Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm

Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: titulní fotka Brabus, který je v Německu veden jako samostatný výrobce automobilů, si pro ženevský autosalon připravil premiéru stroje s názvem E V12 Coupe. Ten v náležitě upravené karoserii kupé Mercedesu třídy E nabízí dech beroucí výkony.

Brabus E V12 Coupe představuje následníka loni na podzim představeného dvanáctiválcového sedanu, odvozeného od třídy E a schopného dosáhnout maximální rychlosti přes 370 km/h.

Ženevská novinka je na tom podobně a pod její kapotou je usazen silně upravený dvanáctiválec z Mercedesu S 600. Objem tohoto motoru je zvětšen z 5,5 litru na 6,3 litru. V útrobách pohonné jednotky je vedle nových pístů i nová kliková hřídel a důkladně jsou upraveny i hlavy válců.

Vedle samotného motoru je kompletně přepracováno sání, chladící i výfukový systém a je použita dvojice nových turbodmychadel. Výsledkem všech provedených úprav je výkon 800 koní (589 kW) při 5500 min-1 a ohromující točivý moment 1420 Nm dostupný od 2100 min-1, který je elektronicky omezen na 1100 Nm. Síla pohonné jednotky je na kola zadní nápravy přenášena prostřednictvím pětistupňové automatické převodovky a samosvorného diferenciálu.

Extrémně výkonnému motoru odpovídá i podvozek s upraveným zavěšením kol, sportovními pružinami a tužšími stabilizátory. Díky použití stavitelných tlumičů je možné nastavovat tuhost odpružení a také světlou výšku vozu v rozmezí 35mm.

Velkou pozornost Brabus věnoval i brzdovému systému, který je vybaven kotouči o rozměrech 380×37 mm vpředu a 360×28 mm vzadu. Použité třmeny jsou vpředu 12pístkové a vzadu 6pístkové. Přes všechny provedené úpravy zachoval Brabus systém Brake Assist ze sériového Mercedesu třídy E.

Na jízdní vlastnosti i vzhled mají velký vliv 19palcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 265/30 ZR19 vpředu a 285/30 ZR19 vzadu. Na úpravy podvozku a použití nových kol navazují přední i zadní blatníky z karbonu s integrovanými ventilačními otvory, které v zadních partiích kupé rozšiřují o 60 mm.

Nové blatníky ovšem nejsou jedinou úpravou karoserie kupé. Ta se podrobila důkladnému zkoumání a měření v aerodynamickém tunelu a Brabus ji vybavil zcela novými díly z karbonu, které mají přispět k zvýšení stability vozu ve vysokých rychlostech. Příď je vybavena novým nárazníkem, zlepšujícím chlazení i aerodynamický přítlak na přední nápravu, a novou maskou chladiče. Rozšířeným blatníkům dělají společnost nové nástavce prahů s LED osvětlením. Na zádi je namontován nový difuzor pod nárazníkem a spoiler na víku zavazadlového prostoru.

Interiér extrémně výkonného kupé je vybaven sportovními sedadly a novým volantem. Samozřejmostí je kožené čalounění, Alcantara a hojné využití karbonu na palubní desce, středové konzole, výplních dveří a zadní straně předních sedadel.

Brabus E V12 Coupe akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,7 s, z 0 na 200 km/h to zvládne za 9,9 s a z 0 na 300 km/h zrychlí za 23,9 s. Kupé o hmotnosti 2290 kg je schopno překročit rychlost 370 km/h, ale Brabus pro legální použití v běžném provozu a bezpečnost pneumatik nasazuje elektronický omezovač, který zasahuje při 350 km/h.

Cena tohoto extrémního stroje startuje na 478.000 Euro (zhruba 12.400.000,– Kč).

Fotogalerie

  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 1
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 2
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 3
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 4
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 5
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 6
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 7
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 8
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 9
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 10
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 11
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 12
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 13
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 14
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 15
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 16
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 17
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 18
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 19
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 20
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 21
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 22
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 23
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 24
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 25
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 26
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 27
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 28
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 29
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 30
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 31
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 32
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 33
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 34
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 35
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 36
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 37
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 38
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 39
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 40
  • Ženeva 2010: Brabus E V12 Coupe – 800 koní, 1420 Nm: fotka 41


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
A-team AR156 03.03.2010  21:12
Re: CHUJOVINA Riccardo_GTV 03.03.2010  17:35
CHUJOVINA VLASTA55 03.03.2010  16:15
xxx trrtrr 03.03.2010  13:19
Vstoupit do diskuse ›