Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro

Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: titulní fotka A je to tady, Chevrolet Camaro, legenda mezi muscle cars, konečně přichází oficiální cestou do Evropy. Nejde proto nevyužít příležitost prozkoumat kupé, které je lakované ve stylu Bumblebee z filmu Transformers.

Na expozici Chevroletu na sebe strhává pozornost žluté kupé Camaro. Retro design se svalnatými tvary, ostrými hranami a minimalistickým prosklením mu zaručují zaslouženou pozornost. Stane se totiž prvním americkým muscle car, které se bude v Evropě prodávat v oficiální dealerské síti. Zájemci o Mustang musí volit individuální dovoz, na Camaro nyní stačí rok počkat – termín uvedení na trh je jaro 2011.

Camaro není žádný ušlechtilý a propracovaný sportovní automobil, naopak sází na přiměřenou dávku neomalenosti a hrubosti. To je taky přesně to, co zákazníci od takového auta čekají. Po otevření dlouhých dveří se odhalí interiér, který je laděn lehce do stylu Camara z roku 1969. Zajímavě působí jeho modrozelené podsvícení diodovými trubicemi, jenže s tímto doplňkem je těžko představitelná jiná barva čalounění než černá.

Masivní volant má typicky americky zapuštěný střed, což působí poněkud nezvykle, ale k muscle cars to nepochybně patří. Dominantou interiéru jsou dvě čtvercové kapličky ukrývající rychloměr a otáčkoměr v retro designu. Styl v tomto případě zvítězil nad praktičností – volant v některých polohách zakrývá velkou část budíků. Další ukazatele jsou, opět stylově, umístěny na středovém tunelu před řadící pákou. Na jejich čitelnost za jízdy je lepší raději nemyslet…

Samotná řadící páka má tuhou kulisu a krátké dráhy. Pohyby páky v kulise doprovází mechanické cvakání – Camaro umí i na místě odhalit svoji bestiální povahu. Hned před řadící pákou je vypínač stabilizačního systému, bezpochyby proto, aby jej bylo možné rychle deaktivovat i za jízdy.

O původu a zařazení auta, které nabídne V8 a pohon zadních kol nejspíš i v Evropě za cenu dobře vybaveného hot hatche, přesvědčí laciný dekor a chatrné výdechy klimatizace. Jenže na to se tady nehraje, mnohem důležitější je nízký posaz a vzájemná poloha volantu, pedálů a řadící páky.

Přístup na zadní sedadla je až povážlivě akrobatický. Jenže po protahovacích cvicích, které se podobají nástupu do zadních sedadel Astonu DB9, následuje příjemné překvapení z relativně pohodlných sedadel a relativního dostatku prostoru. I s postavou vysokou 175 cm se dá dozadu usadit bez toho, aby kolena vyhýbala přednímu sedadlu v nepřirozeném úhlu a hlava uhýbala kontaktu se střechou. Zajímavou atmosféru zadních sedadel podporuje i omezený výhled – vidět je jen dopředu. Boční trojúhelníková okénka jsou totiž zevnitř ještě menší, než jak vypadají zvenku.

Zavazadlový prostor potěší svoji velikostí. Vstup do něj je velmi malý, nákladová hrana ve výšce 85 cm ale s ohledem na tuhost karoserie jistě potěší automobilové puristy. Tipujeme, že obligátní golfový bag se dovnitř skrze otvor dostane.

V oblasti techniky nabídne Camaro přední nápravu Multilink, zadní 4,5ramenné nezávislé zavěšení, 355mm kotouče s čtyřpístkovými brzdami Brembo a Launch control. Motor 6,2 V8 pochází z Corvette, Camaru má ale výkon zvýšený na 313 kW (426 koní) a 569 Nm. Na dlouhých cestách ušetří palivo díky odpojování jedné řady válců.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 1
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 2
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 3
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 4
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 5
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 6
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 7
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 8
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 9
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 10
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 11
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 12
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 13
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 14
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 15
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 16
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 17
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 18
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 19
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 20
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 21
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 22
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 23
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 24
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 25
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 26
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 27
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 28
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 29
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 30
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 31
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 32
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 33
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 34
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 35
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 36
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 37
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 38
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 39
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 40
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 41
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 42
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 43
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 44
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 45
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 46
  • Ženeva 2010 živě: Chevrolet Camaro: fotka 47

Tapety na plochu

  • Chevrolet Camaro
  • Chevrolet Camaro
  • Chevrolet Camaro


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: interier minus fafanda 17.03.2010  20:36
Re: interier minus wall- 11.03.2010  18:27
Re: interier minus riderhenry 04.03.2010  23:58
Re: interier minus oIoo 03.03.2010  22:20
Re: interier minus riderhenry 03.03.2010  22:07
Re: interier minus oIoo 03.03.2010  17:40
interier minus antiGTi 03.03.2010  17:02
Re: Dobrá zpráva Vysnan1 03.03.2010  16:03
Re: Dobrá zpráva 695 03.03.2010  13:10
Dobrá zpráva Vajtus 03.03.2010  12:52
Vstoupit do diskuse ›