kola Mono/7, vpředu o šířce 9" a vzadu 12" s centrálními maticemi. Ta obouvají pneumatiky Michelin Cup 245/30, respektive 315/25, fajnšmekr si také všimne snížení světlosti auta o 25 mm.

To podstatné ale najdeme až pod skořápkou. 3,6litrový boxer disponuje po řadě úprav (speciální turbo, vzduchové filtry, titanový výfuk, sportovní katalyzátory, vačkové hřídele, ojnice ze speciální slitiny titanu, účinnější mezichladiče, přeprogramovaná jednotka) výkonem rovných 800 koní (588 kW) při 7250 otáčkách a točivým momentem 900 Nm při 4250/min. Nechybí ani závodní spojka.

Díky tomu zrychlí SP 800 R na stovku za 3,1 s, což je o 0,4 s lepší výsledek než u GT2 RS a rozjede se na 373 km/h (+43 oproti GT2 RS).

Fotogalerie

  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 1
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 2
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 3
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 4
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 5
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 6
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 7
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 8
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 9
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 10
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 11
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 12
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 13
  • Ženeva 2011: Sportec SP 800 R: fotka 14

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.