WTCC na Nordschleife? Ano, už příští rok!

WTCC na Nordschleife? Ano, už příští rok!: titulní fotka Ač se spekulace ohledně pořádání mistrovství světa cesťáků na starém Nürburgringu zdály jako z říše sci-fi, opak je pravdou. Příští rok se opravdu v Zeleném pekle pojede!

Bláznovství, neuskutečnitelná myšlenka spolku fantastů? Možná se pořádání závodu mistrovství světa cestovních aut na Nürburgringu takové na začátku zdálo. Ale nyní se stalo realitou! Zatímco formule 1 zmizela z Nordschleife už po takřka smrtelné Laudově nehodě v roce 1976 a i pro skupinu C byla shledána nakonec příliš nebezpečnou, cestovní vozy se na ni vrátí. Tisícikilometrový závod sportovních prototypů se jel naposledy v roce 1983. Šílenost typu Marathonu de la Route, proti kterému je tamní čtyřiadvaceti­hodinovka procházkou růžovým sadem, se pochopitelně nechystá. Nürburgring rozšíří kalendář seriálu WTCC v roce 2015.

Vtip je v tom, že se nepojede jen na Severní smyčce, kterou kdysi Jackie Stewart nazval výstižně Zeleným peklem. Dá se totiž propojit se současnou Grand Prix-Strecke, tedy novým okruhem. Ostatně zmíněný vytrvalostní závod právě využívá celé takřka šestadvacetiki­lometrové délky tratě (přesně má 25,378 m). Na uspořádání a rovnou tříletém kontraktu se dohodl promotér Eurosport Events s organizátorem ADAC Nordheim. Na definitivní potvrzení termínu, aby mohl být zařazen do kalendáře FIA, je ještě dost času. Ale určitě bude součástí červnového klání na 24 hodin.

Zatím nejasný je formát víkendu. Nezapomeňme, že současné MS (od roku 2005) není vytrvalostní bitvou se třídním pilotů, jako tomu bylo v šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých letech minulého věku. Mistrovství světa se jelo ale pouze jednou, v roce 1987, jinak šlo o Evropský pohár a ME. Konají se dva krátké závody s celkovou délkou do 60 km. To je pochopitelně v Německu nemožné a závod na jedno kolo s pevným startem je jaksi nesmysl. Promotér plánuje pět okruhů i se zastávkou v boxech. Oznámil to jeho šéf Francois Ribeiro. „Požádali jsme FIA, aby upravila sportovní předpisy pro náš podnik s ohledem na jeho závodní historii. Cílem je uspořádat jeden stodvacetikilo­metrový závod s pit stopem. Podrobnosti o tomto formátu budou vypracovány ve spolupráci s mezinárodní automobilovou federací a jednotlivými týmy před další komisí FIA pro cestovní vozy.“ Osobně bych to viděl ještě alespoň na dvojnásobek bodů, tady je totiž na rozdíl od F1 či nedávno IRC naprosto logický.

My fanoušci můžeme dále oplakávat Brno, odkud tradiční cesťáky zmizely (a situaci kolem budoucnosti motocyklové GP raději komentovat nebudu). A vyrazit někam k sousedům, třeba na Nürburgring, byť už je to od nás relativně víc z ruky. Na tovární Hondy, Citroëny, Lady, Gabriele Tarquiniho, Sébastiena Loeba, Yvana Mullera, José Maríu Lópeze i další se těšíme už teď. Pokud tedy všichni do příštího roku vydrží. Ale proč by neměli? Nürburgring bude určitě vrcholem sezóny!

Fotogalerie

  • WTCC na Nordschleife? Ano, už příští rok!: fotka 1
  • WTCC na Nordschleife? Ano, už příští rok!: fotka 2
  • WTCC na Nordschleife? Ano, už příští rok!: fotka 3
  • WTCC na Nordschleife? Ano, už příští rok!: fotka 4
  • WTCC na Nordschleife? Ano, už příští rok!: fotka 5
  • WTCC na Nordschleife? Ano, už příští rok!: fotka 6

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.