Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně

Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: titulní fotka Jeden ze zlatých hřebů (alespoň pro nás rozhodně) ženevského autosalonu, Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera, byl oficiálně představen. Litrový výkon desetiválce poskočil na téměř 110 koní/litr, hlavní je ale úspora hmotnosti.

Na Italy nezvykle dlouhá tisková zpráva (pořád ale ani z daleka nemá na tiskovou zprávu ohledně nového V8 pro AMG, která si v délce nezadá s menším románem) popisuje jak úžasná a fantastická nová Superleggera je. Protože to všichni tušíme, přejděme rovnou k věci.

V porovnání s Gallardem LP 560–4 je nová Superleggera o 70 kilogramů lehčí, její suchá hmotnost nepřesahuje 1340 kilogramů. Může za to samozřejmě velmi bohaté využití karbonu v exteriéru i interiéru (karbon celkem ušetřil 40 kg), kovaná hliníková devatenáctipalcová kola uspořila dalších 13 kg a pár kilo srazily také odlehčené sedačky čalouněné Alcantarou místo „těžké“ kůže plus další úpravy.

Jak je z názvu patrné, vidlicový desetiválec o objemu 5204 centimetrů kubických si o deset koníků polepšil a při osmi tisících otáčkách produkuje moc hezkých 419 kW (570 koní). Točivý moment 540 Nm vrcholí při 6500 otáčkách. To znamená výborný poměr výkon/hmotnost na úrovni 2,35 kg/k. Zrychlení z klidu na 100 km zabere permanentní (normální rozdělení točivého momentu mezi nápravy je 30:70) čtyřkolce 3,4 sekundy, na dvoustovku zrychlí za 10,2 s. Nejvyšší rychlost činí 325 km/h, to vás ale nemusí až tak moc zajímat; se Superleggerou si totiž budete užívat hlavně v zatáčkách. A to především díky rozdělení hmotnosti v poměru 43:57 ve prospěch zadní nápravy a sportovnějšímu nastavení podvozku, kde byly některé partie zesíleny.

Devadesátilitrovou nádrž byste prý neměli vyjezdit tak lehce, spotřeba v kombinovaném cyklu činí pouhých (na supersport) 13,5 litru Naturalu na 100 km. To je hodnota při použití automatické převodovky E-Gear, koupíte-li verzi s manuálem počítejte se spotřebou 14,4 litru. Tak a teď ještě tu o Karkulce. Nebo radši ne, věnujme se dále Superleggeře.

O včasná zastavení se starají ocelové brzdy (průměr 365 vpředu a 356 vzadu) nebo na okruhu o hodně použitelnější karbonové kotouče o rozměru 380 mm vpředu a 356 mm vzadu. Na rozdíl od těch ocelových, které jsou vpředu osmipístkové, stačí předním karbonovým brzdám pístků jen šest. Samozřejmě je zde možnost barevného nalakování třmenů, aby to mělo šťávu.

Tip: nebyla to sice Superleggera, ale i tak byly naše dojmy výborné…Za volantem: Lamborghini Gallardo LP560–4

Fotogalerie

  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 1
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 2
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 3
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 4
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 5
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 6
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 7
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 8
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 9
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 10
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 11
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 12
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 13
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 14
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 15
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 16
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 17
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 18
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 19
  • Ženeva 2010: Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera oficiálně: fotka 20


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Lambo boduje... Streetak 06.06.2010  12:50
bere dech jizerkar 03.03.2010  18:52
eff ewfef 03.03.2010  16:22
Re: užasné %Transporter 02.03.2010  18:00
užasné Riccardo_GTV 02.03.2010  17:17
Supeeeer. Ilikethecars! 02.03.2010  14:16
Re: Lambo boduje... %fonzid 02.03.2010  12:21
Re: Lambo boduje... mijunior 02.03.2010  11:14
Lambo boduje... Enthusiastic.driver 02.03.2010  09:16
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket