Ženeva živě: MINI John Cooper Works
Na ženevském autosalonu se představí MINI John Cooper Works a MINI John Cooper Works Clubman, představující nejvýkonnější zástupce britské značky.
Novinky značky MINI přicházejí s upraveným vzhledem exteriéru i interiéru, ale především s větší porcí výkonu. Pod kapotou obou vozů je uložen zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním dvoukomorovým turbodmychadlem, který z objemu 1,6 litru poskytuje výkon 155 kW (211 k) při 6000 ot./min, což představuje 97 kW (132 k) na jeden litr objemu. Maximální točivý moment 260 Nm je k dispozici od 1850 ot./min. do 5700 ot./min. Při využití funkce Overboost je možné točivý moment zvýšit o dalších 20 Nm. Síla motoru je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
MINI John Cooper Works akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,5 s, zatímco delší MINI John Cooper Works Clubman zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Maximální rychlost je u obou provedení 238 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva je 6,9, resp. 7,0 l paliva na 100 km. Nováčci ze stáje značky MINI splňují přísné emisní limity, které představuje v Evropě norma EU5 a ULEV II v USA.
Při zvyšování výkonu bylo myšleno i na podvozek a brzdy. Novinky jsou nabízeny s nastavením podvozku „John Cooper Works“, zahrnujícím podvozek snížený o deset milimetrů, tužší pružiny a větší stabilizátory. Brzdová soustava je odvozena od závodních MINI a její červeně lakované třmeny se zakusují do kotoučů, které mají průměr vpředu 316 mm a vzadu 280 mm. Ve výřezech blatníků se dobře vyjímají sedmnáctipalcová litá kola v designu John Cooper Works Cross Spoke CHALLENGE, obutá do pneumatik typu Run-Flat.
MINI John Cooper Works je vybaveno elektromechanickým posilovačem řízení EPAS (Electrical Power Assisted Steering), díky němuž se může po stisknutí tlačítka „Sport“ vedle řadící páky změnit charakteristika řízení a vůz pak disponuje silnější zpětnou vazbou od předních kol. Stiskem ovladače „Sport“ se přiostří i reakce řidící jednotky na sešlápnutí plynového pedálu.
Jako většina současných automobilů i MINI John Cooper Works je vybaven množstvím elektronických pomocníků. Ve výbavě vozu je ABS, dále EBD (elektronický rozdělovač brzdného účinku), CBC (brzdový asistent v zatáčkách) a DSC (systém kontroly stability, který lze úplně vyřadit z činnosti), zahrnující v sobě hill-holder a DTC, systém pomáhající při jízdě na povrchu s nízkou adhezí tím, že dovoluje určitý prokluz kol a v součinnosti s nadřazeným systémem DSC zaručuje lepší ovladatelnost vozu na kluzkém povrchu. V případě vypnutí DSC přichází ke slovu elektronicky uzavíratelný diferenciál na přední poháněné nápravě.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.