Yamaha XSR700: Rychlý potomek

Yamaha XSR700: Rychlý potomek: titulní fotka Yamaha představila nahé retro XSR700. Nahlíží do minulosti a chce se postavit Ducati Scrambler.

XSR700 je postavena na základě MT-07 a vypadá dost retro. Patří totiž do řady Faster Sons (rychlejší synové) spolu s nedávno prezentovanými Racery XJR1300 a XV950. Tři ladičky momentálně u této série vyznávají filozofii Sport Heritage, takže se vracejí do historie a nabízejí ikonické stroje v moderním pojetí a s nejnovější technikou. V tomto případě navazují na klasickou XSR650 s nadčasovými tvary. Hodně sympatické, ne?

Spojily se s Shinyou Kimurou, Japoncem, který v Los Angeles staví customy. Právě tento muž představil letos v červnu na festivalu Wheels & Waves ve francouzském Biarritzu koncept, který také využívá střev MT-07, je rovněž retro, ale má navíc kapotáž a na první pohled působí skoro jako závoďák. Logicky navíc dostal jméno Faster Son. XSR700 je ovšem produkčním strojem.

Pohání ji dvouválcová řadová sedmistovka (689 cm3, kterou najdeme v rámech i řady dalších modelů včetně zmíněného emtéčka, konkrétní parametry však dosud oficiálně zveřejněny nebyly. Mluví se o 55 kW (75 koních) při 900 otáčkách, řetěz přenáší na zadní kolo 68 N.m/ 6500 min-1. Motor má přesazený klikový hřídel o 270 stupňů a měl by spolykat na 100 km zhruba 4,3 l benzinu.

Na mašině zaujme několik věcí: přední světlo hliníkovým držákem je opravdu jak vystřižené ze sedmdesátek, prostě oldschool. Yamaha se pokusila o imitaci drátových kol (jsou ovšem desetipaprsková a litá) a ještě ji vybavila navíc kratičkým výfukem. Kulatý budík mezi širokými černými řídítky vyznává až na nezbytné kontrolky digitální modernu, i když ty současné pořád vypadají jako na pětadvacet let starých kalkulačkách. Obsahuje samozřejmě tachometr a otáčkoměr.

Nádrž je také z hliníku, na koženém sedle s výškou 83 cm nad zemí najde místo i spolujezdec (či spolujezdkyně), ale pohodlný cesťák to samozřejmě není, takže raději sólo. Trubkový rám je hezky vidět, zadní zavěšení využívá vodorovnou centrální tlumicí jednotku Monocross. Přední kotouče mají průměr 282 mm a čtyřpístkové třmeny, vzadu se do menších (245mm) zakusuje jediný pístek. Brzdám pomáhá ABS. Koncové světlo je také moderní, diodové.

Motorka váží jen 186 kg a je obuta do gum Pirelli Phantom. Výrobce slibuje díky kompaktním rozměrům hravost a ovladatelnost, nemusejí se jí bát ani nováčci v jedné stopě, kteří si zrovna udělali papíry na velký bajk. Nabídne k ní i spoustu příslušenství včetně bund helem a brýlí.

Motorka zamíří do prodeje v listopadu, tedy až po sezóně. To ale snad nevadí, ne? Na výběr jsou dvě barvy: tmavě zelená Forest a stříbrná Garage Metal. Za kolik ji Yamaha hodlá prodávat, ještě neřekla, ale má být nejlevnější z celé řady.

Fotogalerie

  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 1
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 2
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 3
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 4
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 5
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 6
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 7
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 8
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 9
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 10
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 11
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 12
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 13
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 14
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 15
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 16
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 17
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 18
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 19
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 20
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 21
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 22
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 23
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 24
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 25
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 26
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 27
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 28
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 29
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 30
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 31
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 32
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 33
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 34
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 35
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 36
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 37
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 38
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 39
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 40
  • Yamaha XSR700: Rychlý potomek: fotka 41


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.