VW Scirocco a Eos: motor z GTI (211 k) míří i pod jejich kapoty
Všichni jsme si rovni...tak přesně toto mohou říci (alespoň co se týče benzinových dvoulitrů) nyní Golf GTI, Scirocco i Eos.
Silnější agregát 2.0 TFSI nedostává s příchodem nového modelového roku jenom Scirocco ale také Eos. Žádná extra porce koní navíc to, pravda, není, ale i to potěší.
Noví majitelé dvoulitrového Scirocca už se nemusejí dívat na řidiče Golfů GTI s lehkou závistí – i pod kapoty „šíra“ je nyní možno objednat motor o výkonu 155 kW (211 k) který tak nahrazuje slabší variantu o výkonu 147 kW. Tu jsme mimochodem prohnali i naším srovnávacím testem VW Scirocco 2,0 TSI vs. Renault Mégane Coupé 2,0 TCe. Upravený motor, jehož nejvyšší točivý moment 280 Nm zůstává stejný, se bude montovat i do Eosu.
U Scirocca znamená jeho zástavba poměrně velké zlepšení v kolonce „zrychlení“: na stovku se dostanete za 6,9 sekundy, což je o 0,3 s rychleji než dříve. U modelu Eos to nyní bude za 7,8 sekundy. Lehce zlepšit by se měl apetit, který byl snížen o nějakých 5 %. Kombinovaná spotřeba u Scirocca tak spadla z 7,6 na 7,4 litru benzinu na 100 km, Eos dosáhl ještě lepšího snížení a to na 7,2 litru (to je prý o 9%, ale kdo by se s tím přepočítával). Scirocco s novým motorem a šestistupňovým manuálem stojí u nás 671 tisíc Kč, tedy v podstatě navlas stejně jako v sousedním Německu.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
test | kurzdg | 16.11.2009 15:34 |
Vstoupit do diskuse › |