Diskuse: Tuning Extreme Show Příbram: Extrémní ve všech směrech

zpět na článek
  • Shr3k

    Re: Asijská scéna

    19.04.09 22:08 Reagovat

    Ano je to tak, to už člověk ve dvě ráno zapomene, co hodnotil před dvanácti hodinami a má nějak zafixováno, že Imprezy jsou tradičně modré...

  • pink-jackass

    Asijská scéna

    18.04.09 09:37 Reagovat

    Chtel bych jenom opravit informaci, ze treti misto v asijske scene ziskala zlato-cerna Impreza ( ne modra jak je uvedeno v clanku ) ;-)

  • spiderman-k-l

    super

    17.04.09 13:21 Reagovat

    picus picus picus a jeden picus

  • xxx5

    Re: super !!!

    17.04.09 08:47 Reagovat

    mazanie motora je v principe zavisle len na otackach motora, z ktorych su odvodene otacky olejoveho cerpadla (v pripade ak je cerpadlo pohanane motorom). je uplne jedno ci je motor na neutrali alebo v zatazi, v danych otackach ma tlak oleja vzdy rovnaku hodnotu, to je fakt a kdo neveri, nech si namontuje tlakomer oleja,tolko k mazaniu samotnemu. co sa tyka vytacania motora na neutral,je to diametralne ine ako pri zatazi a to kvoli samotnej zatazi motora, vytacanie "naprazdno" zatazuje loziska zanedbatelne, dovod je neporovnatelne nizssi tlak v spalovacom priestore, na druhej strane gravitacne pretazenie ktore musia znasat ojnice je rovnake. ak obmedzovac vypina palivo, nepredstavuje v podstate ziadny mechanicky stres, naopak ak obmedzovac vypina zapalovanie, nekontrolovane vznietenie paliva sposobuje vyrazny stres na rozvody (hlavne ak su pouzite vahadla), na turbo, katalyzator atd a je jedno ci je to v zatazi alebo na volnobehu. vysledkom su sice efektne plamene z vyfuku, ale aj polamane vahadla a zniceny katalyzator ci lambda.

  • Lincoln-Eddie

    Re: no co

    17.04.09 00:57 Reagovat

    Petr K. mas naprostou pravdu. ja jsem sice prijel na sraz s neupravenym (zato dlouhym) lincolnem, ale tohle byl jeden z nejlepsich tuningu na kterych jsem byl. moc dobra organizace a vsichni byli slusni. auta moc hezky. a kdyz se to nekomu nelibi, tak at si to necha pro sebe. tuning sraz moc hezkej. ;-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: super !!!

    16.04.09 20:49 Reagovat

    hele, ja tohle presne nevim, ale verim lidem, kteri tomu rozumi. Bylo to i receno v televizi (automotorevue) :-) Potvrdil mi to i automechanik (stejne tak to s temi otackami, resp. ve kterych otackach se ma motor "nejlepe", bavime-li se o dlouhodobe zatezi), pak to tu i padlo od dalsich dvou uzivatelu myslim...

    Podle me prave v mazaci soustave neni stejny tlak pri stani na neutral jako pri jizde, ale to uz je jenom hadani...

  • %Johny Blazefoto

    Re: super !!!

    16.04.09 18:50 Reagovat

    Dobre, tak mi napis co konkretne tomu motoru tak skodi - bavili jsme se o mazani - ktera soucast v motoru je spatne mazana, kdyz motor stoji a v mazaci soustave je spravny tlak?

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: super !!!

    16.04.09 18:45 Reagovat

    Jasne, dost lidi nikdy neuzna omyl, to neni nic noveho... Teoretik nejsem, jen jsem se pro zajimavost na to kdysi dival a ona je to pravda (nevim z ceho vubec soudis, ze jsem teoretik, to mi prijde dost zcestne), protoze motoru "prace" v otackach, ktere doporucuje vyrobce pro bezne pouzivani, skodi nejmene (potvrzeno i mechanikem). A bavili jsme se tady o jedne minute, ne o "nejakem tom vytoceni do omezovace"...

  • %Johny Blazefoto

    Re: super !!!

    16.04.09 17:43 Reagovat

    :-) Ne ale teď vážně...
    Motoru, který je v pořádku, opravdu nevadí nějaké to vytočení do omezovače.
    PS: vidím že jsi velký teoretik, přeju hodně úspěchů s manuálem k autu. nic ve zlém. :-!

  • %babo

    Re: super !!!

    16.04.09 17:18 Reagovat

    presne tak a niektore moderenejsie auta maju aj obmedzovac volnobeznych otaciek ked auto stoji nastaveny povedzme uz na 4500rpm

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: super !!!

    16.04.09 15:47 Reagovat

    no jenze se pletes, je to presne jak rika Jeremy C, motor maze jinak, kdyz je pod zatezi nez kdyz jede na neutral. Krom toho ani pod zatezi motoru 60 vterin v omezovaci neprospiva, to je proste fakt a je to logicke, neni na to staveny, jsou to otacky v kterych se ma pohybovat kratkodobe (jenom blb by nezaradil a jel, jak ty rikas, na 1. stupen 120). Kratkodobe vytacet samozrejme ano, ale nechavat motor vytoceny 60 vterin?

