Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4

Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: titulní fotka Ha ha. Co to na tom AUTOFUN hulej za matroš, že se tady objevuje test téhle podivnosti? No nebojte se, on vás ten smích přejde...

Milé děti, žila-byla jednou jedna Multipla, ne zrovna krásná italská slečna, která si dlouho nemohla najít žádné kamarády. A tak cestovala po světě, až dorazila do Japonska. A tam, na jednom večírku, kde saké teklo proudem, potkala Nissana Micru…

A za devět měsíců se narodil Juke. Jenže s tímhle prapodivným dítkem nechtěli mít jeho rodiče nic společného a nechali ho na pospas osudu v rýžovém poli. Ale malý jučík měl štěstí – našel a ujal se ho stařičký sensei Skyline GT-R-san. Dostalo se mu tak přísné výchovy podle kodexu bushi-do, podstoupil tvrdý výcvik, po němž mu vzrostl výkon na 190 koňských sil a točivý moment na 240 newtonmetrů, byl zasvěcen do tajů závodnického umění Nis-Mo a sám Mistr ho naučil, jak tuto sílu použít v případě potřeby mezi jednotlivými koly tak, aby byl v zatáčkách co nejrychlejší.

Ale Juke nebyl šťastný, toužil poznat zemi svých předků, odkud pocházela jeho matka, a tak se vypravil do Evropy a na svých cestách zavítal i pod horu Říp.

Abyste se v těch zkratkách neztratili – jde o turbem přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 190 koní, zkombinovanou s převodovkou CVT a pohonem všech kol, jenž umí rozdělit točivý moment mezi pravé a levé zadní kolo.

Nebudu vám věšet bulíky na nos, nemám jinak zvlášť rád ani SUV, ani různé crossovery na jejich bázi a od Nissanu Juke jsem mnoho nečekal, nicméně jeho vizáž je natolik ulítlá, že jsem podlehl prosté zvědavosti. A co kdybych byl třeba na vážkách, jaká auta nominovat do finále ankety Auto Roku… Dokonce jsem si s sebou ani nevzal foťák – proč taky…

A ruka osudu zřejmě zajistila, že na mě vyšla verze 1.6 DIG-T M-CVT 4×4. Abyste se v těch zkratkách neztratili – jde o turbodmychadlem přeplňovanou šestnáctistovku o výkonu 190 koní, zkombinovanou s bezestupňovou převodovkou CVT a pohonem všech kol, jenž umí rozdělit točivý moment mezi pravé a levé zadní kolo v závislosti na jízdních podmínkách. Prostě a jednoduše topmodel řady za necelých 600 000 korun.

V kabině jsem okamžitě zapomněl, jak to auto vypadá zvenku. Boubelatý tvar sedadel a kapličky s přístroji mi připomněl Zetka (které ostatně evokuje i pohled zezadu, respektive zadoboku), sedadla samotná mají lehké boční vedení, posaz patří mezi SUV/crossovery k těm nižším, volant se perfektně drží. A na středovém panelu je interesantní tlačítko Sport, které přenastaví elektroniku motoru, převodovky a pohonu 4×4 do ostřejšího režimu a displeji se zobrazí boost-monitor. Okénko je ale tak nízko, že je to fičura k ničemu.

Šlápnu na pedál a představení začíná. V malém SUV (nebo co to vlastně je) bouchnou saze a vypálí vpřed s chutí, kterou bych prostě od takovéhle věci nečekal, bez ohledu na papírové udaje. Ty mimochodem říkají, že s tím uděláte stovku za 7.6 s a po dálnici můžete upalovat dvě stě. …sedí to…

Z juku se stává neuvěřitelně mrštné auto, které se protahuje zatáčkami naprosto nepochopitelným způsobem, s minimálními náklony a maximem trakce

Sranda ale začíná až po opuštění dálnice. Vydal jsem se z Berouna na Karlštejn, kam taky jinam, když vám auto půjčí na západním okraji Prahy… A rázem jsem si připadal jako v Jiříkově vidění.

Juke sice většinu zatáček načíná lehkou nedotáčivostí a kvičením pneumatik, ale vzápětí elektronika zjistí, co se děje a na vnější zadní kolo začne putovat více točivého momentu, za jistých podmínek až 120 Nm, tedy maximum pro zadní nápravu a z juku se stává neuvěřitelně mrštné auto, které se protahuje zatáčkami naprosto nepochopitelným způsobem, s minimálními náklony a maximem trakce.

Cévétéčko navíc ve sportovním režimu nemučí řidiče monotónním vytím v 6000 otáčkách, ale „řadí“ – otáčky se pohybují mezi 5–6000, takže jízda působí přirozeně, škoda jen, že auto nemá páčky pod volantem, aby bylo možné si před zatáčkou podřadit. Jsem přesvědčen o tom, že by se tím vyřešily i nedotáčivé nájezdy do zatáček.

Aby nebylo těch překvapení málo, posilovač má dobře nastavený účinek, je (s výjimkou lehoučké apatie kolem přímého směru) přesné a kupodivu i docela komunikativní, takže jsem měl auto velmi rychle v ruce. Zdravím pána v bílém Porsche Boxster. $5$ Každopádně řezání zatáček v ostrém tempu při posazu tři čtvrtě metru nad zemí je opravdu neskutečný zážitek, tím spíš že agilní podvozek nemá problémy při polevení tlaku na plynový pedál přejít do přetáčivosti.

