Zarooq Sand Racer: Arabský pouštní had

Zarooq Sand Racer: Arabský pouštní had: titulní fotka Bohaté arabské státy na stejnojmenném poloostrově nemají tradici ve výrobě vlastních aut. Ale o to vehementněji se hlásí v poslední době o slovo.

Pro dovádění v dunách už vznikla spousta aut. Sand Racer však není plážová buggy, ale pořádné dělo. Jeho jméno navíc pochází od velmi rychlého pouštního hada (latinsky Psammophis schokari). Vypadá jako dakarský speciál, trochu tvarem střechy připomíná kreace od Mitsubishi pro slavný raid, na skicách dostal dokonce startovní číslo 77 a loga Campos Racing. Vyrábět jej chce společnost Zarooq Motors ze Spojených arabských emirátů a s bývalým pilotem F1 Adrianem Camposem určitě spolupracuje.

Jenže hlavním cílem firmy, kterou vede Mohammed Al Qadi, nejsou závody, nýbrž hrátky v poušti pro normální smrtelníky. Auto má doslova požírat duny. A pochopitelně i homologace pro silniční provoz. No vážně! Vždyť v kabině můžete mít i klimatizaci, která se v horku náramně hodí… Proč vlastně vzniklo? Al Qadi jasně řekl, že americké ani japonské off-roady nebyly do písku dost dobré, o těch evropských se pro jistotu ani nezmínil. A pouští mají v tomhle koutě světa dost, kde se pořádá závod UAE Desert Challenge? Potřeba rychlého stroje s pohonem všech kol se ukázala jako nutná, nic podobného prostě neexistuje. Nechtěli však žádného dříče, nýbrž sportovce!

Sand Racer je poháněn tříapůllitrovým vidlicovým šestiválcem. Pochopitelně benzinovým, s pohonnými látkami si Arabové také nemusejí dělat starosti, ropy je tam dost a šťáva je levná. Motor může být naladěn v rozmezí od 300 do 500 koní (221–368 kW). Jenže vtip je v tom, že převážně karbonová hračka váží pouhých 950 kg! O patřičných jízdních výkonech monstra tak netřeba pochybovat. Nejostřejší verze se výkonovou hmotností může rovnat supersportům, oproti nim ovšem zvládne dost v terénu, zavěšení propruží až o 450 mm. Tvary stroje dostal na starosti Anthony Jannarelly, muž, který stvořil Lykan Hypersport.

Jak už bylo řečeno, závodní verzi, pro kterou se chystá i značková série, podpoří ta silniční, jestli ji tak můžeme nazvat. Obě se budou vyrábět, či spíše převážně ručně stavět od začátku příštího roku. Plány jsou to věru smělé. Ceny začnou na 80 tisících dolarech (necelých dvou milionech korun), špičkově vybavené vozy vyjdou na dvojnásobek.

Fotogalerie

  • Zarooq Sand Racer: Arabský pouštní had: fotka 1
  • Zarooq Sand Racer: Arabský pouštní had: fotka 2

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.