TVR se vrátí s novým roadsterem
Nikolaj Smolenskij se stále nevzdal svého snu na výrobu automobilů se slavným britským jménem a údajně plánuje zmrtvýchvstání značky TVR, jejímž vlastníkem je od roku 2004.
Podle informací zveřejněných britským magazínem Autocar vyjednává v současnosti Nikolaj Smolenskij o produkci nových TVR se společností Gullwing, která vyrábí nástupce AC Cobry s označením AC MkVI.
Nikolaj Smolenskij ve svých čtyřiadvaceti letech koupil automobilku TVR v červenci roku 2004 za 15 milionů britských liber od jejího tehdejšího majitele, jímž byl od roku 1982 Peter Wheeler. Nový ruský majitel nebyl bohužel schopen udržet výrobu a společnost se do konce roku 2006 zhroutila, výsledkem byl konec slavné značky a zhruba 250 zaměstnanců bez práce.
Nyní chce Smolenskij značku TVR oživit a dokonce již letos v červenci se má v Goodwoodu představit prototyp nového modelu. Základem dvoumístného roadsteru má být páteřový rám vycházející z posledních sériových modelů značky s nezávislým zavěšením všech čtyř kol.
Pod kapotou má pracovat motor z Corvetty, k jehož pozitivům patří, že splňuje všechny důležité emisní limity, což usnadní homologaci nového TVR na důležitých trzích a zároveň je tento motor možné jednoduše upravovat pro dosažení vyšších výkonů.
Mezi dlouhodobější plány na oživení TVR patří vývoj a výroba modelu s hybridním pohonem. Ten má být náhradou za model s automatickou převodovkou, který není díky konstrukci a rozměrům šasi možné vyrábět.
Smolenskij uvádí, že automat nebo robotizovaná manuální převodovka se do TVR nevejdou a hybridní koncept poháněný elektromotory, v němž bude spalovací motor sloužit jako generátor umožní úplné vypuštění konvenční převodovky.
Na první pohled se může zdát, že se Smolenskij zbláznil, ale právě model bez manuální převodovky by TVR otevřel cestu na severoamerický trh, kam by mohla mířit podstatná část jeho produkce, která by vydělávala na modely s manuálními převodovkami pro evropské puritány, toužící po původních TVR.
Vraťme se ještě k připravovanému prvnímu modelu znovuzrozené značky, ten má představovat dvoumístný roadster, který má být připomínkou modelu Tuscan a jeho cena se má údajně pohybovat na stejné úrovni jako evropské ceny Corvetty.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Sláva...? | dmbs | 04.05.2010 05:56 |
Sláva...? | toryu1 | 03.05.2010 16:02 |
Vstoupit do diskuse › |