Diskuse: Za volantem: Mitsubishi Lancer Evolution TC-SST

zpět na článek
  • rallyboy

    evo vs. impreza

    02.02.09 21:22 Reagovat

    neviem chalani preco tu pisete o nedotacavosti imprezi 2008. Staci si pozriet realny Takze z mojho pohladu impreza nieje absolutne nedotacava. Kazda stvorkolka s ktorou vodic nevie jazdit je viac nedotacava ako pretacava - dolezita je rychlost, praca s plynom a s volantom ...

  • Zdeněk K

    Re: EVO i STI a smyk

    17.09.08 10:12 Reagovat

    doomsnoopy>
    Tak jsi měl prostě smůlu a nenaučil si se sním jezdit .... .Škoda že si měl v té době i M3 a snažil si se s tím jezdit stejně a to prostě nejde .. .

  • %subario

    Re: EVO i STI a smyk

    17.09.08 08:48 Reagovat

    Jo, a co to máte pořád s tou dálnicí... :-| ...jezdim služebně v BMW 323 v Mpaketu, jízda je oproti subu pohodovější ale že bych kvůli tomu váhal nad koupí sůba??? :-)

  • %subario

    Re: EVO i STI a smyk

    17.09.08 08:42 Reagovat

    Hele, jestli jsi byl opravdu o 25L na 100 lehčí, byly tam zaručeně studený starty a sprinty mezi semafory jak psal Zdeněk, jinak to neni prostě možný :-) ...jestli jezdíš stejnou pilu v M3, tak tebou uvedená spotřeba 13-14L je pitomost a nebo v jednom z údajů tak trochu mlžíš :-) ..Jinak M3, je super kára..kámoš má stejnej model co ty, jezdí okruhy a je nadšenej :yes: ...ale na šotolinu ho nedostanu a on mě ne zase na okruh, ty auta jsou si hodně podobná (ikony) ale zároveň každé jiné (využití) :-)

  • doomsnoopy

    Re: EVO i STI a smyk

    16.09.08 21:14 Reagovat

    sti mi zralo naozaj 25 pre porovnanie m3 13-14 (e46 2003) clio sport mi momentalne zerie 14-16 audi rs4 nema problem spapat 35 (jazdim ju velmi velmi malo) sti som preto hadzal do zakruty pretoze som ho nevedel jazdit a len pri tomto style som ho vedel vyprovokovat na podobne drifty ako m3....totiz sti som kupil ako auto na zimu lebo s mkom sa jazdit neda ani v dazdi o snehu ani nehovorim....bohuzial neviem nikde najst videa s stickom jedine co mam ako dokaz je papier o zobratom vodicaku na sti ( je tam uvedena znacka sofer a da sa lahko zistit ze znacka patri k sticku) videa na ceknito nemam cas vkladat mam trochu heavy obdobie v praci ale zatial tam mozu ty co neveria pozriet m3 je tam zabrata aj moja tvar clio mate na moje auto priamo tu a rs4 bude na ceknito pridana o par dni spolu s 335d ....hovorim smola subaru bola ze prislo ked som mal m3 ......

  • Zdeněk K

    Re: EVO i STI a smyk

    16.09.08 19:56 Reagovat

    No těch 25l ve městě je celkem nereálných neboť při takové jízdě jaksi nespolupracují ostatní auta a brzdí. To že spotřeba auta může být ale i vyšší to je pravda ale je také nutné uvést kde. Já osobně jsem měl největší spotřebu při ježdění v uzavřeném rekreačním areálu a bylo to cca 32l. Za půl hodiny jsem doslova roztrhal pneu a pochybuji že podobná jízda je možná ve městě. Pokud by řekl že těch 25l měl na uzavřené trati tak v tom nevidím problém ale ve městě to je značně nereálné pokud člověk není * co si plete semafory se sprintem.... .

    Jinak se divím že na Sti 2005 bez aktivního diferenciálu jezdil stylem přebrzděno před zatáčkou a pak pod plynem do zatáčky. Tento styl je totiž minimálně neefektivní a nebezpečný a rozdíl mezi přenášením váhy v zatáčce to dělá ztrátu rychlosti minimálně 30% a na uzavřené trati ještě více.

