Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model

Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: titulní fotka Specialista na úpravy vozu značky Mercedes-Benz představuje svůj první vlastní automobil. Dvoumístné kupé má být podle svých tvůrců připomínkou klasických zástupců kategorie Gran Turismo.

Carlsson Super-GT C25 se svým vzorům nesnaží přiblížit berličkou v podobě retrodesignu, i když jistý náznak se najde v jeho siluetě, ale především svými rozměry, technikou, jízdními výkony, luxusem a exkluzivitou.

Technický základ prvního vlastního automobilu společnosti Carlsson samozřejmě tvoří komponenty se značkou Mercedes-Benz. Ty se ale ukrývají pod svébytnou karoserií kupé se splývavou zádí, jejíž linie navrhl Rolf Schepp, šéfdesignér společnosti Carlsson.

Mezi vozy, které inspirovaly tvůrce Super-GT C25, patří i závodní Mercedes-Benz W196 ve verzi se zakrytými koly. Jeho odkaz se jen mírně projevil na liniích blatníků Carlssonu, který se vyznačuje především dlouhou kapotou motoru a plynule klesající střechou.

K pohonu kupé slouží dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru, který disponuje výkonem 753 koní (554 kW). Maximální točivý moment 1320 Nm dostupný při 3750 otáčkách za minutu je pro jistotu elektronicky omezen na 1150 Nm. Stovku dá Carlsson za 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti 353 km/h.

Kupé je vybaveno elektronickým podvozkem, dvacetipalcovými koly z lehkých slitin, obutých do pneumatik 265/30 vpředu a 325/25 vzadu. Zpomalení auta mají na starosti závodní brzdy s kotouči 405 mm vpředu a 380 mm vzadu. Díky využití komponentů od Mercedesu jsou samozřejmostí airbagy, ABS, ESP a řada systémů zvyšujících aktivní i pasivní bezpečnost.

Carlsson má v plánu vyrobit pouze 25 kupé Super-GT C25 a podle tiskových materiálů má mít každý vůz dvou nebo tří barevné provedení laku karoserie a stejné schéma má být použito i v interiéru čalouněném kůží, semišem a vybranými látkami.

K exkluzivitě prvního vlastního automobilu značky Carlsson má přispět i rozhodnutí výrobce prodávat Super-GT C25 podle jednoduchého pravidla, kdy má být prodán pouze jeden vůz do jednoho státu. Majitelům pak má zjednodušit život skutečnost, že technika pochází ze Stuttgartu a oni tak mohou se svým kupé i do servisu Mercedes-Benz.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 1
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 2
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 3
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 4
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 5
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 6
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 7
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 8
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 9
  • Ženeva 2010: Carlsson Super-GT C25 – první vlastní model: fotka 10


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Mazec OzzyOsbourne 17.10.2010  12:25
ewfe fefew 03.03.2010  16:21
ee 695 03.03.2010  13:15
Re: . Aleš Jungmann (Auto.cz) 02.03.2010  21:58
Re: :-| Hrubis 02.03.2010  21:12
. oz 02.03.2010  20:16
:-| speeder 02.03.2010  19:53
Vstoupit do diskuse ›