Diskuse: Za volantem: Mitsubishi Lancer Evolution TC-SST

zpět na článek
  • doomsnoopy

    Re: EVO i STI a smyk

    14.09.08 17:15 Reagovat

    mal som presne 2005 bez aktivneho mezinápravového diferenciálů...preto viem porovnat s novou na nej sa jazdi uplne inak nepusti ta do driftu.....na tej mojej 2005 to presne takto fungovalo dupnut na brzdu trhnut volantom a nenechat auto zrovnat drzat ho pod plynom ...ale gumy isli dole rychlo...spojka tiez:(
    skus novu sti naozaj sa aspon mne nedala utrhnut .... na 2005 som vedel ist bokom skoro ( na suchu to moc neslo chybal ten diferencial) ale na novej to naozaj nejde

  • Zdeněk K

    Re: EVO i STI a smyk

    14.09.08 16:42 Reagovat

    Nové STI nemám takže nemůžu poradit, mám jen 2005(bez aktivního mezinápravového diferenciálů, tedy 50:50).Nicméně váha se přenáší až v zatáčce kdy se auto začne točit a potom se přenese váha do předu a pod plynem pokračuje v zatáčce. Pokud zkusíš jít silně na brzdy nebo prudce ubrat tak Sti se změní akorát na vrtuli a pojedeš výfukem napřed ani nebudeš vědět jak.
    Jinak kontrolovaný smyk a drift jsou naprosto jiné věci a pokud ti jde čistě o drift tak to bohužel nevím neboť mám moc rád své pneu na to abych to zkoušel, navíc Sti se rychle rovná takže z toho stejně asi nic nebude.
    Pokud u 2005 (s aktivním diferenciálem) jezdíš/jezdil tak že jsi přebrzdil před zatáčkou a potom pod plynem do zatáčky tak se nediv že to u nové nefunguje, pokud vím tak to takto jde jen právě u 2005 s aktivním diferenciálem.
    Co se týká článků o EVO/STI tak to většinou až na pár případů píší lidé co ani netuší jak se tato auta řídí ..... .

  • doomsnoopy

    Re: EVO i STI a smyk

    14.09.08 15:53 Reagovat

    mal som imprezu viem ako jazdi 2005 ale tato nova jazdi uplne inak na starej ked som chcel driftovat bolo treba ist silno na brzdy pred zakrutou a potom to uz islo na tejto to nejde...ak mate skusenosti s novou rad si necham vysvetlit ako sa to da ale prosim ziadne poucovanie ked si to precitate v casopise iba realne skusenosti....

  • Zdeněk K

    EVO i STI a smyk

    14.09.08 09:56 Reagovat

    Impreza umí jezdit kontrolovaným smykem ale driftovat moc neumí neboť se velice rychle rovná ... . To je způsobeno jednak vyvážením auta (těší předek) a zároveň samosvorným diferenciálem na přední nápravě. Jinak Impreza je nedotáčivá pouze pokud za volantem sedí řidič který neví že Impreza zatáčí přenesením váhy na předek. Pokud umíte s Imprezou jezdit tak není žádný problém s nedotáčivostí ani s přetáčivostí. Můžete pokud chcete projet zatáčku smykem nebo ve velice mírné přetáčivost která umožní využít tolik výkonu motoru kolik jsou schopny pneumatiky udržet na vozovce, vše je jen na řidiči ... . U EVA (verze 8 a 7 – 9 a 10 neznám) je to podobné , sice je více “točící“ ale o to hůře se rovná takže je to ve výsledku stejné jen je potřeba citlivější nájezd i výjezd, Evo je citlivější a přesnější a Sti zase zvládne situace kde Evo už nestíhá, ovšem Evo by se do takových situací nemělo vůbec dostat .... , vše je na řidiči. U závodních nebo upravených aut je to zase trochu jinak nebo i hodně jinak ale to záleží na provedených úpravách.

  • riderhenryfoto riderhenry

    prevodovka

    13.09.08 23:45 Reagovat

    Docela pekne napsano - mam ted na EVO trochu jiny pohled nez predtim. I prevodovku uz zas tak nezavrhuju. Ale stejne bych asi radeji manual (ale chtel bych to porovnat v akci). Libi se mi rezim sport - nepusti motor pod 2500 (pod kterymi by se stejne nemel pohybovat, kdyz ho nechceme podtacet) a, jestli jsem to dobre pochopil, auto ma jinak uplne stejne nastaveni (zadne jine palivove mapy ani nic podobneho), takze spotreba by mela byt srovnatelna s obycejnym rezimem. Kdyz uz jsem u spotreby - sice to u tohoto auta neni zrovna priorita, ale je spotreba s automatem lepsi (realne), nebo je to jedno? Ptam se proto, protoze vetsina dvouspojkovych prevodovek u civilnich aut ma lepsi zrychleni a zaroven lepsi kombinovanou spotrebu, oboji se da pochopit... Docela by me zajimalo, co vedlo konstruktery k tak odlisnemu zprevodovani dvou prevodovek. Ikdyz je jasne, ze s manualem bude smrtelnik na kazdem semaforu (a i kdekoliv jinde) pomalejsi.

