Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto)

Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): titulní fotka Automobilka Porsche si pro návštěvníky autosalonu v Ženevě připravila bohatou nadílku premiér, na jejímž vrcholu je koncept supersportu 918 Spyder.

Porsche v Ženevě ve světové premiéře představí hned tři vozy s hybridním systémem pohonu. Svět sériových vozů bude zastupovat hybridní provedení nové generace SUV Cayenne. Na pomezí konceptů a závodních speciálů se představí 911 GT3 R Hybrid. Konceptem, který přiláká pozornost svým designem i technikou je 918 Spyder.

Automobilka Porsche prostřednictvím konceptu 918 Spyder spojuje svou bohatou minulost s přítomností i budoucností. Dvoumístný supersport s otevřenou karoserií má před zadní nápravou uložen vidlicový osmiválec o objemu 3,4 litru s výkonem přes 500 koní (368 kW). Ten je další evolucí pohonné jednotky úspěšného závodního speciálu RS Spyder. Maximální otáčky tohoto motoru jsou 9200 min-1.

Se zážehovým motorem spolupracují elektromotory umístěné na přední i zadní nápravě a poskytující výkon 218 koní (160 kW). Potřebnou energii jim dodávají kapalinou chlazené lithiové baterie, které jsou umístěny za prostorem pro posádku. K jejich dobíjení může posloužit běžná elektrická síť a také rekuperace energie získané při brzdění.

Síla pohonného systému je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím dvouspojkové sedmistupňové převodovky PDK, zatímco vpředu je elektrický pohon spojen se stálým převodovým poměrem.

Porsche 918 Spyder má dosahovat průměrné spotřeby paliva pouze 3,0 litru benzinu na 100 km a jeho emise CO2 mají být 70 g/km. Tato čísla se spíš hodí ke kompaktnímu městskému vozítku, ale koncept k nim přidává akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,2 s a maximální rychlost 320 km/h. Na Nordschleife má dosáhnout času pod 7:30 minut a být rychlejší než Carrera GT.

Vedle adrenalinových zážitků má Porsche 918 Spyder svému řidiči nabídnout i možnost volby jednoho ze čtyř jízdních režimů. První s označením E-Drive umožní jízdu pouze na elektřinu, kdy jsou využity oba elektromotory a dojezd je okolo 25 km. V režimu Hybrid spolupracují všechny motory a podle jízdních podmínek se zaměřují na minimalizaci spotřeby paliva a zároveň poskytnutí vysokého výkonu. Režim Sport Hybrid rovněž využívá všechny motory, ale většina výkonu je směrována na zadní kola a hlavní je poskytnutí maximálního výkonu. Poslední režim Race Hybrid je zaměřen pouze na výkon a co nejlepší jízdní vlastnosti při vysokých rychlostech.

Vedle moderního a výkonného pohonného systému se může Porsche 918 Spyder pochlubit i svou konstrukcí šasi a karoserie, které vychází ze zkušeností získaných v motoristickém sportu. Základem vozu je monokok z uhlíkových vláken a v hojné míře je využito i hořčíku a hliníku, což se příznivě projevuje na hmotnosti vozu, která je nižší než 1490 kg.

Design karoserie konceptu má odkazovat na legendární model 917 i na současný RS Spyder. Fanoušci značky ovšem v jeho ladných liniích odhalí křivky řady dalších slavných vozů Porsche. Interiér má svým provedením kombinovat klasiku šedesátých let se současností a blízkou budoucností.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 1
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 2
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 3
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 4
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 5
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 6
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 7
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 8
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 9
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 10
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 11
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 12
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 13
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 14
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 15
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 16
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 17
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 18
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 19
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 20
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 21
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 22
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 23
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 24
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 25
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 26
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 27
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 28
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 29
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 30
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 31
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 32
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 33
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 34
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 35
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 36
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 37
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 38
  • Ženeva 2010: Porsche 918 Spyder - Koncept hybridního supersportu (nové foto): fotka 39


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Zajimave Skyline 03.03.2010  10:28
Re: Zajimave Traewell 03.03.2010  06:30
video zdenefek 02.03.2010  22:27
dost dobrý rosi007 02.03.2010  20:33
Re: Mmmm :) %Transporter 02.03.2010  20:10
dfg jááá 02.03.2010  20:07
Re: Good. Ilikethecars! 02.03.2010  18:54
Re: Zajimave Skyline 02.03.2010  17:28
- meera 02.03.2010  17:18
zatim Hrubis 02.03.2010  16:40
porsche? ani ne speeder 02.03.2010  16:23
Re: Re: "Zrcátka" salamoon 02.03.2010  15:55
božské staňa 02.03.2010  15:29
Re: "Zrcátka" oIoo 02.03.2010  15:21
"Zrcátka" Cwalda 02.03.2010  15:18
Re: Good. Vysnan1 02.03.2010  15:08
Good. Ilikethecars! 02.03.2010  14:06
sidepipes oIoo 02.03.2010  13:44
Re: Zajimave kovy 02.03.2010  13:20
3,2l??? Czerwik 02.03.2010  13:19
Zajimave Skyline 02.03.2010  13:04
duracell 850R 02.03.2010  12:56
divne mijunior 02.03.2010  11:06
p0rn0 salamoon 02.03.2010  10:02
Mmmm :) Enthusiastic.driver 02.03.2010  09:20
wow xavier911 02.03.2010  09:02
moc brandysek 02.03.2010  09:00
Nemám slov XY 02.03.2010  08:53
Vstoupit do diskuse ›