Za volantem: Audi A7 Sportback
V Ingolstadtu postavili skutečně znamenité auto pro Velké Cestování.
Je naprosto očividné, že se v současnosti těší auta s profilem ve stylu kupé velké popularitě. Mercedes CLS má celou řadu následovníků a takříkajíc za svou si tuto siluetu vzali u koncernu Volkswagen. Začalo to Passatem CC, nejvíce se do toho ale obula značka Audi. Nejnovějším počinem je pak model A7 Sportback, patřící do vyšší střední třídy. A právě s tímto modelem jsem absolvoval prvních pár desítek kilometrů.
A7 je auto, které působí na první pohled majestátním, noblesním
dojmem, jenž zajišťuje právě profil se siluetou kupé a skoro pětimetrová
délka, která je na dohled áosmičce. Je třeba také říci, že naživo
vypadá ještě lépe než na fotografiích. Jenže většinu času bude majitel
tento vůz vidět zevnitř a je třeba říci, že kabina vypadá ještě mnohem
lépe, než auto samotné. Audi konečně zahodilo (řekněme) předvídatelné
tvary palubní desky a rázně tak skoncovala s typickou nudou. Současně
zachovalo tradičně vymazlené materiály a detaily (třeba sladění
sklopeného i vyklopeného displeje s liniemi desky), k nimž v případě
„mého“ auta přibylo bohaté dubové dýhování, které dokáže určitě
obměkčit i zarytého odpůrce zhýralého luxusu. K tomu
hnědá kůže, co vám mám povídat…
Kolem 140 km/h sice začnou jemně ševelit bezrámová okna, ale se zvyšující se rychlostí se aeroydnamický hluk nezvyšuje a k uším posádky se dostane jen zvuk motoru.
Posaz ve velmi pohodlných příplatkových sedadlech se skutečně všestranným seřízením a masážní funkcí je nízký, boční vedení sedadel decentní. Volant představuje audiklasiku, tedy se silným věncem a ztenčením v tom nejméně vhodném místě, ovládání je snadné, intuitivní a díky preciznímu chodu ovladačů velmi příjemné. Vzadu má vůz pro kolena místa tak akorát, se svými 182 cm jsem se ale vešel překvapivě i s hlavou, byť to bylo na milimetry. Jediným problematickým místem je zaoblený přechod střechy do rámu dveří, kde ke kontaktu dojít může.
Zkoušený exemplář byl vybaven třílitrovým turbodieselem, což není zrovna ta pravá AUTOFUN volba, nicméně k charakteru auta coby lamače velkých vzdáleností určitě padne nejlépe. Má výkon 245 koní, a to v rozmezí 4000–5000 otáček, v tomto případě je ale důležitější točák 500 Nm, jenž je k dispozici od 1400 do 3250 otáček. Tahle síla jde na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojky.
Musím říci, že bych si u auta vyší střední třídy, pokukujícím po luxusní kategorii, představoval lepší odhlučnění naftového V6, do jisté míry ale může jít o subjektivní vnímání, protože kabina je jinak extrémně tichá. Už kolem 140 km/h sice začnou jemně ševelit bezrámová okna, ale se zvyšující se rychlostí se aerodynamický hluk nezvyšuje a tak je motor to jediné, co se k uším posádky dostane. Pro kvalitní audiosystém ale tahle piha na kráse kabiny nepředstavuje žádný problém.
Vzduchový podvozek je v comfortu skutečně komfortní – na pokrouceném povrchu okresek pluje a pohupuje se jako jachta, znamenitě tlumí i rázy od výtluků a kanálů.
Dynamika 1,8 tuny vážícího auta je s pěti sty newtonmetry velmi slušná a dvouspojka podřazuje velmi bryskně, přeřazování však vykonává o něco rozvážněji. Je ale jedno, jaké pádlo právě používám, změny kvaltů se dějí dokonale plynule, bez sebemenšího cuknutí.
Zkoušený vůz byl vybaven systém Drive Select, jenž umožňuje volit různé režimy motoru, převodovky, podvozku a řízení. V módu Comfort je řízení opravdu velmi lehké, ale přesné a přiměřeně strmé, s výjimkou lehoučké apatie kolem přímého směru. Vzduchový podvozek je v comfortu skutečně komfortní – na pokrouceném povrchu okresek pluje a pohupuje se jako jachta v příboji, znamenitě tlumí i rázy od výtluků a kanálů. Nerovností, s nimiž by měl problémy, je opravdu minimum. A to mělo auto dvacetipalcová kola!
