Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní

Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: titulní fotka Německý Wimmer RST poladil ostrý Mercedes-Benz C od AMG v kombíku. Výsledkem je hodně rychlé auto, které na dálnici hned tak nedohoníte...

Wimmer Rennsporttechnik (zkráceně RST) funguje v německém Solingenu už více než čtvrt století. Věnuje se hlavně úpravám motorů a elektroniky, tedy chiptuningu. Umí přidat i turbo, pokud ho motor nemá, je schopen vyhovět jakémukoli výmyslu zákazníka, je-li samozřejmě technicky proveditelný a nebrání provozu na běžných silnicích… Přidává upravené výfuky, podvozek, brzdy…

Zatím poslední kreací je Mercedes-Benz C 63 AMG S. Navíc jedovatě zelený, s nezbytnými logy, motivem šachovnicové vlajky a hlavně: v kombíku! Úpravy rodinných aut nejsou úplně běžnou záležitostí. Ostré céčko představuje přitom už v základu pěkně rychlý rodinný vůz… 375 kW (510 koní) a 700 N.m z bezmála čtyřlitrového (3,98 l) vidlicového osmiválce by mohlo leckomu stačit, že?

Ne tak technikům od Wimmerů. Zdvihový objem sice zůstal nezměněný, ale jim se podařilo vydupat z motoru 589 kW (801 koní). Srdce z Affalterbachu tedy dostalo pořádnou masáž. A k tomu ještě devět stovek newtonmetrů. Výkonová hmotnost klesla z 3,25 na 2,07 kg/k, to už je prakticky závoďák s pořádnými svaly. Rovněž na elektronicky omezenou dvěstěpadesátku zapomeňte, původem stuttgartský stěhovák upaluje až 320. Jinak to při masivním výkonu, který dokáže snad přenést i hory, nejde. Nelimituje jej ani tak omezovač otáček, jako spíš rychlostní kategorie použitého obutí…

Modifikace agregátu dostala název RS Level V a týká se jak řídicí jednotky a vstřiků, tak i upravených obou turb, revize mezichladiče stlačeného vzduchu a palivového čerpadla. Vodní je tu mimochodem navíc ještě jedno. Následuje vlastní ručně vyrobené výfukové potrubí, sportovní katalyzátory, vzduchové filtry BMC a nesmíme zapomenout na sportovní podvozek značky KW. Dvacetipalcová kola BBS obouvají vpředu pneumatiky 245/30, vzadu pak 265/20, pod nimi jsou vidět brzdy s rudými třmeny.

Wimmer RST se nepochlubil akceleračními hodnotami, ale kombík sprintuje z klidu na stovku během 4,1 s, takže tuner jistě ukrojil ještě nějakou tu desetinku.

Výfuk stojí 2.900 eur (76.400 korun), katalyzátory dalších 3,5 tisíce (92.200 Kč), dvojice vzduchových filtrů dohromady dvě stovky (5.300 korun) šasi 2.499 eur (65,8 tis. Kč) a sada kol i s gumami 3.300 (86.900 korun). Celá konverze showcaru ovšem přišla na 29,5 tisíce eur, tedy skoro 777 tisíc v našich. Za to už v Německu skoro pořídíte základní T-Modell C 160. Připočtěte si k tomu navíc 86.335 eur, tedy 2,27 milionu korun za nové auto s logy Mercedesu a AMG.

Fotogalerie

  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 1
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 2
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 3
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 4
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 5
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 6
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 7
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 8
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 9
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 10
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 11
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 12
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 13
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 14
  • Wimmer RST C 63 AMG S: Jedovatě zelený kombík má 801 koní: fotka 15


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.