Ženeva 2011: RUF Rt 12 R

Ženeva 2011: RUF Rt 12 R: titulní fotka Německý specialista na úpravy sportovních modelů značky Porsche, společnost RUF Automobile GmbH, do Ženevy přivezl svou nejnovější kreaci na téma 911 s přeplňováním.

RUF Rt 12 R je nejnovějším a zároveň nejvýkonnějším zástupcem své značky. Základem tohoto modelu je samozřejmě současné Porsche 911 Turbo, jehož přeplňovaný plochý šestiválec o objemu 3,8 litru v sériovém provedení disponuje výkonem 500 koní (368 kW) při 5000 min-1 a točivým momentem 650 Nm dostupným od 1950 do 5000 min-1.

Za zadní nápravou Rt 12 R rovněž pracuje dvojicí turbodmychadel přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 litru. Po zásahu ladičů společnosti RUF se ovšem pyšní výkonem 730 koní (537 kW) při 7000 min-1 a točivým momentem 940 Nm při 3500 min-1.

Standardem pro RUF Rt 12 R je šestistupňová manuální převodovka a pohon všech čtyř kol. Výrazně zvýšenému výkonu je přizpůsobeno nastavení podvozku i brzdový systém, který je vybaven keramickými brzdovými kotouči o průměru 380 mm vpředu a 350 mm vzadu. Kontakt s asfaltem zajišťují 19palcová kovaná kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup o rozměrem 245/35 ZR19 vpředu a 325/30 ZR19 vzadu.

Od Porsche 911 Turbo se RUF Rt 12 R odlišuje i přepracovaným designem karoserie. RUF pozměnil vzhled karoserie použitím nových nárazníků vpředu i vzadu a především umístěním otvorů sání vzduchu v zadních blatnících nad kola, zatímco 911 Turbo je má před koly.

Přední i zadní spoiler a přední kapota jsou vyrobeny z karbonu. Ze stejného materiálu může být na přání budoucího majitele i střecha. Na výrobu dveří je použit hliník.

Interiér je standardně vybaven ochranným rámem, novými sportovními sedadly, koženým čalouněním a doplňky z hliníku nebo karbonu.

Kupé o hmotnosti 1495 kg je schopné dosáhnout maximální rychlosti 370 km/h. RUF si svůj nejnovější model cení na 279.000 Euro bez daně (zhruba 6.900.000,– Kč).

Kořeny společnosti RUF Automobile GmbH sahají až do roku 1939, kdy Alois Ruf založil svou autoopravnu AUTO RUF. S vozy značky Porsche ji neodmyslitelně spojil až jeho syn v roce 1975, kdy představil jejich první úpravy pod vlastním jménem.

Fotogalerie

  • Ženeva 2011: RUF Rt 12 R: fotka 1
  • Ženeva 2011: RUF Rt 12 R: fotka 2
  • Ženeva 2011: RUF Rt 12 R: fotka 3
  • Ženeva 2011: RUF Rt 12 R: fotka 4
  • Ženeva 2011: RUF Rt 12 R: fotka 5
  • Ženeva 2011: RUF Rt 12 R: fotka 6
  • Ženeva 2011: RUF Rt 12 R: fotka 7


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: :) 47xh 06.03.2011  18:46
:) :) 06.03.2011  13:53
Vstoupit do diskuse ›