Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS

Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: titulní fotka Úspěšné „eresko“ se po tříleté pauze vrací. Na žádný supersport si sice nehraje, ale přináší mnohem vyšší ambice než dříve. A za dlouhé čekání se odměňuje několika významnými novinkami...

Bok po boku s inovovanou fabií přichází i nové vrcholné provedení, přinášející nadprůměrné výkony i výbavu v civilním balení a za příjemné ceny. Na stánku stálo mezi civilními fabiemi a stejně jako u minulého RS, se od nich odlišovalo nepřehnanými sportovními úpravami, jaké by jistě slušely i ostatním verzím. Specifický nárazník je sice společný s novým scoutem, avšak místo falešné lyžiny nabízí elegantní aerodynamické „lízátko“. K tomu specifické 17“ disky s koly 205/40 ZR17 a kvalitními pneumatikami. Stejně jako ve scoutu, i zde lze nahradit malé kulaté přední mlhovky s corner funkcí (odlišné od základní fabie) denními světly s módními LED-diodami. Zachycení módních trendů je však vykoupeno absencí mlhovek. Vzadu čeká naznačený difuzor a v případě hatchbacku ještě černá střecha. Stejně jako u základní fabie, i nyní zájemci musejí zapomenout na xenonové světlomety, do minulé RS montované standardně. Výsledek je, zejména ve výstavní zelené metalíze s černou střechou a zrcátky, na živo nečekaně efektní. Odlišnosti jsou sice méně výrazné, než u minulé RS, avšak pěkně ladí se stylem zbytku auta. Zejména dynamicky tvarovaný přední nárazník by si jistě přál každý majitel i standardní fabie.

Nyní i kombi

Ano, množství individuálních úprav fabie kombi první generace do podoby „RS“ svědčí o tom, jak fanouškům tato verze chyběla. Nyní proto konstruktéři nenechali nic náhodě; obdobně jako octavie, i Fabia RS se nyní představuje i v praktičtější prodloužené verzi. Ta se zvenčí odlišuje jen absencí černé střechy, více než dostatečnou náhradou je však lepší aerodynamika, ústící ve vyšší maximální rychlost. Na základě zkušeností s obyčejnými kombi také lze spekulovat, že delší RS přinese příjemnější jízdní vlastnosti.

Uvnitř se opět zdobilo jen v rámci napjatého rozpočtu. Jedinou významnou změnou jsou proto povedená sportovní sedadla s výrazným sportovním vedením, která svou funkci plní dobře a kromě toho jim to v kontrastním černo-bílém čalounění velice sluší. Další doplňky se však omezily již jen na příjemně tlustý sportovní věnec tříramennného volantu s anatomickým tvarem a perforovanou kůží, nerezové kryty pedálů a černý potah stropu. I RS tedy bude znovu možno brát jako rychlé a dobře vybavené cestovní auto, jakým je bezesporu Octavia RS.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 1
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 2
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 3
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 4
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 5
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 6
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 7
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 8
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 9
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 10
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 11
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 12
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 13
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 14
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 15
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 16
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 17
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 18
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 19
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 20
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 21
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 22
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 23
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 24
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 25
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 26
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 27
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 28
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 29
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 30
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 31
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 32
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 33
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 34
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 35
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 36
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 37
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 38
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 39
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 40
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 41
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 42
  • Ženeva 2010 živě: Škoda Fabia RS: fotka 43


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
petap8 petap8 07.03.2010  11:55
Re: dqdq Vysnan1 04.03.2010  18:05
RS ` HH vyhulmihul 04.03.2010  11:59
Re: dqdq babo83 04.03.2010  11:43
Re: dqdq Vysnan1 04.03.2010  00:46
Re: RS riderhenry 03.03.2010  23:39
RS Dancok 03.03.2010  22:28
Re: No nevíím Pierre Baguette 03.03.2010  21:41
Eresa Pierre Baguette 03.03.2010  21:40
No nevíím wsedrftg 03.03.2010  21:40
Fabia RS pioneer 03.03.2010  20:52
Re: dqdq Jack1989 03.03.2010  19:00
Tomis "neregistrovaný" 03.03.2010  18:45
bral by som to salamoon 03.03.2010  18:17
Re: fabie DBS 03.03.2010  17:47
fabie Hrubis 03.03.2010  16:47
pekné gld 03.03.2010  16:37
dqdq wdqdq 03.03.2010  16:07
Farba CJoctavian 03.03.2010  14:03
Koza Vajtus 03.03.2010  13:54
Vstoupit do diskuse ›