  • babo83

    Re: EVO i STI a smyk

    16.09.08 18:52 Reagovat

    no to on urcite nevyhladava pokoj na dialnici... ja osobne znesiem vela, ale 2004 STi co som isiel, tak teda ak by som to mal na zabavu, ale musel by som jazdit aj po dialnici, tak tiez neviem, ci by som to rozchodil.

    co som kecal s doomsnoopym, tak mal auta rozne a jeho naj je M3 E46... takze mozno ked sa na to pozeras z jeho pohladu, tak to dava inu dimenziu...

    sak ale on sa niekedy pozrie sem sam, nemusim mu robit obhajcu :-)

  • %subario

    Re: EVO i STI a smyk

    16.09.08 16:48 Reagovat

    Ano, dá se jet třeba i za 30, ale je potřeba také zdůraznit že i za 15 a ne pouze strašit ;-)..tvrdit že nedotáčivost u STI 08 je "dost výrazná" je prostě úsměvná :-) ...z vlastní zkušenosti vím, že kluci z 08 zavřou vratku prostě lépe jak já s 03. Nicméně samo vím že jsou auta s lepší dotáčivostí :yes:
    U doomsnoopyho mě překvapilo že jak psal to auto neměl rád, je to první člověk který si STI dobrovolně(tedy doufám) koupil a má tento postoj, ale stává se :-), alespon si užíval zimy a mokro ...
    PS: pokud hledám dobrou spotřebu, pohodu na dálnici, nekupuji STI apod.

  • babo83

    Re: EVO i STI a smyk

    16.09.08 16:06 Reagovat

    a jonky - tu hovori o nedotacavosti, ktoru bezny clovek nema sancu zistit. Mam kamosa amaterskeho jazdca rallye a ten ked ma vozil, tak oznacil za nedotacave rozne auta, ze som sa len divil... A je to STi-ckar (jazdi N ) ale oznacil tiez novu STi za dost nedotacavu, aj ked EVO X este vaicej (ale aj tak sa mu zdalo EVO X ovladatelnejsie a zabavnejsie)... v tychto autach som sa nim zial neviezol :-( :-(

  • babo83

    Re: EVO i STI a smyk

    16.09.08 16:02 Reagovat

    Zdenku, ver tomu, ze doomsnoopy STi 2005 mal.
    Ja som STi 2004 len soferoval, ale soptreba 25 v meste naozaj proble nie je. Ano, EVO VIII je este nekopromsinejsie.
    A co pise, posadnuty je stale len nedotacavostou STi najnovsej, u inych o nedotacavosti nenapisal ani slovo. A Ty si sam pisal, ze novou si nesiel, tak neviem, o co ide.
    Ci je STi aj na dialnicu zavisi od vkusu... pre niekoho je to moc urevane a tvrde, iny sa tvari, ze pohoda

  • %subario

    Re: EVO i STI a smyk

    16.09.08 10:42 Reagovat

    musím souhlasit s Zdeněk K :yes: mám 03, nedotáčivost nepociťuji, tedy pokud nejedu kudlu a pozdě na brzdy...nevím že by dva moji známý s 08 měli výraznou nedotáčivost...nepíšeš pravdu ;-)
    Co se týče spotřeby, za 25 se jezdit dá ale i za 15 aniž by si byl zrovna brzda provozu ;-) Pokud nejedeš po dálnici přes 200, kdy se projevuje aero.hluk, jede se v klidu ;-) , u spojky nevím zda zmiňuješ kolik měli najeto nebo stála??? Investovat pohých 10tis. za gumy? Asi Barum a nebo ultra sleva u Brid.-Pir.???...Taky mám dojem že jsi viděl STI kolem sebe jen projíždět :-)

