Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring

Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: titulní fotka Německá Alpina rozšiřuje nabídku karosářských verzí modelu B5 Bi-Turbo o Touring, který kromě výkonu a luxusu nabízí i praktický a objemný zavazadelník.

Na stánku společnosti Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG z německého Buchloe se na letošním autosalonu v Ženevě představil model B5 Bi-Turbo Touring, který udělá radost především spěchajícím rodinám.

Tato novinka v nabídce značky Alpina doplňuje v loňském roce uvedený sedan B5 Bi-Turbo, jehož základem je současná generace BMW řady 5. K pohonu obou karosářských verzí slouží motor 4,4 V8 Bi-Turbo, upravená verze dvakrát přeplňovaného agregátu N63 z nové 550i. Stejná pohonná jednotka pracuje i v B7 Bi-Turbo, jehož základem je BMW řady 7.

Nejvyšší výkon přeplňovaného osmiválce je 373 kW (507 k) při 5500 min-1. Maximum točivého momentu 700 Nm leží mezi 3000 a 4750 min-1. Dvě turbodmychadla (každé pro jednu řadu válců) se nachází uvnitř V mezi válci, tak jako u produkčního motoru od BMW. Jedná se ovšem o zakázková turba od Honeywell-Garrett, která mají plnící tlak až 1,0 bar. K tomu motor přidává přímé vstřikování a variabilní časování ventilů Double Vanos.

Kromě jiných turbodmychadel se motor dále konstrukčně liší aplikací dvojitých mezichladičů stlačeného vzduchu (mají každý dva oddělené okruhy vzduch-voda a voda-vzduch) a zakázkovými písty Mahle, které byly optimalizovány pro vyšší teploty a tlak ve válcích.

Síla osmiválce je přenášena na kola zadní nápravy osmistupňovou automatickou převodovkou ZF 8HP70. Alpina nabízí manuální řazení ovládané tlačítky na volantu Switch-Tronic. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá Touringu jen 4,8 sekundy (sedan je o 0,1 s rychlejší) a maximální rychlost se pohybuje okolo 303 km/h. Kombinovaná spotřeba má hodnotu 10,9 l/100 km.

Kromě pohonné jednotky je upraven i podvozek, který je vybaven stavitelnými tlumiči. Beze změn nezůstane ani brzdový systém, který je vybaven novými třmeny a většími brzdovými kotouči o průměru 375 mm vpředu a 345 mm vzadu.

Změny na designu exteriéru jsou decentní a omezují se na nástavce nárazníků a prahů, spoiler nad zadním oknem a 20palcová kola v designu Alpina Classic, která jsou obutá do pneumatik o rozměrech 255/35 ZR20 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu. V interiéru najdeme čalounění speciální kůží Lavalina, multifunkční volant s logem Alpina a v přístrojové kapličce našly své místo tradičně modré budíky.

Fotogalerie

  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 1
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 2
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 3
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 4
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 5
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 6
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 7
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 8
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 9
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 10
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 11
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 12
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 13
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 14
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 15
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 16
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 17
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 18
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 19
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 20
  • Ženeva 2011: Alpina B5 Bi-Turbo Touring: fotka 21


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
WqXsAYLRiLtZi RaZovjMbwW 13.09.2011  19:55
nMOKwIWtQYqLeps gySdUWmGT 11.09.2011  15:25
WHdVHorjcHgyfzVSOtM PWhZdUdbFRzg 11.09.2011  14:21
Vstoupit do diskuse ›