Za volantem: Audi A7 Sportback

Za volantem: Audi A7 Sportback: titulní fotka V Ingolstadtu postavili skutečně znamenité auto pro Velké Cestování.

Je naprosto očividné, že se v současnosti těší auta s profilem ve stylu kupé velké popularitě. Mercedes CLS má celou řadu následovníků a takříkajíc za svou si tuto siluetu vzali u koncernu Volkswagen. Začalo to Passatem CC, nejvíce se do toho ale obula značka Audi. Nejnovějším počinem je pak model A7 Sportback, patřící do vyšší střední třídy. A právě s tímto modelem jsem absolvoval prvních pár desítek kilometrů.

A7 je auto, které působí na první pohled majestátním, noblesním dojmem, jenž zajišťuje právě profil se siluetou kupé a skoro pětimetrová délka, která je na dohled áosmičce. Je třeba také říci, že naživo vypadá ještě lépe než na fotografiích. Jenže většinu času bude majitel tento vůz vidět zevnitř a je třeba říci, že kabina vypadá ještě mnohem lépe, než auto samotné. Audi konečně zahodilo (řekněme) předvídatelné tvary palubní desky a rázně tak skoncovala s typickou nudou. Současně zachovalo tradičně vymazlené materiály a detaily (třeba sladění sklopeného i vyklopeného displeje s liniemi desky), k nimž v případě „mého“ auta přibylo bohaté dubové dýhování, které dokáže určitě obměkčit i zarytého odpůrce zhýralého luxusu. $1$ K tomu hnědá kůže, co vám mám povídat… $5$

Kolem 140 km/h sice začnou jemně ševelit bezrámová okna, ale se zvyšující se rychlostí se aeroydnamický hluk nezvyšuje a k uším posádky se dostane jen zvuk motoru.

Posaz ve velmi pohodlných příplatkových sedadlech se skutečně všestranným seřízením a masážní funkcí je nízký, boční vedení sedadel decentní. Volant představuje audiklasiku, tedy se silným věncem a ztenčením v tom nejméně vhodném místě, ovládání je snadné, intuitivní a díky preciznímu chodu ovladačů velmi příjemné. Vzadu má vůz pro kolena místa tak akorát, se svými 182 cm jsem se ale vešel překvapivě i s hlavou, byť to bylo na milimetry. Jediným problematickým místem je zaoblený přechod střechy do rámu dveří, kde ke kontaktu dojít může.

Zkoušený exemplář byl vybaven třílitrovým turbodieselem, což není zrovna ta pravá AUTOFUN volba, nicméně k charakteru auta coby lamače velkých vzdáleností určitě padne nejlépe. Má výkon 245 koní, a to v rozmezí 4000–5000 otáček, v tomto případě je ale důležitější točák 500 Nm, jenž je k dispozici od 1400 do 3250 otáček. Tahle síla jde na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojky.

Musím říci, že bych si u auta vyší střední třídy, pokukujícím po luxusní kategorii, představoval lepší odhlučnění naftového V6, do jisté míry ale může jít o subjektivní vnímání, protože kabina je jinak extrémně tichá. Už kolem 140 km/h sice začnou jemně ševelit bezrámová okna, ale se zvyšující se rychlostí se aerodynamický hluk nezvyšuje a tak je motor to jediné, co se k uším posádky dostane. Pro kvalitní audiosystém ale tahle piha na kráse kabiny nepředstavuje žádný problém.

Vzduchový podvozek je v comfortu skutečně komfortní – na pokrouceném povrchu okresek pluje a pohupuje se jako jachta, znamenitě tlumí i rázy od výtluků a kanálů.

Dynamika 1,8 tuny vážícího auta je s pěti sty newtonmetry velmi slušná a dvouspojka podřazuje velmi bryskně, přeřazování však vykonává o něco rozvážněji. Je ale jedno, jaké pádlo právě používám, změny kvaltů se dějí dokonale plynule, bez sebemenšího cuknutí.

Zkoušený vůz byl vybaven systém Drive Select, jenž umožňuje volit různé režimy motoru, převodovky, podvozku a řízení. V módu Comfort je řízení opravdu velmi lehké, ale přesné a přiměřeně strmé, s výjimkou lehoučké apatie kolem přímého směru. Vzduchový podvozek je v comfortu skutečně komfortní – na pokrouceném povrchu okresek pluje a pohupuje se jako jachta v příboji, znamenitě tlumí i rázy od výtluků a kanálů. Nerovností, s nimiž by měl problémy, je opravdu minimum. A to mělo auto dvacetipalcová ko­la!

