Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto)

Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): titulní fotka Specialista na úpravy vozů značek spadajících pod křídla Volkswagenu si do Ženevy přivezl celou smečku svých strojů, jejichž nekorunovaným králem je ABT R8 GT R, vycházející z Audi R8 5.2 FSI quattro.

ABT Sportsline při úpravách Audi R8 využil své bohaté zkušenosti z motoristického sportu a stvořil supersport, který je inspirován závodními verzemi modelu R8.

V případě ABT R8 GT R se nejedná pouze o Audi R8 s vyšším výkonem a sadou spoilerů, ale o supersport, jehož úpravce v zájmu vylepšení jízdní dynamiky důkladně zapracoval i na snižování hmotnosti.

Z toho důvodu je kapota, přední spoiler, nástavce prahů, difuzor, stavitelný spoiler na zádi, vnější zpětná zrcátka, panely dveří a několik dalších dílů vyrobeno z karbonu. Na odlehčení o 100 kg oproti výchozímu desetiválcovému R8 se podílejí i boční okna z Makrolonu.

Pozornost úpravců směřovala i k pohonné jednotce a díky jejich péči nabízí desetiválec výkon 620 koní (456 kW), zatímco sériové Audi R8 disponuje 525 koňmi (386 kW). Odlehčené kupé s vyšším výkonem akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,2 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 9,9 s. Maximální rychlost R8 GT R je 325 km/h. Sériové Audi R8 5.2 FSI quattro zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dosahuje maximální rychlosti 316 km/h.

Na úpravy karoserie a pohonné jednotky navazují změny v podvozku, které představují nová stavitelné tlumiče ABT Sports a výkonnější brzdový systém s keramickými kotouči. Sériová kola nahrazují disky ABT CR Superlight o rozměrech 9×19 palců vpředu a 11×19 palců vzadu. Jedno přední kolo váží 8,2 kg a jedno zadní kolo 10,2 kg. Doporučeným obutím jsou pneumatiky Michelin Sportcup.

Inspirace závodními vozy se u R8 GT R neprojevuje pouze na exteriéru a technice ale i v interiéru. V něm na první pohled zaujmou závodní sedadla Recaro se čtyřbodovými pásy, za nimiž je umístěn ochranný rám. Součástí výbavy je i hasící přístroj a on-board video systém, který může zaznamenávat jízdu R8 GT R.

ABT k vozu dodává i závodnické oblečení a helmu. Vzniknout má pouze 25 supersportů R8 GT R.

Fotogalerie

  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 1
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 2
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 3
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 4
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 5
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 6
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 7
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 8
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 9
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 10
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 11
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 12
  • Ženeva 2010: ABT R8 GT R – ze závodní dráhy na silnici (nové foto): fotka 13


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Světlá výška wdwqd 04.03.2010  13:51
Světlá výška homza,,,1 03.03.2010  21:05
Re: wdwd Hrubis 03.03.2010  20:55
r8 Vysnan1 03.03.2010  19:19
.. %fonzid 03.03.2010  19:16
wdwd wddwwd 03.03.2010  18:15
Vstoupit do diskuse ›