    Drifty: osobne neumim jezdit dvermi napred (nemam na to ani dostatek vykonu) ale na dvoujku nebo jednicku projet nejakou zatacku smykem je proste fajn, ikdyz si to nedopravam vetsinou ani denne (malokdy jezdim firemnim arealem, nebo se naskytne takova krizovatka). Urcite odrovnam driv pneu (o podvozku bych az tak nemluvil, ikdyz se zamozrejme opotrebovava vic, ale konkretne me auto ma dost predymenzovany podvozek). Ma to ale taky jedno velke pozitivum, krom "vyblbnuti se" - cloveka uz pak neprekvapi pretacivy smyk a nauci se ho ovladat. Proto uz jsem neskoncil nikdy v poli protoze jsem nedal vcas kontra jako kdyz jsem mel auto nove! ;-) (slo o rozhozeni auto na nejakem hrbolu + spatny sklon zatacky - uz tam skoncilo hodne aut, neslo o vysokou rychlost). Jizda na okruhu zase odrovnava gumy (jeste vic nez nejaky jeden amatersky drift), brzdy atd., takze financne vyjde mnohem draz. Mit ale okruh, jako je Vysoke Myto za barakem, tak tam jsem porad. Stejne tak letiste... Ale okruh je lepsi! >:-[]

    EVO mi neprijde jako nejlepsi auto na drift, ikdyz je tak mozna proslavene... To radeji 350Z nebo 130i. A vubec - jakoukoliv sportovni zadokolku... ;-) Ikdyz podvozek EVA musi vydrzet mnohem vic, protoze slouzi jako zaklad na zavody...

  • doomsnoopy

    Re: lze driftovat?

    13.09.08 21:50 Reagovat

    imprezu novu som jazdil...neviem si predstavit ze niekto s tym dokaze driftovat .......nejde to teda ide trochu v rychlostiach ake si normal clovek netrufne....alebo ok mozme aj tak ze neviem to ja ( na 2005 to viem ) ....impreza sa mi strasne paci ale je nedotacava a nepomoze ziadne nastavenie

  • %carmik

    Re: lze driftovat?

    13.09.08 18:05 Reagovat

    Tak tohle auto na driftování moc není a to ani s manuálem. Mnohem zábavnější je Impreza STI, ale obě auta chtějí "pevnou" ruku protože "zábava" se odehrává v opravdu velkých rychlostech. A tam už přestává legrace a stává se z toho boj.

  • CRX 1.6

    Re: lze driftovat?

    13.09.08 09:18 Reagovat

    Lidi jako Lordmystic plně chápu,ale nechápu,proč to tak vadí tobě...Samy někdy vyrazíme blbnout..Ale neboj,vždy tam,kde nenarušujeme ani neohrožujeme provoz...Když to někoho baví,tak ho nech byt..!

  • Kingfoto King

    Re: lze driftovat?

    12.09.08 16:01 Reagovat

    Obyčejně ne. ;-)
    Mohli bychom ale změnit tón a pokud to skutečně patří ke tvým kratochvílím, docela by mě zajímal motiv. Taky jsem to na sněhu a mokru párkrát zkoušel, ale dám to 5x, 10x a můžu jet domů - nic mi to neříká.
    Rychlost ti to na okruhu nezlepší, naopak tě to zpomalí, protože ideální je prostě čistá stopa, neúměrně to žere pneumatiky a namáhá to podvozkové části auta jiným způsobem, než na co byly konstruovány. Tak by mě prostě (tentorát bez rýpání) opravdu zajímalo, k čemu je to dobré. Já když se chci vyblbnout, vyrazím na okruh nebo na něajký amatérský závod a snažím se zajet co nejlepší čas a najít co nejlepší stopu. To mi dává smysl. Ale pálit gumy? :-O

  • Honza 21

    Re: lze driftovat?

    12.09.08 16:00 Reagovat

    je doopravdy pravda že je jen málo obyčejných lidí nepočítám závodníky kteří umí projet zatáčku řízeným smykem ale neodsuzoval bych lidi kteří to zkouší na letišti pro jejich zábavu a nikoho tím neohrožují taky si sem tam jedu sám zablbnout na letiště.Nicméně myslím si že koupit si evo jen na občasné vyblbnutí a půjčování přítelkyni je zbytečné radši bych koukl třeba po jedničkovým bávu

  • Michal Foktfoto Michal-Fokt

    Re: Tento clanok som uz cital !!!

