Za volantem: Alpina B3-S Bi-Turbo
Krátce jsem vyzkoušel nejnovější přírůstek v nabídce značky BMW Alpina – kupé B3 S. Jaký je exkluzivní čtyřsetkoňový bavorák z Buchloe?
Jak jsme uvedli v článku Značka BMW Alpina na českém trhu, měli jsme možnost vyzkoušet pár aut z modelové nabídky této značky, a to včetně nejnovějšího B3 S, jenž má základ v trojkové řadě mnichovské automobilky. Vyrábí se jako sedan, kupé, kabriolet a kupé a ve všech případech je k pohonu určen řadový třílitrový benzinový šestiválec se dvěma turby, zkombinovaný výhradně se šestistupňovým automatem.
Při představování značky, respektive tohoto modelu padala slova jako exkluzivita, výjimečnost, „bavorák na druhou“ a měli jsme být uchváceni zejména kombinací jízdního komfortu a schopností auta, která umožňují jejich používání i při velkém ročním kilometrovém náběhu. Dá se tedy pochopitelně očekávat, že jsem byl zvědavý, i když přehnaná očekávání jsem neměl.
Trojkové kupé je vcelku známé auto, tak se soustředíme na odlišnosti alpiny. Ta nese decentní bodykit s nápisem na předním lízátku a charakteristická jsou i velká 19“ kola se spoustou paprsků. Nelze si nevšimnout ani sníženého podvozku. V kabině čeká na řidiče trochu podivě působící modrá kaplička a vlastní tříramenný volant, na jehož zadní straně jsou malá tlačítka řazení šestistupňového automatu Switch-Tronic. Nic proti originalitě, určitě je to lepší řešení než to bavorácké, ale pádla mi asi vyhovují víc. Ve standardně koženém interiéru najdete plaketu výrobce a jeho logo nechybí nejen na volantu, ale ani na ozdobné liště před řidičem.
A to nejdůležitější – třílitrové biturbo je vyladěno na rovných 400 koní (294 kW) při 6000 otáčkách a točivý moment činí 540 Nm při 4500 otáčkách. Za vše hovoří údaj o zrychlení na stovku za 4,7 s, maximální rychlost je rovných 300 km/h, ocitáme se tedy v teritoriu M3.
Na rozdíl od BMW nejezdí alpiny na run-flat pneumatikách, což je opravdu znát. Na devatenáctkách je jízdní komfort na úrovni 335i na osmnáctkách, což tedy zrovna nepředstavuje etalon jízdního pohodlí, ale na druhou stranu propůjčuje sportovnímu kupé slušnou úroveň komfortu. Do kabiny se sice dostává více rázů, než by bylo žádoucí, ale je pravdou, že testovací trasa měla opravdu hodně špatný povrch. Ale marná sláva, při jízdě je znát, že B3 S je především sportovním autem, podvozek byl konstruován za účelem dosažení co nejlepšího chování na silnici.
V zatáčkách se naklání jen minimálně a má vynikající přilnavost přední nápravy, takže je extrémně odolný vůči nedotáčivosti. Spousta točivého momentu a výkonu současně nemá na suchu problémy s přenosem na zadní kola a přetáčivost se objevovala pouze v případě, kdy jsem si o ni vysloveně koledoval. Omezená doba jízdy bohužel neumožnila vyzkoušet chování a ovladatelnost na limitu, jisté ovšem je, že je ta hranice opravdu hodně vysoko. B3S ale nijak zvlášť nemiluje nerovný povrch vozovky v zatáčkách, kde občas dojde k odskočení.
Řízení se mi zdálo lehčí, než u 335i a menší odpor posilovače do volantu pouští lépe čitelné signály od předních kol, což zlepšuje kontrolu nad autem. Sedadla dobře drží tělo a současně jsou pohodlná. Šestistupňový automat řadí rychle, tlačítka jsou pěkně po ruce a kvůli změně rychlosti není nutné měnit držení volantu.
Nějak zvlášť se rozepisovat o dynamice auta je asi zbytečné, parametry hovoří za vše a zrychlení kupé je skutečně působivé, důležitější je, že reakce na povely plynového pedálu se oproti 335i nezhoršily a horší není ani prodleva turba. Bezproblémově pracuje i brzdová soustava.
BMW Alpina B3 S si nedělá ambice sesadit z trůnu BMW M3, ale
představuje k ní určitě zajímavou alternativu. Je levnější (od
1.602.500 Kč), stejně dynamická, s lepším točivým momentem, na silnici
se chová podobně suverénně a přitom je komfortnější. Jestli Alpina je
nebo není automobilkou, o tom se dá určitě debatovat donekonečna. Jisté
ale je, že v případě B3 S udělala hodně slušné auto, i když termíny
jako bavorák2 bych asi při popisu jeho schopností
nepoužil.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Enduro Season 2010 | tudydudy | 25.12.2010 13:44 |
objektivně! | T-O-M | 24.11.2010 10:53 |
Re: technická | Dinar. | 16.09.2010 06:50 |
.. | Maxima11111 | 14.09.2010 00:43 |
Re: technická | Michal Fokt | 13.09.2010 15:54 |
technická | Dinar. | 13.09.2010 14:54 |
...no nevím... | laufík | 13.09.2010 14:20 |
Re: znak bmw | Skyline | 13.09.2010 13:25 |
Re: znak bmw | %FR34K | 12.09.2010 22:11 |
znak bmw | Petr100 | 12.09.2010 12:16 |
Vstoupit do diskuse › |