Tuning Show Budapešť 2010: Pikantní maďarský gulášek
Maďarskou metropoli jsme kvůli upraveným autům poprvé navštívili minulý rok. A zkušenost to byla hodně pozitivní. Program byl našlapaný, auta pěkná a počasí skvělé.
Proto jsme byli hodně zvědaví na to, jestli si organizátoři svůj standart udrží i letos. Všechno jsme se tedy vydali zkontrolovat přímo na místo činu …
Tuning Show Budapešť byla i v roce 2010 třídenní akcí, což její návštěvu ještě více usnadnilo. My jsme zvolili stejnou variantu jako minulý rok a vše jsme absolvovali pouze „na otočku“. Cesta skrz 3B (Brno – Bratislava – Budapešť) šla jako po másle a na výstaviště jsme tak dorazili přesně v době jeho otevření. První (a zároveň poslední) zásek nás čekal hned při vstupu do areálu a měl podobu docela přísné osobní kontroly. Připadali jsme si jako při odbavení pravidelného letu do USA, protože bezpečnostní procedura tomu skoro odpovídala. Natěšeni na spoustu pěkných aut jsme oželeli i vtípky ve stylu „Allah Akbar“, protože jinak bychom v řadě strávili asi podstatně delší dobu …
Po vstupu do výstavní haly bylo poznat, že tentokrát se budou fotky pořizovat dost špatně. Návštěvníků bylo hodně a možná tomu pomohla i souběžně se konající výstava motorek. Postupně jsme začali obcházet jednotlivé expozice a fotit vše podstatné. Hodně příjemným zjištěním byl počet hostesek, který se snad téměř vyrovnal počtu vystavených aut. Krásných holek ale není nikdy dost a v tomto ohledu postoupila Tuning Show Budapešť zase na další metu. Organizátoři moc dobře vědí, jak si zajistit kladné hodnocení médií …
Jestliže děvčat bylo více, účast německých tunerů byla zhruba poloviční. Jestli za to mohl dřívější termín akce nebo její celková délka, to se už asi nikdo nedoví. Mezi divácky nejpoutavější exponáty určitě patřil růžovobílý „Hello Bitchy“Chrysler 300M a vlastně skoro všechna auta z produkce německého týmu Car-Art. Hodně lidí se zastavilo u bílého Mercedesu, který se jeho majitel snažil přeoperovat na pětkové BMW – nebylo by lepší si tu pětku ale rovnou koupit? Mým favoritem byla jednoznačně Audi A3 v šedém matu s naprosto exkluzivním interiérem a taky starší, decentní, ale vážně povedené bílé Porsche od kluků z Cult Hungarian. Vystavovatelé se rozšířili i co do počtu zúčastněných zemí, protože na vozech byly vidět rakouské, rumunské, slovinské, slovenské, německé nebo třeba belgické značky. A to jsem zapomněl na Čechy, Poláky, Maďary a pár dalších.
Nevím, jestli za to může exkurze maďarských organizátorů na loňském Tuning Salonu v Brně, ale Budapešť byla tentokrát mnohem bohatší na americká auta. Hlavním tahákem byl originál Shelby Eleanor GT 500 z filmu Gone is 60 second, kolem kterého se neustále mačkala spousta lidí. Vždycky jsem „Kejdžovi“ svezení v tomhle autě trošku záviděl … a asi nejsem sám. Nechyběly ani závodní dragstery, několik speciálů z rally v čele se Subaru Impreza WRC, pár „raťáků“ a představil se i slušný počet tuningových firem. Minianketu o nejhezčí firemní hostesku vyhrála černovláska od Breytonu, těsně následovaná hosteskami od Lumma Designu a Alpine …
Své početné zastoupení tu po roce měli opět i Češi v podobě stánku Tuning Salonu Brno, který dokonce získal ocenění Best Guest za nejlepší zahraniční expozici. Vedle trojice starších Golfů nechyběl pro někoho kontroverzní Rapid Adama Králíka nebo třeba Ford Cortina od českého dovozce tlumení Dynamat. Čeští tuneři představili celkem 11 aut a podle počtu lidí v jejich okolí se opravdu líbila.
Aby těch holek nebylo dost, nechyběla ani volba Miss Tuning nebo vystoupení Fuel Girls, které bylo ještě živější než v loňském roce. Venkovní zábavu obstarávali kaskadéři na motorkách a také drift show. Nutno podotknout, že rozhodně nešlo pouze o kratičké zpestření dne, ale opravdu dlouhou profesionální show, která diváky zabavila na více než hodinu. Motorkáři sice měli trošku vlažný rozjezd, ale postupně se dostali do tempa a dokázali si získat i publikum. Jediné, co smrdělo průserem, bylo zapojení dvou hostesek do show. Normálně na tom není nic zvláštního, ale jestliže se obě posadí bez helmy na čtyřkolku, jejíž řidič s ní potom rajtuje třeba po zadním kole, stačí malá chybka, a neštěstí je na světě … v driftech na malém plácku nebylo co vymýšlet. Jezdilo se tam a zpět, pálily se gumy a loňské tři speciály z Belgie tentokrát nahradil bílý Nissan v doprovodu maďarských jezdců na vozech BMW a Ford.
Samostatnou kapitolou byl venkovní tuningový sraz dokreslující atmosféru celé výstavy. Bylo na něm poznat, že to nejlepší z maďarské scény opravdu parkuje uvnitř haly, ale našlo se i pár hezkých kousků. Na parkovišti byla velká koncentrace značek Lada a Suzuki, které jsou v Maďarsku téměř domácí. Na pár autech byl k vidění i tradiční sekač hlav (rozuměj obrovské zadní křídlo). Takové Audi TT ho ještě uveze, ale zjistit funkci toho doplňku na jedné starší Škodovce, to už bude větší oříšek. To ovšem pro majitele „tétéčka“ není žádná omluva, protože tohle auto si rozhodně zaslouží něco lepšího než „lepší“ zadní lampy, nápis RS a již zmíněný sekáček … delší zastávku jsme udělali i u třídveřového Venta v matném červeném laku. Čtete dobře, opravdu šlo o „třídvířko“, ale bourat bych v něm rozhodně nechtěl …
Posledních pár řádků nebylo zrovna pochvalných, ale v článku by se měly zmínit hlavně zajímavé skutečnosti, ať už pozitivního či negativního rázu. Pokud bych měl hodnotit Tuning Show Budapešť 2010 jako celek, tak mě z pohledu návštěvníka rozhodně nezklamala. Její výhodou je i výborná dostupnost po kvalitních cestách (nemám na mysli tu českou část … ). Prostě program byl našlapaný, auta pěkná a počasí skvělé … dejá vu.
TIP: Tuning Show Budapešť 2010: Babes
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: :) | Stillborn | 15.04.2010 14:25 |
:) | lauf | 31.03.2010 11:44 |
Re: překopané BMW? | Aleš | 28.03.2010 20:20 |
To je | salamoon | 28.03.2010 17:56 |
zip | antiGTi | 26.03.2010 19:12 |
překopané BMW? | Katyspunto | 26.03.2010 18:13 |
Ale jo | %Johny Blaze | 26.03.2010 13:52 |
Vstoupit do diskuse › |