VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG)

VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): titulní fotka Volkswagen představí na ženevském autosalonu nové Polo GTI. Malý hot hatch dostane stejnou techniku jako sesterský SEAT Ibiza Cupra, bude ale mírně rychlejší.

Přesně rok po představení páté generace Volkswagenu Polo je naplánována premiéra Pola GTI. Nejrychlejší z malých VW bude odhalen první březnový týden na autosalonu v Ženevě a jeho výroba bude spuštěna v červnu.

Nové Polo je téměř ryzí ukázkou downsizingu a Polo GTI nebude v tomto směru výjimkou. Pod kapotu zavítá motor 1,4 TSI Twincharger o výkonu 132 kW, který známe už ze SEATu Ibiza Cupra. Maximum točivého momentu 250 Nm je položené do spektra 2000 až 4500 min-1.

Základní parametry jsou tedy podobné minulé generaci v provedení Polo GTI Cup, kterou poháněl starší motor 1,8T (standardní Polo GTI mělo 110 kW). Nová generace má ale lehčí motor, který navíc spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG se suchými spojkami. Přenos momentu na přední kola usměrňuje elektronická simulace samosvorného diferenciálu XDS.

Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá novému Polu GTI 6,9 sekundy, minulou generaci tak překonává o 1,3 s a je i o tři desetiny rychlejší než stejně motorizovaná Ibiza Cupra. Maximální rychlost je 230 km/h.

Polo GTI ve srovnání s běžnými verzemi dostane navíc sportovní podvozek snížený o 15 mm, 17palcová litá kola a pro rychlá VW typický volant seříznutý ve spodní části věnce. GTI bude samozřejmě mít i jinou masku chladiče, nástavce prahů a zadní nárazník s viditelnou koncovkou výfuku.

Oficiální cena zatím není známa, britští novináři ale odhadují základní cenovku na 18 tisíc liber, což znamená zhruba 550 tisíc korun. Stejnou sumu v Česku vydáte při pořízení Ibizy Cupra. Na rozdíl od SEATu ale bude Polo GTI dostupné i v pětidveřovém provedení.

Test minulé generace Pola GTI najdete na Auto.cz v článku VW Polo GTI – Baby GTI rádo rychlost (Auto.cz, 2006)

Fotogalerie

  • VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): fotka 1
  • VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): fotka 2
  • VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): fotka 3
  • VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): fotka 4
  • VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): fotka 5
  • VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): fotka 6
  • VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): fotka 7
  • VW Polo GTI: Die deutsche Cupra (1,4 TSI 132 kW + DSG): fotka 8

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
HH?! konomrd 02.03.2010  13:05
Fiat Turbo pocitac 18.02.2010  19:09
Re: nuda Hrubis 18.02.2010  16:42
Re: nuda Vysnan1 18.02.2010  16:29
Re: nuda Amerika 18.02.2010  14:34
nuda mijunior 18.02.2010  13:58
Re: kdo z koho... mustafa 18.02.2010  13:25
kdo z koho... Enthusiastic.driver 18.02.2010  08:45
Vstoupit do diskuse ›