Vrcholný inženýr Toyoty zemřel na přepracování
Tohle sice není úplně "fun" téma, ale i takové věci se v automobilovém průmyslu stávají...
V sekci Gadgets se to jen hemží různými perličkami, vtípky a ulítlostmi, teď ale trochu zvážníme a podíváme se i na stinnou stránku toho, že chceme stále lepší a lepší auta. Vyšetřování japonské národní pracovní komise totiž ukázalo, že inženýr (rodina si nepřála medializovat jeho jméno), jenž mimo jiné patřil k vedoucím projektu hybridní Toyoty Camry (v Evropě se neprodává), ve svých 45 letech zemřel na „karoshi“. To je japonský výraz pro smrt z přepracování a k této diagnóze dospělo japonské ministerstvo zdravotnictví po více než ročním vyšetřování (zemřel koncem roku 2006).
Jeho žena oznámila, že v práci trávil 80 a více hodin týdně a Toyota po zveřejnění těchto informací prohlásila, že bude v budoucnu sledovat zdraví svých zaměstnanců mnohem pečlivěji. Doufejme, že i docházku… Díky diagnóze karoshi má žena a dcera zemřelého nárok na kompenzace od bývalého manželova zaměstnavatele.
Smrt z přepracování je v Japonsku ve srovnání s ostatními vyspělými státy velmi častá a je dána až extrémním pocitem zodpovědnosti tamních lidí za zadaný úkol a bezprecedentní loajalitě k zaměstnavateli. Termín karoshi byl v Japonsku zaveden v roce 1987 a od té doby se každoročně počet jeho obětí zvyšuje. Co se Toyoty týče, vloni zkolaboval a zemřel v práci jiný její zaměstnanec, a to ve věku pouhých 30 let…
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
darmo | MAthusko | 14.07.2008 19:45 |
Re: odpověď | King | 13.07.2008 19:36 |
odpověď | Vajtus | 13.07.2008 19:16 |
dotaz | 66_05 | 13.07.2008 17:13 |
není se čemu divit... | Vajtus | 13.07.2008 11:04 |
Vstoupit do diskuse › |