    12.09.08 15:55 Reagovat

    Ano, je to článek z auto.cz upravený pro potřeby AUTOFUN, dobrý postřeh. :-) :yes: Tyto společné projekty budou v budoucnu přibývat, i když, jak věřím, tím prvním bude, co se sporťáků týče, právě AF. ;-)

  • Lobogo

    Tento clanok som uz cital !!!

    12.09.08 15:48 Reagovat

    Nebol tento clanok na auto.cz alebo tu na autofune uz dakedy predtym?

  • lordmysticfoto lordmystic

    Re: lze driftovat?

    12.09.08 15:31 Reagovat

    tvá ironie není na místě - rád do lidí reješ že? ale co už mi není 20 abych se musel čílit kvůli každému rejpalovi. sám vím na co mám, nikde se driftováním nechlubím a když se někdy vyblbnu na letišti, tak to raději nikomu neříkám, skoro nikdo to v mém okolí nechápe. každopádně mám z toho radost a to že to není to nejlepší co si myslíš že jsi kdy viděl, neznamená že mě to má přestat bavit a mám se na to vykašlat. a pokud vybírám mé další auto, tak si nechci odepřít tyto občasné radosti. a evo x automat se mi zdá jako nejvýchodnější kombinace sportovní jízdy, občasného zablbnutí a auta které půjčím přítelkyni/manželce...

  • Kingfoto King

    Re: lze driftovat?

    12.09.08 15:20 Reagovat

    Sorry, ale jsem na verbální driftery trochu alegický - možná to není tvůj případ, ale co chvíli slyším někoho, jak někde jezdí dveřma napřed a pak ho vidím v akci a chce se mi smát. Pohybuju se celkem dost kolem lidí, co umí řídit (nepočítám závodníky) a znám jen jediného člověka, který vysekne drift na požádání i na běžné silnici. I on ale potřebuje, aby to byl prázdný a přehledný úsek.

    Takže mě starost o to, jestli se s tím dá točit na zasněženém parkovišti před Lidlem dokolečka vždycky dokáže nadzvednout. Ale ty jsi určitě jiný, lepší než ostatní. ;-)

  • "anonym"

    Re: lze driftovat?

    12.09.08 15:16 Reagovat

    za stejných podmínek jsem srovnání manuálu a automatu neviděl ale manuál je rychlejší zhruba do 70 a automat je rychlejší od 70 nahoru.Protože má jiné zpřevodování.Nic méně je rychlejší manuál

  • lordmysticfoto lordmystic

    Re: lze driftovat?

    12.09.08 15:07 Reagovat

    King: díky za odpověď, ale nepochopil jsem tvé trapné komentáře, takže si to nech pro svoji babičku a nepruď tady s tím. to že nad tímto autem uvažuji neznamená že se nemohu zeptat na driftování - a proč to časem nezkusit když k tomu už bude auto, že. a na mokru či sněhu to není problém, už se starým žigulem 1600 se dalo parádně vyblbnout na letišti!

    jinak jsem viděl několik recenzí na automat a nikde nebyla zmínka o ručním řazení pod volantem, nyní je to i z fotek jasné.

    ten sprint mě hodně překvapuje, na jestli znáte best motoring, tak tam si půjčili na test dvě desítky, jednu manuál a jednu automat a na sprint celou dobu vedl automat! kdybych to neviděl z několika kamer a s komentářem obou poloprofi řidičů, tak bych tomu asi taky nevěřil. takže s tím zrychlením na papíře bych byl opatrnější. nebo nemáte někdo ještě jiné praktické srovnání za stejných podmínek?

  • Honza 21

    Re: lze driftovat?

    12.09.08 14:45 Reagovat

    EVO jde koupit i s manuálem ve kterém má i lepší zrychlení asi o sekundu.Jde pak koupit i ve verzi 340 a 360 koní ta ovšem nejsou dovážena do ČR.EVO vybroušené na 360koní od profíků z Mitsubishi dokáže zrychlit myslím za 4,3 sekundy na stovku.
    Driftovat jde jak s manuálem tak i s automatem avšak musí se to umět a nedoporučuji se to učit na silnici ale na okruhu jelikož je více než pravděpodobné že vylítnete.

  • Kingfoto King

    Re: lze driftovat?

    12.09.08 14:29 Reagovat

    1/ Ty umíš driftovat?

    2/ Proč by nešlo? Pokud se takto ptáš, asi znám odpověď na otázku 1/. ;-)

    3/ Pokud neumíš, proč tě to zajímá?
    >:D

    4/ Ten automat je dvouspojkový a Evo má pádla pod volantem. :-!

  • lordmysticfoto lordmystic

    lze driftovat?

    12.09.08 14:17 Reagovat

    chci se zeptat, lze s tímto automatem driftovat? má to pádla pod volantem a lze ručně řadit nebo má nové evo pouze automat bez možnosti ručně řadit? protože s automatem si jen těžko zadriftujeme ne?

zpět na článek