„Za volantem“: Lexus CT 200h

„Za volantem“: Lexus CT 200h: titulní fotka Jako první Evropané jsme seděli za volantem kompaktního hybridního lexusu. Jeho kola se ale bohužel netočila, šlo pouze o statické představení.

V Praze proběhla první evropská předpremiéra předokolkového Lexusu CT 200h. No uznejte sami, že takovou příležitost jsme si rozhodně nemohli nechat ujít, i když jsme se s novým japonským hybridem mohli seznámit pouze staticky.

Ptáte se, čím je tenhle první hybridní prémiový kompakt pro AUTOFUN tak zajímavý? Právě tím, že je to první hybridní prémiový kompakt. $2$ S autem, které se jako prototyp představilo v březnu v Ženevě a nyní se v Paříži chystá debut jeho sériové verze, jsme vás poprvé (a naposledy) seznámili v článku Lexus CT 200h: oficiální fotografie a informace koncem února a nyní můžeme doplnit chybějící díly skládačky.

Benzinová osmnáctistovka má (čistě náhodou $5$ ) výkon 99 koní (73 kW) při 5200 otáčkách a točivý moment 142 Nm při 4000 otáčkách. Elektromotor k tomu přidává dalších 80 k (60 kW) a 207 Nm. Celé ústrojí Lexus Hybrid Drive dává maximální výkon 136 koní (100 kW). To nejsou rozhodně špatné parametry, ale zrychlení na stovku za 10,3 s není nijak úchvatné. Maximální rychlost přitom činí více než dostatečných 180 km/h. To vše při kombinované spotřebě 3,8 l na 100 km a emisích 89 g CO2 na kilometr. Porovnejte si třeba s Aurisem HSD.

CT 200h má strmé řízení, nízko umístěné těžiště, pérování od Showy a váží rozumných 1370 kg. Navíc lze hybridní ústrojí přepnout do sportovního režimu.

Ale to není zdaleka všechno. Lexus slibuje, že bude CT 200h nejen úsporný, tichý a kultivovaný, ale že s ním bude i zábavné svezení. Má strmé (a podle Lexe přesné) řízení jen s 2,6 otáčkami mezi krajními polohami, nízko umístěné těžiště, auto váží 1370 kg, což je na úrovni kompaktů s turbodiesely a tlumiče a pružiny pocházejí od japonské firmy Showa s bohatými zkušenostmi z motorsportu. A to nejlepší na konec – hybridní systém umožňuje stejně jako u Hondy CR-Z nastavit si manuálně buď ekologicky tupé reakce auta nebo ostřejší, sportovní odezvu, doprovázenou červeným podsvícením přístrojů a interiéru. Vypadá to tedy, že se nám na obzoru rýsuje další nadějný hybrid.

Tolik tedy představení auta z úst a klávesnic lidí od Lexusu. A naživo?

Lexus CT 200h má agresivní design přídě i zádě, ale myslím si, že profil auta bude vyvolávat dost rozporuplné názory. Podstatnější ovšem je, že kabina posádku uvítá (konečně) nízkým posazem a velkorysými rozměry sedadel se slušným bočním vedením. Volant o průměru jen 370 mm má perfektní tlustý věnec, po autobusovém sklonu sloupku řízení z větších lexů není ani památky a rozsah jeho podélného seřízení je opravdu velký. Palubní deska je zhotovena z příjemných materiálů a působí velmi moderně, zatímco skloněný středový panel připomíná kokpit supersportů. Volič převodovky CVT vypadá přímo hypermoderně, naproti tomu autorádio a zbytek panelu je těžký oldschool. Škoda, že CVT nemá ještě přednastavených pár rychlostních stupňů a pádla pod volantem.

Nový „lex“ zaujme nízkým posazem a sedadly se slušným bočním vedením. Volant o průměru jen 370 mm má perfektní tlustý věnec a po autobusovém sklonu sloupku větších lexusů není ani památky.

Nabídka místa v kabině odpovídá prémiovému kompaktnímu segmentu, což znamená jednoduše to, že je vpředu sportovně stísněná (pro majitele lexusů – na úrovni sedanu IS), ale rozhodně se s tím dá žít, navíc vzadu je dost místa pro hlavu, i když pro kolena je to pro dospělého člověka jen tak tak. Zapomeňte ale na cestování v pěti…

Každopádně je opravdu znát, že CT 200h byl vyvíjen podle požadavků evropského trhu. Je otázkou, zda je dobrý nápad nabízet v této části světa kompaktní auto výhradně s hybridním pohonem, jenž podle posledních informací vyšroubuje cenu těsně pod sedmisettisícovou hranici, ale s tím ať si lámou hlavu jiní. Z mého pohledu je důležitější, že CT prozatím vypadá jako další slibné hybridní auto.

Fotogalerie

  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 1
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 2
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 3
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 4
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 5
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 6
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 7
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 8
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 9
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 10
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 11
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 12
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 13
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 14
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 15
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 16
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 17
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 18
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 19
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 20
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 21
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 22
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 23
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 24
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 25
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 26
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 27
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 28
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 29
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 30
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 31
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 32
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 33
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 34
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 35
  • „Za volantem“: Lexus CT 200h: fotka 36


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Prazvláštne auto Michal Fokt 17.09.2010  14:53
Re: Prazvláštne auto Skyline 17.09.2010  14:36
Re: Prazvláštne auto R32 17.09.2010  14:24
Re: Prazvláštne auto laufík 17.09.2010  13:59
Re: Prazvláštne auto laufík 17.09.2010  13:56
Re: Prazvláštne auto Skyline 17.09.2010  09:40
Re: Prazvláštne auto TeeJay 17.09.2010  09:23
Re: Prazvláštne auto R32 16.09.2010  22:01
Re: Prazvláštne auto Xpress 16.09.2010  21:17
Re: U mňa dobré Skyline 16.09.2010  15:59
U mňa dobré Christ 16.09.2010  15:12
Re: Prazvláštne auto Skyline 16.09.2010  14:30
Prazvláštne auto Fitoi 16.09.2010  13:36
Re: CT x_ghost 16.09.2010  11:16
Re: CT 125S 16.09.2010  10:50
interier BlackSheep 16.09.2010  10:48
CT x_ghost 16.09.2010  10:30
Vstoupit do diskuse ›