  • Zdeněk K

    Re: EVO i STI a smyk

    16.09.08 08:40 Reagovat

    doomsnoopy>
    Stále nechápu tvoji posedlost nedotáčivosti Sti, můžu tě ujistit že při stylu řízení při kterém je Sti nedotáčivé je i EVO nedotáčivé! Navíc je třeba si uvědomit že Sti/EVO se v normálních rychlostech moc neodlišuje od klasických aut a rozdíl přichází teprve až tam kde klasická auta mají limit. Pro ně je to v rychlosti a ovladatelnosti konečná ale pro Sti/EVO je to teprve začátek od kterého začnou ukazovat co vlastně umí. "Zábava" je s Sti/EVO i na suchu a limitem je jen řidič nikoliv auto. Jinak nechápu kde si vzal pohádku o tom že Sti 2005 žere 25l/100km ve městě ? Běžná spotřeba ve městě je kolem 14-16l. I ty další údaje co píšeš jsou nějaké divné a jen tak naokraj Sti 2005 je použitelné i na dálnici na rozdíl od EVO 8. EVO 8 byl mnohem větší trakař než Sti 2005. Začínám mít pocit že si to Sti vůbec neměl a jen papouškuješ některé voloviny z recenzí od "kvalitních" český webů. :-(

  • doomsnoopy

    Re: EVO i STI a smyk

    15.09.08 22:39 Reagovat

    johnky...sti je nedotacave a to dost vyrazne ale kym nastane ta nedotacavost ides inou rychlostou ako v oktavke:P
    lordmystic skor ako kupis take auto 2x 3x si prepocitaj naklady 2005 nemala problem zrat 25 v meste spojka u mna 6 tisic prva 14 druha kotuce 10 tisic gumy nemali dezen za 15 tisic km......na dialnici nepouzitelne auto ......priznavam nemal som ho rad ..ale ked prsalo alebo snezilo tak nic ine lepsie nieje strasna strasna zabava neskutocne rychlosti proste mega super zazitky

  • %subario

    Re: EVO i STI a smyk

    15.09.08 12:04 Reagovat

    To Carmik: co se týče sedáků, mám zkušenosti se základem a s příplatkem a příplatkový jsou moc moc dobrý, na civil ježdění možná až moc radikální ;-) ...

  • %subario

    Re: EVO i STI a smyk

    15.09.08 12:02 Reagovat

    To Lordmystic ...napsal:jinak evo vs impreza - velice podobné technologie, u mě rozhodují dvě věci - impreza hatchback se mi vůbec nelíbí a je mnohem méně hravá - hodně nedotáčivá.
    ...něco mi říká , že jsi minimálně jedno z těchto aut neřídil, to by si pak toto nemohl napsat
    ;-) .....pokud je Sti nedotáčivé je to špatným článkem mezi sedákem a volantem :-)

  • %carmik

    Re: EVO i STI a smyk

    15.09.08 11:47 Reagovat

    Podle mých osobních zkušeností je to obráceně. Evo je více nedotáčivé než STI. Největší plus oproti STI má Evo v sedadlech ta jsou jednoznačně lepší.

  • lordmysticfoto lordmystic

    Re: EVO i STI a smyk

    15.09.08 09:05 Reagovat

    k evu x s manuálem - nechci auto na drift, líbí se mi velikost auta - tak akorát pro mě, k tomu brutus výkon, parádní sportovní vzhled a pohodlná automatická převodovka. a když by to šlo občas na vodě na letišti utrhnout, bylo by to to pravé ořechové pro mě. takže žádné bavory či nissany sx200 a spol na drifty, to by bylo jen jako vedlejší produkt. a je mi jasné, že to bude s evem problém, sedí jak přilepené, ale oproti nové impreze je mnohem přetáčivější - tedy spíš je impreza nedotáčivější a možná lepší na okruh na čistou stopu.

    jinak ta převodovka - u automatu je jedno že dosahuje automat na trojku a ne na dvojku - naopak, kratší rychlostní stupně dovolují lépe využít chrakteristiku motoru a řazení je s neznatelnou prodlevou - a znovu a znovu jsem koukal na reálné testy a automat v evu x je na sprinty 0-100km/h či na 400m opravdu vždy rychlejší.

    jinak režim normal netočí víc jak 2500rpm při klidné jízdě, řadí výše při 2500rpm, takže to není tak jak tu bylo psáno, že pod 2500rpm se jezdit nemá - je to turbo, bacha na to.

    jinak hlavní mínus eva x je asi jeho obří spotřeba :(. všichni testeři se shodují že žere stejně či víc jak dvoj či trojnásobně velké motory :(. a s mým stylem jízdy mám strach že bych byl stále u dvaceti :(.

    jinak evo vs impreza - velice podobné technologie, u mě rozhodují dvě věci - impreza hatchback se mi vůbec nelíbí a je mnohem méně hravá - hodně nedotáčivá.

    evo a drift - dnes není problém sehnat za pár korun starší disky a k tomu sjeté gumy na doničení na letišti. ano další součásti půjdou dříve do kelu, ale to auto je na to už částečně připraveno, takže proč to občas nezkusit. a na suchu se to často zkoušet nebude, hlavně na vodě a sněhu a tam je opotřebení mnohem menší.

    prostě evo x sst je pro mě láska na první pohled a ještě větší utvrzení že evo jde správnou cestou. ano, ještě více obdivuji nový gt-r, ale pro naše končiny je to už moc velká exotika...

  • Zdeněk K

    Re: EVO i STI a smyk

    14.09.08 20:34 Reagovat

    Jen mě tak napadá že pokud ti to funguje stylem který popisuješ tak asi máš auto se sériovým podvozkem a jedeš na sériových hodnotách geometrie. Osobně dávám ale přednost většímu odklonu na předních kolech (-1,5°) a menším odklonům na kolech zadních (-1°), auto je potom točivější a nevyžaduje takové věci jako trhání volantem a tvrdě na brzdy a podobně. Sice to potom více žere gumy (hlavně pokud dáš ještě rozbíhavost) ale získáš větší kontrolu nad autem.

    King>
    pokud vím tak EVO na 100km/h potřebovalo vždy 3. Možná ten noví točivější motor to už zvládne na 2 ale to je stejně přece jedno protože ani EVO ani STI není o sprintování ale o maximální kontrole nad vozovkou za ztížených podmínek ( šotolina, sníh, mokro, rozbitá vozovka a podobně ..)

  • zdeněk K

    Re: EVO i STI a smyk

    14.09.08 18:52 Reagovat

    Žádné trhání volantem není potřeba, naopak myslím že tím jen riskuješ ztrátu adheze na předních kolech a tím i parádní nedotáčivost. Klidně a s citem přeneseš váhu auta v zatáčce tím že lehce přibrzdíš nebo na zařazenou 2 ubereš lehce plyn (na 3 to už není tak čisté ale jde to také zálež ale hodně na otáčkách motoru a stavu spojky – nová a alespoň 4500 až 5000 otáček ... ) a autu se podstatně zvedne točivost. Potom pod plynem jen držíš auto pod kontrolou.

    Na nové Sti se zatím nechystám,takže ani zkoušet ho nehodlám. Ono je zbytečné prodávat Sti/EVO pokud není nabourané neboť nové modely oproti těm starým nic moc navíc nepřináší .... .

    Jinak jezdit bokem je pěkná prasárna, žádnou rychlost tím většinou nezískáš (až na vracečky ) a jen trpí gumy. Navíc bokem se stejně nedá jezdit jinde než na uzavřené trati neboť v té chvíli je auto neschopné jakéhokoliv manévru a to si na silnici prostě nemůžeš dovolit (i když vidíš za zatáčku tak třeba díry v asfaltu a tak ....)

  • Kingfoto King

    Re: prevodovka

    14.09.08 17:29 Reagovat

    Odlišné zpřevodování je dané hlavně tím, že manuál je jen pětikvalt, takže je šestikvalt výrazně kratší a stovku dává asi až na trojku, zatímco manuál ji možná zvládne na pětku.

    Driftování jsme už spolu probírali víckrát. ;-) Ale když vyrazíš na okruh, neznamená to automaticky, že zničíš gumy, záleží hodně na stopě, jakou jezdíš. ;-) Ovšem pokud vyrazíš na letiště, je víc než jisté, že ty gumy ohobluješ mnohem víc. Tamní beton je hrozně abrazivní a pokud je náhodou asfalt, není o nic šetrnější. Proti tomu povrch v Mýtě přímo hladí. >:D Jinak mám na P Zero Nero najeto přes 25 000, z toho 50 min v Brně, 80 min v Mostě a ca 160 v Mýtě a gumy ještě žijí, počítám ale, že víc než 30 nezvládnou, i to mi ale přijde super.

zpět na článek