Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line

Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: titulní fotka Již v létě tohoto roku se můžeme těšit na Audi A1, malého konkurenta například pro Mini. Nebude mít Quattro ani extra silné motory, zato by mělo vypadat hodně k světu.

Audi ví, že malá auta co se mají prodávat za docela hodně peněz podle toho taky musí vypadat a proto přichází se záplavou různých továrních vylepšení.

Jedním z nejoblíbenějších u dynamicky založených majitelů malého Audi A1 by měl být sportovní balíček S-Line. Aby to ale nebylo tak jednoduché, příplatkový balíček S-Line sestává ze dvou „podbalíčků“.

Tím prvním je S-Line Exterior, upravující vzhled malé předokolky. Na voze tak přibude například větší střešní křídlo, agresivnější přední nárazník s postraními nasávacími otvory, nový zadní nárazník s „difuzorem“ nebo hezčí prahy dveří. Druhou část tvoří S-Line Sport Package, přinášející zajímavá litá kola o velikosti 17 nebo 18 palců, sportovnější podvozek a sedadla či ještě lépe do ruky padnoucí kožený volant.

Všechny čtyři motory, které Audi vyšle do své nejmenší modelové řady, dostanou přímé vstřikování paliva a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Všechny motory taky dostaly inteligentní alternátor, který dobíjí akumulátor intenzivně při brzdění a naopak při akceleraci spalovacímu motoru práci ulehčuje. Standardem napříč celou motorovou řadou (včetně sedmistupňové převodovky S Tronic) je i systém samočinného vypínání a startování motoru, není-li jeho chod při stání vozidla potřebný.

Základní benzinový čtyřválec je absolutní novinkou. Známé označení 1,2 TSI totiž Audi nabízí nově ve slabší verzi s výkonem 63 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, což by mohlo být předzvěstí k výměně velmi rozšířeného čtyřválce 1,4 16V (63 kW) v malých lidových modelech VW Group. Základní motor umí nabídnout 160 Nm mezi 1500 a 3500 min-1, což je hodnota srovnatelná s atmosférickými motory o objemu kolem 1,6 l. Nejvyšší rychlost činí 179 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 12,1 s a kombinovaná spotřeba je dle Audi jen 5,1 l/100 km.

Druhým motorem v portfoliu je 1,4 TSI (90 kW, 200 Nm), dodávaný se šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou S tronic. V prvním případě vůz zrychluje na 100 km/h za 9,2 s, ve druhém pak za 9,1 s, kombinovaná spotřeba činí 5,4 l/100 km resp. 5,1 l/100 km.

Naftová paleta využívá prozatím jen dva čtyřválce 1,6 TDI. Základní se 66 kW a 230 Nm mezi 1500 a 2500 min-1 zrychluje na 100 km/h za 12,2 s, nejvíce jede 179 km/h a spotřebuje 3,8 l/100 km.

Silnější se 77 kW a 250 Nm (ve stejném rozsahu jako u 66 kW) zvládá sprint za 10,8 s, jede až 187 km/h a spotřebuje v kombinovaném cyklu 3,9 l/100 km. Oba turbodiesely jsou dodávány s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou.

A ne, S-Line žádnému z těchto motorů výkon nepřidá.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 1
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 2
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 3
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 4
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 5
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 6
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 7
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 8
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 9
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 10
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 11
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 12
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 13
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 14
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 15
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 16
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 17
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 18
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 19
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 20
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 21
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 22
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 23
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 24
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 25
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 26
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 27
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 28
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 29
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 30
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 31
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 32
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 33
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 34
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 35
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 36
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 37
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 38
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 39
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 40
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 41
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 42
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 43
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 44
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 45
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 46
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 47
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 48
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 49
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 50
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 51
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 52
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 53
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 54
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 55
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 56
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 57
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 58
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 59
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 60
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 61
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 62
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 63
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 64
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 65
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 66
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 67
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 68
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 69
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 70
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 71
  • Ženeva 2010: Audi A1 i s paketem S-Line: fotka 72

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.