Pokud dostanete chutě na ostřejší svezení, existuje režim Dynamic. V něm ztuhne posilovač na úroveň, která dává pocit lepší kontroly nad autem, kolébání se změní v mírné natřásání, lehce se omezí náklony, schopnost tlumit rázy se ale nijak dramaticky nezhorší, stále je na vysoké úrovni a většinu nerovností překoná bez odskakování. Pokud chcete upravit některé vlastnosti auta, zejména mám na mysli tužší řízení při zachování komfortního pérování, což je dle mého názoru ideální nastavení pro A7, je tady mód Individual, kde lze nastavit chování auta podle chuti a požadavků řidiče.

Jízní vlastnosti představují audinu ze „staré školy“ – v ostřejších zatáčkách je citelně nedotáčivá a táhlejších mírně nedotáčivá. Aktivní zadní diferenciál se do nabídky dostane později.

Jak už bylo řečeno, ásedmička byla vybavena systémem quattro, svezení s A7 nicméně představuje audinu ze „staré školy“ – sportback je v ostřejších zatáčkách citelně nedotáčivý a táhlejších mírně nedotáčivý. Nejnovější trumf Audi – aktivní zadní diferenciál, jenž pomáhá zatáčet posíláním více newtonmetrů na vnější zadní kolo, totiž auto nemělo, do nabídky se dostane později. Stejně jako v případě Audi A8 považuji tuto techniku pro prestižní A7 za samozřejmost a budoucím majitelům ji lze jedině doporučit. Chování sportbacku se dostane zcela jistě na úplně jinou úroveň.

Je asi zbytečné podotýkat, že má A7 dobře dimenzované brzdy, což potěší rychlejší řidiče, z kufru o velikosti 535 litrů budou mít zase radost ti lépe situovaní chalupáři. Takže shrnutí? Audi A7 Sportback je vzhledově působivý a mimořádně atraktivní vůz vyšší střední třídy se skutečně luxusním interiérem, silným turbodieselem a snadným ovládáním. Prostě téměř ukázkové Gran Turismo. A to vůbec nemluvím o záplavě špičkové techniky včetně nočního vidění, head-up displeje, přednárazového systému, adaptivního tempomatu atakdále. Napřesrok přibude i kompletní česká jazyková verze včetně hlasového ovládání.

Takže snad jen motor by mohl být odhlučněn o chloupek lépe a podvozku by slušel aktivní zadní diferenciál, jenž by si poradil s vrozenou nedotáčivostí. Nevadil by mi ani užší středový tunel, ale klaustrofobií jsem rozhodně netrpěl. Audi prostě konkurenci zase přidělalo starosti a mě zkomplikovalo rozhodování, co si pořídím na delší štreky, až budu nejen mladý, krásný, inteligentní a skromný, ale i bohatý. $5$

TIP: Audi A7 Sportback quattro: Podrobnějí technická data a ceny na českm trhu

TIP: Audi A7 Sportback: První statické dojmy

Fotogalerie

  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 1
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 2
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 3
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 4
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 5
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 6
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 7
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 8
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 9
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 10
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 11
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 12
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 13
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 14
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 15
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 16
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 17
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 18
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 19
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 20
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 21
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 22
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 23
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 24
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 25
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 26
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 27
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 28
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 29
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 30
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 31
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 32
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 33
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 34
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 35
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 36
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 37
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 38
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 39
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 40
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 41
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 42
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 43
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 44
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 45
  • Za volantem: Audi A7 Sportback: fotka 46

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: sterilní white label 08.12.2010  19:27
Audi Skoto 15.11.2010  20:45
Re: sterilní TeeJay 15.11.2010  16:43
Re: sterilní Michal Fokt 15.11.2010  13:46
zadok paul45 15.11.2010  12:54
Re: sterilní Mr. Green 15.11.2010  12:23
Český rybníček:(( Uživatel_5340709 15.11.2010  10:17
Re: sterilní *Vavris* 15.11.2010  09:12
Re: sterilní TeeJay 15.11.2010  09:07
Re: sterilní *vavris* 15.11.2010  08:58
Re: sterilní TeeJay 15.11.2010  08:22
sterilní *Vavris* 15.11.2010  08:04
Re: SEDMÁ VELMOC Pekelná Micinka 15.11.2010  01:48
Zadek Tom01 14.11.2010  23:10
SEDMÁ VELMOC GTI 14.11.2010  22:49
SKODA GARDE horhe 14.11.2010  22:36
Re: :))) laufeček 14.11.2010  22:28
:))) laufeček 14.11.2010  22:22
Re: Foto Michal Fokt 14.11.2010  20:37
Foto gld 14.11.2010  20:05
Vstoupit do diskuse ›