Řezání zatáček při posazu tři čtvrtě metru nad zemí je neskutečný zážitek, tím spíš že agilní podvozek nemá problémy při polevení tlaku na plynový pedál přejít do přetáčivosti

Velmi slušný je i jízdní komfort. Auto je pochopitelně dost tuhé, ale rázů do kabiny proniká i díky balónovým pneumatikám 215/55 R 17 překvapivě málo. Na nerovnostech si místy od samé radosti ze života trochu poskočí, ale nikdy to nedojde do stádia, kdy bych přemýšlel o konverzi na šintoizmus. Prostě a jednoduše paráda. Snad jen brzdy by mohly být účinnější, v serpentinách dostaly docela zabrat.

Když jsem se na zpáteční cestě po dálnici pokoušel zklidnit, uvědomil jsem si, že by asi motor mohl být lépe odhlučněný a i valivý hluk od kol by mohl být menší, ale juke je prostě spíš trochu přerostlé béčko, než kompakt. Ale to mi rozhodně náladu nezkazilo. Naopak jsem po vystoupení z auta přemýšlel, že by mu slušelo nějaké střešní křídlo. A do kolen mě srazil pohled na obuté pneumatiky – auto mělo navlečené Yokohamy dB!!! Obout tuhle verzi do nějakých UHP plášťů, minimalizovalo by se pískání a zcela jistě by došlo i k potlačení nedotáčivosti.

Nissan Juke ve v této vrcholné verzi naprosto neskutečné auto. Jde zcela jistě o jediný crossover, jenž se může měřit s BMW X1 a vůbec bych se nebál označit ho za zakladatele kategorie Hot-SUV. Nejednoho hot-hatche byste totiž s tímhle hravým a zábavným exotem pěkně potrápili. A to je rozhodně počítá. Zatraceně dobrá páce, Nissane! Jen s jednou věcí jsem lhal. Smích vás rozhodně nepřejde. Chechtal jsem se jako blázen celou cestu, a nevěřícně při tom kroutil hlavou. $1$

Fotogalerie

  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 1
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 2
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 3
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 4
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 5
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 6
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 7
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 8
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 9
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 10
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 11
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 12
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 13
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 14
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 15
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 16
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 17
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 18
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 19
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 20
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 21
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 22
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 23
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 24
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 25
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 26
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 27
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 28
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 29
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 30
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 31
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 32
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 33
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 34
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 35
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 36
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 37
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 38
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 39
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 40
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 41
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 42
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 43
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 44
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 45
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 46
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 47
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 48
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 49
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 50
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 51
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 52
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 53
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 54
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 55
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 56
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 57
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 58
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 59
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 60
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 61
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 62
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 63
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 64
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 65
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 66
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 67
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 68
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 69
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 70
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 71
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 72
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 73
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 74
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 75
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 76
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 77
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 78
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 79
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 80
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 81
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 82
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 83
  • Za volantem: Nissan Juke 1.6 DIG-T M-CVT 4x4: fotka 84


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
mVzDOIVRAFwbKsL XSjRyOTUwdJHI 29.06.2012  09:38
tgDYItOYdZVL dAfImVNW 26.12.2011  20:26
pEOLdrEnyUPfQhzs VEqPMHEPyET 25.12.2011  09:24
aaPIhDBCY uEMfIOEJdqt 24.12.2011  16:53
Re: Smekám... ICE. 29.09.2010  21:03
Re: juke oIoo 29.09.2010  17:45
Re: juke TeeJay 29.09.2010  17:24
Re: CVT a vytí xpaja 28.09.2010  09:13
Re: CVT a vytí Skyline 27.09.2010  23:53
juke janodespota 27.09.2010  22:25
Re: CVT a vytí Nikoloki 27.09.2010  21:25
Re: CVT a vytí oIoo 27.09.2010  21:15
Re: CVT a vytí xpaja 27.09.2010  20:45
Re: CVT a vytí xpaja 27.09.2010  20:41
Re: CVT a vytí Nikoloki 27.09.2010  20:02
Re: CVT a vytí Nikoloki 27.09.2010  19:39
Re: CVT a vytí xpaja 27.09.2010  18:10
Re: CVT a vytí Skyline 27.09.2010  10:45
Re: CVT a vytí oIoo 26.09.2010  21:07
Re: CVT a vytí xpaja 26.09.2010  20:45
Re: CVT a vytí Nikoloki 26.09.2010  18:59
Re: CVT a vytí lamal 26.09.2010  18:50
Re: CVT a vytí oIoo 26.09.2010  18:39
Re: CVT a vytí oIoo 26.09.2010  18:24
Re: CVT a vytí lamal 26.09.2010  18:11
Re: CVT a vytí Michal Fokt 26.09.2010  18:02
CVT a vytí Nikoloki 26.09.2010  17:43
Re: Nissan Michal Fokt 26.09.2010  17:17
Re: economy režim? Michal Fokt 26.09.2010  17:15
Nissan lamal_SK 26.09.2010  17:11
Vstoupit do diskuse ›