Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo

Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: titulní fotka Krátce jsem vyzkoušel nejnovější přírůstek v nabídce značky BMW Alpina – kupé B3 S. Jaký je exkluzivní čtyřsetkoňový bavorák z Buchloe?

Jak jsme uvedli v článku Značka BMW Alpina na českém trhu, měli jsme možnost vyzkoušet pár aut z modelové nabídky této značky, a to včetně nejnovějšího B3 S, jenž má základ v trojkové řadě mnichovské automobilky. Vyrábí se jako sedan, kupé, kabriolet a kupé a ve všech případech je k pohonu určen řadový třílitrový benzinový šestiválec se dvěma turby, zkombinovaný výhradně se šestistupňovým automatem.

Při představování značky, respektive tohoto modelu padala slova jako exkluzivita, výjimečnost, „bavorák na druhou“ a měli jsme být uchváceni zejména kombinací jízdního komfortu a schopností auta, která umožňují jejich používání i při velkém ročním kilometrovém náběhu. Dá se tedy pochopitelně očekávat, že jsem byl zvědavý, i když přehnaná očekávání jsem neměl.

Trojkové kupé je vcelku známé auto, tak se soustředíme na odlišnosti alpiny. Ta nese decentní bodykit s nápisem na předním lízátku a charakteristická jsou i velká 19“ kola se spoustou paprsků. Nelze si nevšimnout ani sníženého podvozku. V kabině čeká na řidiče trochu podivě působící modrá kaplička a vlastní tříramenný volant, na jehož zadní straně jsou malá tlačítka řazení šestistupňového automatu Switch-Tronic. Nic proti originalitě, určitě je to lepší řešení než to bavorácké, ale pádla mi asi vyhovují víc. Ve standardně koženém interiéru najdete plaketu výrobce a jeho logo nechybí nejen na volantu, ale ani na ozdobné liště před řidičem.

A to nejdůležitější – třílitrové biturbo je vyladěno na rovných 400 koní (294 kW) při 6000 otáčkách a točivý moment činí 540 Nm při 4500 otáčkách. Za vše hovoří údaj o zrychlení na stovku za 4,7 s, maximální rychlost je rovných 300 km/h, ocitáme se tedy v teritoriu M3.

Na rozdíl od BMW nejezdí alpiny na run-flat pneumatikách, což je opravdu znát. Na devatenáctkách je jízdní komfort na úrovni 335i na osmnáctkách, což tedy zrovna nepředstavuje etalon jízdního pohodlí, ale na druhou stranu propůjčuje sportovnímu kupé slušnou úroveň komfortu. Do kabiny se sice dostává více rázů, než by bylo žádoucí, ale je pravdou, že testovací trasa měla opravdu hodně špatný povrch. Ale marná sláva, při jízdě je znát, že B3 S je především sportovním autem, podvozek byl konstruován za účelem dosažení co nejlepšího chování na silnici.

V zatáčkách se naklání jen minimálně a má vynikající přilnavost přední nápravy, takže je extrémně odolný vůči nedotáčivosti. Spousta točivého momentu a výkonu současně nemá na suchu problémy s přenosem na zadní kola a přetáčivost se objevovala pouze v případě, kdy jsem si o ni vysloveně koledoval. Omezená doba jízdy bohužel neumožnila vyzkoušet chování a ovladatelnost na limitu, jisté ovšem je, že je ta hranice opravdu hodně vysoko. B3S ale nijak zvlášť nemiluje nerovný povrch vozovky v zatáčkách, kde občas dojde k odskočení.

Řízení se mi zdálo lehčí, než u 335i a menší odpor posilovače do volantu pouští lépe čitelné signály od předních kol, což zlepšuje kontrolu nad autem. Sedadla dobře drží tělo a současně jsou pohodlná. Šestistupňový automat řadí rychle, tlačítka jsou pěkně po ruce a kvůli změně rychlosti není nutné měnit držení volantu.

Nějak zvlášť se rozepisovat o dynamice auta je asi zbytečné, parametry hovoří za vše a zrychlení kupé je skutečně působivé, důležitější je, že reakce na povely plynového pedálu se oproti 335i nezhoršily a horší není ani prodleva turba. Bezproblémově pracuje i brzdová soustava.

BMW Alpina B3 S si nedělá ambice sesadit z trůnu BMW M3, ale představuje k ní určitě zajímavou alternativu. Je levnější (od 1.602.500 Kč), stejně dynamická, s lepším točivým momentem, na silnici se chová podobně suverénně a přitom je komfortnější. Jestli Alpina je nebo není automobilkou, o tom se dá určitě debatovat donekonečna. Jisté ale je, že v případě B3 S udělala hodně slušné auto, i když termíny jako bavorák2 bych asi při popisu jeho schopností nepoužil. $5$

Fotogalerie

  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 1
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 2
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 3
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 4
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 5
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 6
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 7
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 8
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 9
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 10
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 11
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 12
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 13
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 14
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 15
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 16
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 17
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 18
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 19
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 20
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 21
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 22
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 23
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 24
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 25
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 26
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 27
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 28
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 29
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 30
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 31
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 32
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 33
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 34
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 35
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 36
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 37
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 38
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 39
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 40
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 41
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 42
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 43
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 44
  • Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo: fotka 45


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Enduro Season 2010 tudydudy 25.12.2010  13:44
objektivně! T-O-M 24.11.2010  10:53
Re: technická Dinar. 16.09.2010  06:50
.. Maxima11111 14.09.2010  00:43
Re: technická Michal Fokt 13.09.2010  15:54
technická Dinar. 13.09.2010  14:54
...no nevím... laufík 13.09.2010  14:20
Re: znak bmw Skyline 13.09.2010  13:25
Re: znak bmw %FR34K 12.09.2010  22:11
znak bmw Petr100 12.09.2010  12:16
Vstoupit do diskuse ›