Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG

Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: titulní fotka Stačí jeden den za volantem sedanu E63 AMG a zažité vnímání značky Mercedes-Benz se změní. Jednou provždy.

Možnosti vyzkoušet AMGčkové verze mercedesů jsou v Česku bohužel dosti zřídké, proto jsem neodolal nabídce vyzkoušet nové E63 alespoň formou krátkého svezení. I tak to ale stálo za to.

Nové éčko na nás rozhodně udělalo dojem svým odklonem od směrem k jízdní agilitě a sportovnosti, i nadále je to ale především důstojná manažerská limuzína. Dalo by se tedy předpokládat, že sportovní E63 AMG bude prostě jen hodně rychlá manažerská limuzína. Realita je ale úplně jiná. Dá se říci, že rozdíl mezi běžným éčkem a AMG je podobný jako mezi běžnými renaulty a verzemi RS. Tedy dost velký…

Začíná to už vzhledem. Nové nárazníky, masivnější prahy a AMG kola s dvojitými pětipaprsky a dojem v našem případě vylepšuje ještě matně šedý lak. Zevrubnější zkoumání ovšem odhaluje ještě další drobnosti – přední blatníky jsou vytaženy do šířky a za loukotěmi nelze přehlédnout karbonkeramické brzdové kotouče o vskutku úctyhodné velikosti 402 mm, osazené zlatě lakovanými třmeny. Prostě nepřehlédnutelné, i když stále poměrně decentní změny, které dávají jasně najevo, s čím že to máme tu čest.

Skoro 4,9 m dlouhé a 1850 kg vážící auto reaguje na každý povel spontánně, ochotně a přesně. Podíl na tom má i sportovní podvozek s minimálními náklony v zatáčkách.

Kabina dostala sedadla, která se zdají být spíše komfortní než sportovní, disponují však volitelnou funkcí aktivního dofukování polštářů v zatáčkách, takže se jejich schopnost podržet tělo výrazně zlepšuje. Zbytek interiéru už se od běžných verzí moc neliší – až na karbonové dekory a kvarteto AMG ovladačů na středovém tunelu, umožňující ve třech stupních volit nastavení elektroniky motoru, převodovky, podvozku a systému jízdní stability.

Klenotem auta je ovšem osmiválec o objemu 6,2 l se starým dobrým atmosférickým plněním, jenž disponuje výkonem 525 koní (386 kW) při 6800 otáčkách a točivým momentem 630 Nm při 5200 ot/min, zkombinovaný se sedmistupňovým automatem a roztáčející zadní kola. Takže rozhodně zajímavá kombinace. Ale jak funguje v praxi?

Nad očekávání. Řízení je sice trošku umělé, ale velmi ostré a přesné, takže skoro 4,9 m dlouhé a 1850 kg vážící auto reaguje na každý povel velmi spontánně, ochotně a přesně. Podíl na tom má pochopitelně i sportovní podvozek, jenž se vyznačuje minimálními náklony v zatáčkách. Současně je i ve sportovním režimu překvapivě komfortní – tlumení rázů zvládá velmi dobře a v komfortním nastavení předvede i jistou míru plavnosti.

Podstatnější ovšem je, že se tenhle mercedes vůbec nebojí zatáček. Na těch nejklikatějších okreskách se sice znát, že je trošku těžší na čumák, na běžných silnicích se ovšem chová zcela suverénně a přímo miluje táhlé oblouky. Příliš mu nesvědčí nerovný povrch, na němž místy dokáže ztratit jistotu a o nějaký ten centimetr či decimetr opustit daný směr jízdy, na kvalitním povrchu se ovšem cítí jako ryba ve vodě.

Řidič musí být neustále ve střehu a zacházet s rychle reagujícím pedálem plynu velmi opatrně, protože přetáčivost přichází opravdu hodně rychle a bez varování.

Obrovská síla motoru cvičí s váhou sedanu přímo neuvěřitelně a tak musí být řidič neustále ve střehu a zacházet s rychle reagujícím pedálem plynu velmi opatrně. Přetáčivost totiž přichází opravdu hodně rychle a bez varování. Bez nátlaku se přiznám, že vypnout systém jízdní stability jsem si tentokrát, snad vůbec poprvé, netroufl a spokojil jsem se se sportovním režimem stabilizace, která dovolí zádi lehké nepřístojnosti, je ale připravena kdykoli zasáhnout. Auto přece jen neposkytuje tolik informací o dění pod koly, abych se s ním za pár desítek kilometrů dokázal sžít.

Jestli ovšem něco zaslouží absolutorium, je to atmosférický osmiválec. Že má dostatek síly dole, uprostřed i nahoře, to je patrné z technických údajů, i přes velká očekávání však motor dokáže překvapit. Na každý pohyb pedálu reaguje s obrovskou rychlostí, chutí a především za doprovodu naprosto úchvatného zvuku, linoucího se z výfuku. V nízkých otáčkách nasupeně duní a ve středních a vysokých otáčkách, kde ze sebe vydává to nejlepší, přejde do sytého bručení, které umí snad jen motory od AMG. Navíc se ochotně nechá vytočit až k 7300 otáčkám. Co víc si přát?

Snad jen rychle řadící automat – i ten ovšem E63 AMG má. Navíc při podřazování hází ostré meziplyny, při nichž vám bude běhat mráz po zádech. Jedinou nevýhodou je, že ani manuální režim není stoprocentně manuální – při dosažení omezovače přeřazuje a při plném sešlápnutí plynového pedálu z vlastní vůle podřazuje. Plně manuální režim zůstává vyhrazen pouze supersportovnímu SLS AMG.

E63 AMG ukazuje, že auta se slavným třípísmenným označením už nejsou jen dálniční stíhačky, ale sportovní auta, která dokáží řidiče nadchnout i na běžných silnicích.

Palec nahoru zaslouží také karbonkeramické brzdy – sice se hůř dávkují, což je ovšem jejich charakteristická vlastnost napříč značkami, auto ovšem umí zastavit ještě působivěji, než zrychluje a na běžných silnicích je nemožné je utahat.

E63 AMG nám prostě ukazuje, že auta se slavným třípísmenným označením už nejsou jen dálniční stíhačky, ale sportovní auta, která dokáží řidiče nadchnout i na běžných silnicích. A je tu ještě jeden faktor, jenž hovoří ve prospěch nadupaného éčka – po odchodu empětky do důchodu je to už poslední německé prémiové auto vyšší střední třídy s atmosférickým motorem.

Fotogalerie

  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 1
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 2
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 3
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 4
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 5
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 6
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 7
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 8
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 9
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 10
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 11
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 12
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 14
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 15
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 16
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 17
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 18
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 19
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 20
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 21
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 22
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 23
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 24
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 25
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 26
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 27
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 28
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 29
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 30
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 31
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 32
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 33
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 34
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 35
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 36
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 37
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 38
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 39
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 40
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 41
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 42
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 43
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 44
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 45
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 46
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 47
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 48
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 49
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 50
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 51
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 52
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 53
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 54
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 55
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 56
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 57
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 58
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 59
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 60
  • Za volantem: Mercedes-Benz E63 AMG: fotka 61


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: profibet.cz ondra666 22.02.2011  11:36
Proto! * s * 12.11.2010  06:18
profibet.cz profibet.cz 24.10.2010  02:53
Re: 63AMG HEMI 23.10.2010  01:58
Ich bin ein hotrodder *Vavris* 20.10.2010  08:55
automat tv2 18.10.2010  19:31
Slušné ICE. 18.10.2010  19:20
Re: 63AMG El Mariachi 18.10.2010  18:02
Re: dobrý ;-) Michal Fokt 18.10.2010  17:58
Re: 63AMG Michal Fokt 18.10.2010  17:30
63AMG HEMI 18.10.2010  17:18
achjo... BENZ fever 18.10.2010  16:57
Re: dobrý ;-) laufeček 18.10.2010  13:20
Re: dobrý ;-) Dinar. 18.10.2010  12:24
Re: dobrý ;-) Michal Fokt 18.10.2010  08:44
Re: To není vše: Michal Fokt 18.10.2010  08:39
Re: To není vše: Jirka... 18.10.2010  05:09
dobrý ;-) laufeček 17.10.2010  21:24
To není vše: Subaru4ever 17.10.2010  20:24
Vstoupit do diskuse ›