„Za volantem“: Lexus CT 200h
Jako první Evropané jsme seděli za volantem kompaktního hybridního lexusu. Jeho kola se ale bohužel netočila, šlo pouze o statické představení.
V Praze proběhla první evropská předpremiéra předokolkového Lexusu CT 200h. No uznejte sami, že takovou příležitost jsme si rozhodně nemohli nechat ujít, i když jsme se s novým japonským hybridem mohli seznámit pouze staticky.
Ptáte se, čím je tenhle první hybridní prémiový kompakt pro AUTOFUN
tak zajímavý? Právě tím, že je to první hybridní prémiový kompakt.
S autem, které se jako prototyp představilo v březnu v Ženevě a nyní se
v Paříži chystá debut jeho sériové verze, jsme vás poprvé (a naposledy)
seznámili v článku Lexus CT 200h:
oficiální fotografie a informace koncem února a nyní můžeme doplnit
chybějící díly skládačky.
Benzinová osmnáctistovka má (čistě náhodou ) výkon
99 koní (73 kW) při 5200 otáčkách a točivý moment 142 Nm při
4000 otáčkách. Elektromotor k tomu přidává dalších 80 k (60 kW) a
207 Nm. Celé ústrojí Lexus Hybrid Drive dává maximální výkon 136 koní
(100 kW). To nejsou rozhodně špatné parametry, ale zrychlení na stovku za
10,3 s není nijak úchvatné. Maximální rychlost přitom činí více než
dostatečných 180 km/h. To vše při kombinované spotřebě 3,8 l na 100 km
a emisích 89 g CO2 na kilometr. Porovnejte si třeba s Aurisem
HSD.
CT 200h má strmé řízení, nízko umístěné těžiště, pérování od Showy a váží rozumných 1370 kg. Navíc lze hybridní ústrojí přepnout do sportovního režimu.
Ale to není zdaleka všechno. Lexus slibuje, že bude CT 200h nejen úsporný, tichý a kultivovaný, ale že s ním bude i zábavné svezení. Má strmé (a podle Lexe přesné) řízení jen s 2,6 otáčkami mezi krajními polohami, nízko umístěné těžiště, auto váží 1370 kg, což je na úrovni kompaktů s turbodiesely a tlumiče a pružiny pocházejí od japonské firmy Showa s bohatými zkušenostmi z motorsportu. A to nejlepší na konec – hybridní systém umožňuje stejně jako u Hondy CR-Z nastavit si manuálně buď ekologicky tupé reakce auta nebo ostřejší, sportovní odezvu, doprovázenou červeným podsvícením přístrojů a interiéru. Vypadá to tedy, že se nám na obzoru rýsuje další nadějný hybrid.
Tolik tedy představení auta z úst a klávesnic lidí od Lexusu. A naživo?
Lexus CT 200h má agresivní design přídě i zádě, ale myslím si, že profil auta bude vyvolávat dost rozporuplné názory. Podstatnější ovšem je, že kabina posádku uvítá (konečně) nízkým posazem a velkorysými rozměry sedadel se slušným bočním vedením. Volant o průměru jen 370 mm má perfektní tlustý věnec, po autobusovém sklonu sloupku řízení z větších lexů není ani památky a rozsah jeho podélného seřízení je opravdu velký. Palubní deska je zhotovena z příjemných materiálů a působí velmi moderně, zatímco skloněný středový panel připomíná kokpit supersportů. Volič převodovky CVT vypadá přímo hypermoderně, naproti tomu autorádio a zbytek panelu je těžký oldschool. Škoda, že CVT nemá ještě přednastavených pár rychlostních stupňů a pádla pod volantem.
Nový „lex“ zaujme nízkým posazem a sedadly se slušným bočním vedením. Volant o průměru jen 370 mm má perfektní tlustý věnec a po autobusovém sklonu sloupku větších lexusů není ani památky.
Nabídka místa v kabině odpovídá prémiovému kompaktnímu segmentu, což znamená jednoduše to, že je vpředu sportovně stísněná (pro majitele lexusů – na úrovni sedanu IS), ale rozhodně se s tím dá žít, navíc vzadu je dost místa pro hlavu, i když pro kolena je to pro dospělého člověka jen tak tak. Zapomeňte ale na cestování v pěti…
Každopádně je opravdu znát, že CT 200h byl vyvíjen podle požadavků evropského trhu. Je otázkou, zda je dobrý nápad nabízet v této části světa kompaktní auto výhradně s hybridním pohonem, jenž podle posledních informací vyšroubuje cenu těsně pod sedmisettisícovou hranici, ale s tím ať si lámou hlavu jiní. Z mého pohledu je důležitější, že CT prozatím vypadá jako další slibné hybridní auto.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Prazvláštne auto | Michal Fokt | 17.09.2010 14:53 |
Re: Prazvláštne auto | Skyline | 17.09.2010 14:36 |
Re: Prazvláštne auto | R32 | 17.09.2010 14:24 |
Re: Prazvláštne auto | laufík | 17.09.2010 13:59 |
Re: Prazvláštne auto | laufík | 17.09.2010 13:56 |
Re: Prazvláštne auto | Skyline | 17.09.2010 09:40 |
Re: Prazvláštne auto | TeeJay | 17.09.2010 09:23 |
Re: Prazvláštne auto | R32 | 16.09.2010 22:01 |
Re: Prazvláštne auto | Xpress | 16.09.2010 21:17 |
Re: U mňa dobré | Skyline | 16.09.2010 15:59 |
U mňa dobré | Christ | 16.09.2010 15:12 |
Re: Prazvláštne auto | Skyline | 16.09.2010 14:30 |
Prazvláštne auto | Fitoi | 16.09.2010 13:36 |
Re: CT | x_ghost | 16.09.2010 11:16 |
Re: CT | 125S | 16.09.2010 10:50 |
interier | BlackSheep | 16.09.2010 10:48 |
CT | x_ghost | 16.09.2010 10:30 |
Vstoupit do diskuse › |