Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet

Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: titulní fotka Po patnácti letech se vrací kabrio na základě prostředních mercedesů. I když vlastně technicky se jedná o pokračovatele malých CLKček...

Zjednodušeně řečeno, novému E-kupé se ubrala střecha, a prakticky tedy stejným postupem jako počátkem devadesátých let, vznikl mohutný kabriolet prestižní řady. Jenže v dobách poctivé techniky se platformě W124 prostě ubralo 9 centimetrů, zato dnes, aniž by se tím Mercedes-Benz příliš chlubil, posloužil základ menší řady C. Tedy stejně jako v roce 1997, kdy se samostatná řada CLK stala nepřímým nástupcem kupé a kabrioletů třídy E, které už portfolio „masařky“ (Mercedes-Benz E W210) neobsahovalo. Kupé i kabriolet dnes znovu sdílí téměř kompletní techniku s malým céčkem, jen výrobce už to nedává najevo tak otevřeně.

První i následné dojmy jsou zcela očekávatelné. Klasická plátěná střecha se vystříhala všech nepatřičných extravagancí a nezměnila ani původní vnější rozměry výchozího kupé. Její ovládací mechanismus působí solidním dojmem a plně těží z klasické konstrukce; zabírá mnohem menší kus zavazadelníku, než u populárních kupé-kabrioletů. Se staženou střechou to kabrioletu velice sluší a lépe se maskuje krátký rozvor, poněkud narušující eleganci výchozího kupé. Kromě „vzduchové šály“, již dobře vyzkoušené v roadsterech SL a SLK, přichází i novinka „Aircap“. Není to nic jiného, než úprava proudu vzduchu jakýmsi mikrospoilerem na rámu čelního okna, který se vysouvá buď automaticky, nebo tlačítkem. Od obdobného systému u Volkswagenu EOS se liší především tím, že proud vzduchu nerozrušuje, ale přímo odklání. Mercedes se dušuje, že bez střechy díky tomu bude možné jezdit i za sychravého počasí. To však potvrdí až praktické zkoušky…

Interiér maximálně odráží výchozí řadu E, čili trochu paradoxně přináší stroze laděnou důstojnost do modelu, zjevně vytvořeného především pro radost. To vyniklo především ve vystaveném kusu s celošedou vnitřní výbavou. Emoce tedy zůstávají spíše venku, ale přesně tak to příslušná cílová skupina žádá. Otazníkem však zůstává, jak si relativně malá platforma poradí se zatím nejtěžším modelem, na ní postaveným.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 1
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 2
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 3
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 4
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 5
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 6
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 7
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 8
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 9
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 10
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 11
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 12
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 13
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 14
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 15
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 16
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 17
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 18
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 19
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 20
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 21
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 22
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 23
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 24
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 25
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 26
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 27
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 28
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 29
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 30
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 31
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 32
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 33
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 34
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 35
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 36
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 37
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 38
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 39
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 40
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 41
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 42
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 43
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 44
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 45
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 46
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 47
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 48
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 49
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 50
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 51
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 52
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 53
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 54
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 55
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 56
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 57
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 58
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 59
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 60
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 61
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 62
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 63
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 64
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 65
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 66
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 67
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 68
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 69
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 70
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 71
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 72
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 73
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 74
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 75
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 76
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 77
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 78
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 79
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 80
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 81
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 82
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 83
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 84
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 85
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 86
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 87
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 88
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 89
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 90
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 91
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 92
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 93
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 94
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 95
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 96
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 97
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 98
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 99
  • Ženeva 2010 živě: Mercedes-Benz E Cabriolet: fotka 100


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
mercedes-kšunt "neregistrovaný" 21.03.2010  18:26
cabrio mu sluší k3 02.03.2010  22:49
E je krasavec Carlsson 02.03.2010  22:20
Krásné. Ilikethecars! 02.03.2010  19:29
Vstoupit do diskuse ›