Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model

Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: titulní fotka V Malajsii sídlící společnost Bufori Motor Car Company představuje ve světové premiéře svůj první čtyřdveřový model, jehož interní označení MKVI se oficiálně změnilo na Geneva na počest místa, kde byl poprvé odhalen veřejnosti.

Premiéra zcela nového modelu, který díky počtu dveří představuje milník v historii malé a poměrně mladé společnosti, je pro vedení Bufori Motor Car Company velmi důležitá a Genevu tak představili zakladatelé firmy pánové Anthony Khouri, George Khouri a Gerry Khouri.

Bufori Geneva se snaží spojit klasické tvary vozů třicátých let s moderní technikou. Zlaté časy automobilismu připomíná především liniemi svých blatníků a tvarem kapoty motoru, odkazujícím na luxusní americkou značku Packard. Do současnosti jej vrací litá kola, bi-xenonové hlavní světlomety a zadní svítilny ze světelných diod.

Pod klasickými tvary se ovšem ukrývá moderní technika. Skelet karoserie tvoří karbon s kevlarem a pryskyřice, tyto materiály mají poskytovat mnohem vyšší pevnost než ocel a zároveň mají vynikat nižší hmotností i delší životností. Tiskové materiály společnosti uvádějí, že Geneva je prvním produkčním sedanem na světě, k jehož stavbě je využito těchto materiálů a výrobních postupů. Skelet karoserie je usazen na šasi z nerezové oceli.

K pohonu nového Bufori poslouží vidlicový osmiválec z produkce koncernu Chrysler, který znají například majitelé modelů s označením SRT8. Motor o objemu 6,1 litru nabídne výkon 430 koní (316 kW) a točivý moment 569 Nm. Prostřednictvím automatické převodovky a samosvorného diferenciálu jsou poháněna kola zadní nápravy. Geneva má zvládnout akceleraci z 0 na 100 km/h za 6 s a dosahovat rychlosti přes 260 km/h. Na přání bude k dispozici i verze s kompresorem přeplňovaným motorem s výkonem 560 koní (412 kW) a točivým momentem 690 Nm.

Podvozek má vpředu nezávislé zavěšení a vzadu využívá nápravu Multilink. Pro dosažení maximálně komfortních jízdních vlastností je Bufori Geneva vybaveno stavitelným vzduchovým odpružením. Pro zvýšení jízdního komfortu i aktivní a pasivní bezpečnosti je novinka vybavena ABS, EBD, ESP, adaptivním tempomatem a také předpínači bezpečnostních pásů, čelní, bočními i hlavovými airbagy.

Součásti výbavy může být i kamera pro noční vidění, která může upozornit na chodce a předměty do vzdálenosti až 300 m před vozem. Další položky výbavy představuje systém varování před neúmyslným vybočením z jízdní dráhy a s ním spolupracující head-up displej, umožňující zobrazení informací o rychlosti a otáčkách motoru.

Interiér přístupný dvěma páry dveří, z nichž druhý pár je otevírán proti směru jízdy, se snaží vytvořit příjemné relaxační prostředí, kombinující tradiční a moderní materiály, jako je kůže a dřevěné dýhy.

Vzadu jsou dvě samostatná plně stavitelná sedadla a od palubní desky až mezi ně se táhne rozměrná středová konzole. Ta může vedle integrovaného chladícího boxu, minibaru, trezoru či prostoru pro doutníky, obsahovat i automat na Espresso a čaj nebo umyvadlo s tekoucí horkou vodou. Součástí výbavy může být i multimediální systém s prostorovým zvukem a třemi dotykovými monitory.

Produkce Bufori Geneva bude probíhat v Malajsii a výroba jednoho vozu zabere 6000 pracovních hodin. Každý automobil bude dokončen přesně podle představ budoucího majitele, který si bude moci dovolit i neobvyklá přání ohledně laku karoserie nebo vybavení interiéru. Výroba se má rozběhnout letos v červnu a první vozy mají být majitelům dodány před koncem roku 2010.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 1
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 2
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 3
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 4
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 5
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 6
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 7
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 8
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 9
  • Ženeva 2010: Bufori Geneva – první čtyřdveřový model: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
haha ins3ne 03.03.2010  13:29
voklifka 695 03.03.2010  13:07
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket