Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011

Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: titulní fotka Sháníte ke svému sporťáku ještě něco rodinnějšího, s čím není úplně otrava jezdit? Tak to si do seznamu určitě přidejte omlazený Renault Laguna.

Je to smutná realita, ale čeká nás to asi všechny – rozšíříte rodinu a hot-hatch, kupé nebo roadster je najednou příliš malý a tak musí buď z domu nebo v lepším případě pod plachtu a jeho místo zaujme auto s více sedadly a větším kufrem. Hotový tlumič emocí.

Pokud se tedy vaše rodinné auto nejmenuje třeba Maserati Quattroporte nebo Cadillac CTS-V Sport Wagon. Jenže jak jsem právě zjistil na silnicích jižního cípu Portugalska, hodně slušné svezení může nabídnout i auto, od něhož byste to (možná) nečekali – Renault Laguna Combi. A to dokonce (hrůza pomyslet) ve verzi s turbodieselem.

Je pravda, že první dojmy z Laguny GT byly velmi pozitivní a schopnosti tohoto francouzského modelu se potvrdily i v testu varianty kupé, ale pak tahle auta trošku upadla v zapomění. Teď se ovšem vrací v opravdu nečekaně dobré formě.

Pod kapotou pracuje dvoulitrový turbodiesel, což zdánlivě není pro AUTOFUN úplně idální volba. Jenže jde zřejmě o nejsportovnější model v nabídce.

V rámci modernizace pro modelový rok 2011 prodělala laguna nepřehlédnutelný facelift, díky němuž už nevypadá jako vystresovaná akvarijní rybička, ale tváří se na svět fakt dost zamračeně. Své také udělá modrá gétéčková metalíza, černá sedmnáctipalcová kola a dvě chromované koncovky výfuku. Vcelku vydařený komplet.

Usednutí do kabiny přináší důvěrně známé dojmy – z mého pohledu je jediným problémem kokpitu tohoto francouzského modelu posaz za volantem. Je vysoký a spolu s poměrně nízko usazenou palubní deskou vyvolává dojem, že sedím nad interiérem a ne v něm. Na druhou stranu je ale třeba říci, že všechno ostatní je v pořádku – sedadla mají příjemné boční vedení, malý volant s tlustým věncem nejen pěkně vypadá, ale také se perfektně drží a na vysoké úrovni je kvalita a barevné provedení použitých materiálů.

Pod kapotou pracuje dvoulitrový turbodiesel, což zdánlivě není pro AUTOFUN úplně idální volba. Jenže jde zřejmě o nejsportovnější model v nabídce. Francouzi v této nejsilnější verzi vyladili turbodiesel na 180 koní při 3750 otáčkách a na 400 Nm při 2000 otáčkách, a zkombinovali ho se šestistupňovým manuálem, což kombíku, vážícímu 1430 kg, zajišťuje velmi slušnou jízdní dynamiku. Pokud se budete pídit po lepší motorizaci v podobě benzinového motoru, pak asi budete zklamáni. Dvoulitrové turbo má jen 170 koní a je k mání pouze s automatem.

Co Francouzi s tímhle šasi dokázali, je skutečně fantastické. Kombi má poměně tuhé pérování, takže se v zatáčkách naklání jen minimálně a perfektně kopíruje povrch vozovky.

Naftový dvoulitr je už při nastartování velmi tichý a při jízdě samotné je utlumen téměř dokonale. Možná si říkáte, že u auta, které by mělo být sportovně laděným rodinným autem, to není až tak podstatné, z mého pohledu to ale důležité je – při jízdě v kabině nic nechrochtá, necvrliká a neklape, jen tichoučce hučí. Začíná táhnout kolem 2000 otáček a nechá se bez náznaku vadnutí vytočit až ke 4200 ot/min, nástup akcelerace je plynulý, ale rychlý a také prodleva turba je na diesel překvapivě malá.

Vzpomněl jsem si v této souvislosti na minulou generaci naftového Méganu RS, jenž reagoval na povely plynového pedálu podobně sympaticky. Kombík tedy má dost síly k bezproblémovému předjíždění, je tedy škoda, že je šestistupňový manuál i přes krátké dráhy stále stejná guma a rychlé řazení nepatří k oblíbeným činnostem ústrojí, ačkoli ta kovová hlavice vypadá opravdu slibně.

Testované auto přesně tak, jak ho vidíte na snímcích, je verze 4Control. Natáčení kol zadní nápravy tímto přestává být exkluzivitou verzí GT a Laguna Coupe a nabízí se i pro další motorizace. Dá se tedy říci, že je tohle 4Control vlastně takové seriózně se tvářící GT.

Jak už asi tušíte, právě podvozek bude to, co dělá z laguny adepta na článek pro AUTOFUN. Co Francouzi s tímhle šasi dokázali, je skutečně fantastické. Kombi má poměně tuhé pérování, takže se v zatáčkách naklání jen minimálně a perfektně kopíruje povrch vozovky. Současně však naprosto brilantně tlumí rázy od nerovností – nezaregistroval jsem snad žádnou díru, s níž by si tlumiče neporadily.

Renault hodil rukavici nejen své běžné konkurenci, ale i prémiovým vozům. Těm se nebezpečně dotahuje jízdními vlastnostmi a mírou komfortu je dokonce překonává.

Systém 4Control, natáčející kola zadní nápravy a usnadňující tak zatáčení, současně dokáže potlačit nevýhodu těžkého motoru nad přední nápravou. Laguna je díky tomu nedotáčivá jen naprosto minimálně a současně mají zatížená poháněná kola dobrou trakci. Výsledkem této kombinace jsou tedy skutečně znamenité jízdní vlastnosti a na předokolku střední třídy skutečně nečekaná ochota zatáčet. To vše je umocněné přesným a díky 4Control i extrémně strmým řízením s příjemně nastaveným posilovačem.

A k tomu jako bonus to ticho… Snad ještě lépe než motor jsou odhlučněny podběhy kol a také aerodynamický svist doléhá k uším posádky jen minimálně. To se to pak poslouchá muzika z repráků od BOSE… Renault prostě hodil s omlazenou lagunou rukavici nejen své obvyklé konkurenci, ale i prémiovým vozům střední třídy. Těm se nebezpečně dotahuje jízdními vlastnostmi a mírou komfortu je dokonce překonává. Současně se zdá, že má jen minimum slabin – prakticky jen horší řazení a vyšší posaz. A to zní hodně zajímavě, co říkáte? Zvláště když vezmeme v úvahu, jak agresivní cenovou nabídku Renault v současnosti má.

Fotogalerie

  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 1
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 2
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 3
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 4
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 5
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 6
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 7
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 8
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 9
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 10
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 11
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 12
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 13
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 14
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 15
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 16
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 17
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 18
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 19
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 20
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 21
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 22
  • Za volantem: Renault Laguna 2.0 dCi 4Control 2011: fotka 23


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
WQMWKlwp CdLwrmXxe 11.10.2011  15:37
cEjFITfgWYOMnd ZHiTuOENTJrie 11.10.2011  01:49
Re: Vsechno je jen obchod Plzenak 11.12.2010  11:08
Re: Vsechno je jen obchod GHT 10.12.2010  01:58
Re: Vsechno je jen obchod Plzenak 09.12.2010  23:12
Re: Vsechno je jen obchod Rafton 01.12.2010  09:20
Re: Vsechno je jen obchod Uživatel_5340709 01.12.2010  07:02
Re: Vsechno je jen obchod Skyline 30.11.2010  23:45
Re: Vsechno je jen obchod Uživatel_5340709 30.11.2010  23:32
Re: Vsechno je jen obchod Skyline 30.11.2010  22:21
Re: Vsechno je jen obchod Uživatel_5340709 30.11.2010  18:51
Re: Vsechno je jen obchod *Smec_m* 30.11.2010  14:46
Re: Vsechno je jen obchod ingel 30.11.2010  12:43
Re: Vsechno je jen obchod *Smec_m* 30.11.2010  12:02
Re: Vsechno je jen obchod ingel 30.11.2010  11:24
Re: Renault = náboženství ingel 30.11.2010  11:09
Re: Vsechno je jen obchod ingel 30.11.2010  11:03
Re: Vsechno je jen obchod oIoo 30.11.2010  10:47
Renault = náboženství Uživatel_5340709 30.11.2010  10:12
Re: Vsechno je jen obchod Uživatel_5340709 30.11.2010  09:45
Re: Vsechno je jen obchod *Smec_m* 30.11.2010  09:35
Re: Vsechno je jen obchod *Smec_m* 30.11.2010  09:33
Re: Vsechno je jen obchod ingel 30.11.2010  09:26
Re: Vsechno je jen obchod Uživatel_5340709 30.11.2010  09:02
Re: Vsechno je jen obchod *Smec_m* 30.11.2010  08:24
Re: Vsechno je jen obchod ingel 29.11.2010  23:21
Re: Vsechno je jen obchod ingel 29.11.2010  23:16
Re: nahore Uživatel_5340709 29.11.2010  22:06
co se tady deje? riderhenry 29.11.2010  22:04
Re: nahore TeeJay 29.11.2010  21:49
Vstoupit do diskuse ›