VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů

VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: titulní fotka HG-Motorsport z německého Lübecku se nespokojí s jednou novinkou a servíruje nám hned dvě. Pohrál si s Volkswageny GTI, jako Golfem, tak i menším Polem.

Volkswageny jsou oblíbeným cílem německých úpravců. V případě HG-Motorsport nezůstalo jen u vzhledu, byť obě bílá auta na oranžových kolech vypadají celkem dramaticky. Posily se dočkaly i motory a pochopitelně firma využila i spoustu komponentů od externích dodavatelů, o čemž svědčí klasická loga na dveřích.

Tuningu se podrobil sedmičkový Golf a pětkové Polo 6C, tedy také aktuální generace. Z Golfu vznikla prakticky okruhová hračka, jen s registrační značkou. Místo standardních 169 kW a 350 N.m u nejsilnějšího GTI Performance se z dvoulitrového benzinového turbomotoru podařilo dostat 375 koní, tedy 276 kW. Na přední kola se přenáší celých 527 newtonmetrů, což je pořádná porce. Dostal totiž větší turbo R one a mezichladič Double-DIN, který se stará o jeho teplotu. Vrcholem je karbonový airbox HG série HF, ten přivádí dostatečné množství vzduchu. Kompletním přeprogramováním musela projít řídicí jednotka, standardní výfuk navíc nahradil Bull X s klapkou a dvojitými karbonovými koncovkami.

Aby výkonu stačil i podvozek, auto dostalo zavěšení od specialistů kW a posílené brzdy, přední plovoucí kotouče průměru 356 a šířky 32 mm mají pevné osmipístkové třmeny. Tenhle golfík je tak rychlý, že stíhá i devětsetjedenáctku!

Polo GTI ve Wolfsburgu po faceliftu sice upgradovali, místo problematického twinchargeru namontovali dovnitř 1.4 TSI osmnáctistovku s turbem, ale standardních 192 koní (141 kW) nestačilo samozřejmě ani tady. Sání a mezichladič opět ze série HF, respektive výfuk Bull X zvedly výkon nejprve na 156 kW (212 koní) a hodnotu krouťáku na 287 N.m, ale to bylo ještě před přemapováním ECU. Tu si vzali do parády pánové z SLS Tuning, přeprogramovali vstřiky, zapalování a plnicí tlak a na dynamomentru naměřili velmi zdravých 191 kW, tedy 260 koní a 350 N.m. Více už ale standardní sedmistupňová dvouspojka DSG prostě na kola nepřenese, takže v Lübecku ještě dají hlavy dohromady a něco vymyslí… Vývoj není zdaleka u konce.

I Polo GTI kleslo k asfaltu díky společné práci firem H&R a K-Custom. Gumy zase částečně zmizely pod karbonovými nástavci blatníků od Mückeho. Ty jsou ovšem lakované bílou barvou, aby zapadly do celkového vzhledu auta a nerušily.

Fotogalerie

  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 1
  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 2
  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 3
  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 4
  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 5
  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 6
  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 7
  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 8
  • VW Golf a Polo GTI HG-Motorsport: Hvězdy ostrých hatchů: fotka 9


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.