Ženeva 2010 živě: Renault Wind

Ženeva 2010 živě: Renault Wind: titulní fotka Renault Wind v nás vyvolal asi nejrozpačitější dojmy mezi sporťáky letošního autosalonu v Ženevě. V čem je problém?

Na Renault Wind jsem se docela těšil, minimálně stejně, jako bych se těšil na každý jiný malý roadster, slibující svými rozměry (délka 383 cm) a rozumnou váhou zábavné svezení. Bonus navíc v podobě lehce extravagantního designu přitom není na škodu. Jenže to má háček…

Usednutí za volant totiž přichystalo pár rozpačitých dojmů. Posaz v roadsteru je docela vysoký a rám čelního skla zase pro změnu dost nízko. A ačkoli nejsem rozhodně žádný obr, podle řady průzkumů patřím se 183 cm k mužskému evropskému standardu, ve twingu mám rám čelního skla skoro ve výšce očí. A aby toho nebylo málo, hlavová opěrka, integrovaná do opěradla, začíná dost nízko, takže mě tlačí do zad.

K tomu si ještě přidejte volant bez možnosti podélného seřízení a s poněkud autobusovým sklonem sloupku. Co naplat, že sedadla příjemně obepínají tělo a manuální převodovka má krátké a přesné dráhy. První dojem v podání francouzského roadsteru tedy nedopadl zrovna nejlépe. Snad si napraví reputaci na silnici…

Na výběr budou dvě pohonné jednotky: silnější je šestnáctistovka známá z Twinga RS o výkonu 133 koní (98 kW) a točivém momentu 160 Nm, k dispozici bude i přeplňovaný motor 1,2 TCe o výkonu 100 koní (152 Nm). Z koly o rozměrech 195/45 R16 či 205/40 R17 se budou ukrývat brzdy o průměru 280 mm vpředu a 240 mm vzadu. Součástí sériové výbavy bude klimatizace, mlhovky, elektricky ovládaná okna, tempomat, přední a boční airbagy či sportovní sedačky a sportovní kožený volant. Vybírat je možno z pěti barev – Majorelle Blue, Pearlescent Black, Glacier White, Altica Grey a Dyna Red.

Renault bude nabízet poměrně velký prostor pro individualizaci; vyměnit můžete kliky, pedály, řadičku, přidat řadu chromovaných doplňků ale také třeba pořídit zadní nárazník s „difuzorem“ a dvojitou koncovkou výfuku. Z příplatkové výbavy jmenujme automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory nebo lepší stereo. Střecha jednoduché konstrukce (to je dobré, alespoň bude uspořena nějaké to kilo) se odklopí a kupátko se tak v otevřené auto změní za 12 sekund. Ať už budete mít střechu v jakékoli pozici, stále bude k dispozici kufr o objemu 270 l. Ceny pro ČR nebyly zatím stanoveny.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 1
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 2
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 3
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 4
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 5
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 6
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 7
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 8
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 9
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 10
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 11
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 12
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 13
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 14
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 15
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 16
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 17
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 18
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 19
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 20
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 21
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 22
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 23
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 24
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 25
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 26
  • Ženeva 2010 živě: Renault Wind: fotka 27

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Re: Škoda riderhenry 04.03.2010  23:56
Re: Re: Škoda Vajtus 04.03.2010  17:06
Re: Re: Škoda riderhenry 03.03.2010  22:27
Re: Re: Škoda Jack1989 03.03.2010  19:28
Re: Re: Škoda Vajtus 03.03.2010  18:02
Re: Re: Škoda salamoon 03.03.2010  17:38
Re: motory? oIoo 03.03.2010  16:52
Re: Re: Škoda Aleš Jungmann (Auto.cz) 03.03.2010  16:52
Re: Re: Škoda Vajtus 03.03.2010  16:00
Re: Škoda Aleš Jungmann (Auto.cz) 03.03.2010  15:53
Škoda Vajtus 03.03.2010  15:52
Re: motory? Aleš Jungmann (Auto.cz) 03.03.2010  15:37
motory? Murajs 03.03.2010  15:32
Vstoupit do diskuse ›