Víte, proč má McLaren 600LT výfuk vyvedený vzhůru? Přináší to spoustu výhod
Jestli pozorně sledujete novinky McLarenu, možná jste si všimli, že model 600LT dostal natradičně řešený výfuk. Nekouká totiž ze zadních partií, ale je vyvedený vzhůru.
A možná jste si také položili otázku, proč tomu tak je. Naštěstí je tu Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained, který se pustil do hledání odpovědí.
Našel jich hned několik, které spolu samozřejmě souvisejí. Především toto řešení umožnilo McLarenu zkrátit výfukové potrubí. Zatímco běžně by z motoru umístěného uprostřed musely trubky „obejít“ skříň s převodovkou, rozvodovkou a diferenciálem, aby vyústily někde u difuzoru, jednoduchý vývod vzhůru toto nevyžaduje.
A méně potrubí rovná se méně kilogramů, menší zpětný tlak a jednodušší chlazení. A protože z konce vozu nemusí trčet koncovky, mohl McLaren také vůz osadit větším difuzorem, který zajistí lepší přítlak.
McLaren 600LT oficiálně: 592 koní se závodními ambicemi, které mohou na běžné silnice!
Fenske pak přímo u McLarenu zjišťoval, jestli přítlak nezvyšují i výfukové plyny směřující k zadnímu křídlu. Prý se tak neděje, největší část přítlaku totiž generuje proudění vzduchu okolo krajů křídla.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.