Pokud dostanete chutě na ostřejší svezení, existuje režim Dynamic. V něm ztuhne posilovač na úroveň, která dává pocit lepší kontroly nad autem, kolébání se změní v mírné natřásání, lehce se omezí náklony, schopnost tlumit rázy se ale nijak dramaticky nezhorší, stále je na vysoké úrovni a většinu nerovností překoná bez odskakování. Pokud chcete upravit některé vlastnosti auta, zejména mám na mysli tužší řízení při zachování komfortního pérování, což je dle mého názoru ideální nastavení pro A7, je tady mód Individual, kde lze nastavit chování auta podle chuti a požadavků řidiče.
Jízní vlastnosti představují audinu ze „staré školy“ – v ostřejších zatáčkách je citelně nedotáčivá a táhlejších mírně nedotáčivá. Aktivní zadní diferenciál se do nabídky dostane později.
Jak už bylo řečeno, ásedmička byla vybavena systémem quattro, svezení s A7 nicméně představuje audinu ze „staré školy“ – sportback je v ostřejších zatáčkách citelně nedotáčivý a táhlejších mírně nedotáčivý. Nejnovější trumf Audi – aktivní zadní diferenciál, jenž pomáhá zatáčet posíláním více newtonmetrů na vnější zadní kolo, totiž auto nemělo, do nabídky se dostane později. Stejně jako v případě Audi A8 považuji tuto techniku pro prestižní A7 za samozřejmost a budoucím majitelům ji lze jedině doporučit. Chování sportbacku se dostane zcela jistě na úplně jinou úroveň.
Je asi zbytečné podotýkat, že má A7 dobře dimenzované brzdy, což potěší rychlejší řidiče, z kufru o velikosti 535 litrů budou mít zase radost ti lépe situovaní chalupáři. Takže shrnutí? Audi A7 Sportback je vzhledově působivý a mimořádně atraktivní vůz vyšší střední třídy se skutečně luxusním interiérem, silným turbodieselem a snadným ovládáním. Prostě téměř ukázkové Gran Turismo. A to vůbec nemluvím o záplavě špičkové techniky včetně nočního vidění, head-up displeje, přednárazového systému, adaptivního tempomatu atakdále. Napřesrok přibude i kompletní česká jazyková verze včetně hlasového ovládání.
Takže snad jen motor by mohl být odhlučněn o chloupek lépe a podvozku
by slušel aktivní zadní diferenciál, jenž by si poradil s vrozenou
nedotáčivostí. Nevadil by mi ani užší středový tunel, ale klaustrofobií
jsem rozhodně netrpěl. Audi prostě konkurenci zase přidělalo starosti a mě
zkomplikovalo rozhodování, co si pořídím na delší štreky, až budu nejen
mladý, krásný, inteligentní a skromný, ale i bohatý.
TIP: Audi A7 Sportback quattro: Podrobnějí technická data a ceny na českm trhu
TIP: Audi A7 Sportback: První statické dojmy
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: sterilní | white label | 08.12.2010 19:27 |
Audi | Skoto | 15.11.2010 20:45 |
Re: sterilní | TeeJay | 15.11.2010 16:43 |
Re: sterilní | Michal Fokt | 15.11.2010 13:46 |
zadok | paul45 | 15.11.2010 12:54 |
Re: sterilní | Mr. Green | 15.11.2010 12:23 |
Český rybníček:(( | Uživatel_5340709 | 15.11.2010 10:17 |
Re: sterilní | *Vavris* | 15.11.2010 09:12 |
Re: sterilní | TeeJay | 15.11.2010 09:07 |
Re: sterilní | *vavris* | 15.11.2010 08:58 |
Re: sterilní | TeeJay | 15.11.2010 08:22 |
sterilní | *Vavris* | 15.11.2010 08:04 |
Re: SEDMÁ VELMOC | Pekelná Micinka | 15.11.2010 01:48 |
Zadek | Tom01 | 14.11.2010 23:10 |
SEDMÁ VELMOC | GTI | 14.11.2010 22:49 |
SKODA GARDE | horhe | 14.11.2010 22:36 |
Re: :))) | laufeček | 14.11.2010 22:28 |
:))) | laufeček | 14.11.2010 22:22 |
Re: Foto | Michal Fokt | 14.11.2010 20:37 |
Foto | gld | 14.11.2010 20:05 |
Vstoupit do diskuse › |