Ženeva 2010 živě: Lotus Elise

Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: titulní fotka Lehký roadster Lotus Elise otevírá další etapu svého života druhým velkým faceliftem. Jeho výsledkem je kompletně přepracovaná přední část a nový základní motor.

Nový design přední části vznikl ze dvou důvodů: Lotus chtěl optimalizovat aerodynamiku a přiblížit vzhled novému modelu Evora. Přinejmenším v oblasti designu evorifikace funguje.

Nová přední světla s diodami pro denní svícení sice vypadají na fotkách podobně jako Ferrari California, realita je ale jiná. Díky vyššímu nárazníku zapadá nová tvář Elise do celkových tvarů auta velmi dobře. Příď neztratila na své lehkosti a subtilnosti, navíc posunuje vzhled modelu opět do automobilové současnosti.

Zatímco vpředu se faceliftovalo, zbytek Elise zůstává, až na nový kryt motoru, stále stejný. Jedinou další zásadní novinkou je nový základní motor 1,6 l, jenž střídá jednotku o objemu 1,8 l. Jde opět o produkt Toyoty s technologií Dual VVT-i a Valvematic a disponuje podobným výkonem jako předchůdce – 136 koní (100 kW) při 6800 otáčkách, přičemž točivý moment vrcholí při 4400 otáčkách hodnotou 160 Nm. Jeho hlavním trumfem je ale kombinovaná spotřeba 6,14 l na 100 km v kombinovaném cyklu, což představuje zlepšení o 23 %. Ale ostudu neudělá ani dynamickými parametry. Stovku zvládne za 6,7 s a auto rozhýbe na 200 km/h.

Při zveřejnění prvních oficiální fotek Lotus neukázal interiér a nyní už víme proč – vše zůstává při starém. Po lehce akrobatickém přelezení vysokého a širokého prahu následuje vklouznutí do anatomicky tvarovaného sedadla. I u faceliftované verze se prostor pro nohy směrem dopředu zužuje.

Pocity při sezení uvnitř jsou správně klaustrofobické. Výhled vpřed a do boku je slušný a za sebe se řidič takového auta dívat nemusí. Dominantou interiéru je 32cm volant Momo, za ním se nachází strohá palubní deska. Spartánské pojetí interiéru narušuje pár komfortních prvků, konkrétně: rádio s reproduktory Alpine, klimatizace a držák na nápoje.

Na českém trhu se Lotus zatím oficiální cestou neprodává. Dodávky zákazníkům z továrny v Hethelu budou nicméně zahájeny zkraje léta.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 1
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 2
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 3
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 4
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 5
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 6
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 7
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 8
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 9
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 10
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 11
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 12
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 13
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 14
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 15
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 16
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 17
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 18
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 19
  • Ženeva 2010 živě: Lotus Elise: fotka 20

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Nejlepsi! ft 05.03.2010  07:03
Nejlepsi! %Kokanee 04.03.2010  17:06
Vstoupit do diskuse ›