  • %Johny Blazefoto

    Re: super !!!

    16.04.09 11:19 Reagovat

    Pokud vim, tak olejove cerpadlo tlaci podle toho jaky jsou otacky, cim vyssi otacky tim vyssi tlak. je uplne jedno jestli motor stoji nebo je pod zatezi... neco jinyho je v zatackach kde se olej muze odstredivou silou natlacit na jednu stranu a pak to chvili nemaze..
    jenom pripomenu ze jsem reagoval na henryho, kterymu se zda ze vytoceni motoru k omezovaci nekde na srazu je vec ktera motoru skodi.
    tak tady prosim nedelejte jako ze ja jezdim na jednicku 120

  • Jeremy C

    Re: super !!!

    16.04.09 09:53 Reagovat

    přesně tak, motor na neutral hůře maže, a pokud se nechá zahřát na neutrál a pak si dotyčný myslí že může vytáčet tak se velice plete, dostávají na * ojniční uložení...minutu v omezovači na místě, no kupovat po dotyčném auto nelze opravdu než "doporučit" :))

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: super !!!

    16.04.09 01:46 Reagovat

    no to nevim, proc se teda nedoporucuje studeny motor nechat stat nastartovany (obzvlast v zime), aniz by se jelo (aniz by motor byl zatezovany pohonem kol), z duvodu lepsiho mazani? Navic motoru skodi dlouhodobe podtaceni, ale i pretaceni. Takze nejaka minuta v omezovaci, nebo i tesne pod nim, rozhodne nicemu neprospeje, ikdyz ani motor neznici... Bavil jsem se o tom onehda s clovekem, ktery teto problematice rozumi, a rikal, ze u benzinaku se idealni provozni otacky pohybuji okolo 3 - 4 000, a v manualu k memu autu je i doporucene radit v rychlostech, ktere temto otackam odpovidaji. Takze na dlouhodobou jizdu (tj. ta zminovana minuta ve stejnych otackach) jsou idealni tyto otacky a zadne jine. Ze se motor ma "proplachnout" je vec jina, ale na to staci motor treba na vsechny prevody vytocit do vysokych otacek, ale ne na miste drzet motor minuty ve stejnych otackach... To ze ti to nevadi beru, ale tady jde o to, jestli to autu prospiva... ;-)

  • %Johny Blazefoto

    Re: super !!!

    16.04.09 00:47 Reagovat

    Maze to asi furt stejne kdyz jede nebo stoji na miste..
    Samozrejme ze je hloupost radit v omezovaci, ja jenom tvrdim ze jednou zacas to protocit neni vubec na skodu a klidne na miste a klidne celou minutu.
    Jinak vim ze na tech srazech delaj ruzny hovadiny, nechapu, treba borec prijede s novym bavorakem a zacne palit gumy do roztrhani ze ma od toho zasranej celej blatnik...
    ale to vytaceni mi fakt nevadi..

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: super !!!

    16.04.09 00:37 Reagovat

    Ja motor vytacim, ale ne do omezovace, v tom je docela rozdil, radim pri sportovni jizde cca 200 otacek pod omezovacem (radim podle zvuku, takze tezko rict) - znam jen malo motoru (vetsinou zavodni auta nebo hodne "vytunena"), ktere by melo smysl vytacet az opravdu "do omezovace" (samozrejme radit az v omezovaci vzdycky zpomaluje...), takze pro to opravdu nemam jediny duvod. Velkej vetrak neudela takovej vitr jako jizda, to je jedna vec, a druha vec je ten odpor motoru, resp. jak se napriklad chova olej a celkovej ka motor maze, kdyz se vykon prenasi na silnici na rozdil toho, jak maze, kdyz je vyrazeno a motor se na prazdno turuje...

  • %Johny Blazefoto

    Re: super !!!

    16.04.09 00:10 Reagovat

    No, tak o tomhle toho opravdu moc nevis...
    Ono motoru prospiva obcasne vytoceni, tzv. vymest saze, naopak neni dobry kdyz to clovek porad jenom dusi, ze ti to nedela dobre na ouska je vec druha...
    a kdyz auto stoji tak se o chlazeni stara ten velkej vetrak co je na chladici.. ;-)

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: super !!!

    16.04.09 00:01 Reagovat

    Johny Blaze: no taky se na to da divat z opacneho hlediska - k cemu je to dobre? Podle me (a ridim se tim, stejne jako vetsina lidi, co ma rado svoje auto, alespon z tech, ktere ja znam), je omezovac vec, o ktere ani nevim, ze ji auto ma, protoze jednoduse motor zbytecne nevytacim. Vyjimkou je snad jen jizda smykem, kde se obcas nemusi povest zaradit, nebo na okruhu, ale proc auto turovat a nechavat v omezovaci? Podle me turovani v omezovaci motoru rozhodne neprospiva, ale k tomu by se mel spis vyjadrit nejaky odbornik, nez ja - je to proste moje presvedceni. Navic motor, ktery stoji, neni chlazeny vzduchem, neni na nej kladen odpor... Coz asi taky nejsou optimalni podminky pro jeho vytaceni do omezovace... Nevim.

  • JeremyC

    Re: Hrozný

    15.04.09 23:47 Reagovat

    řekl člověk který nikdy nejel zatáčkou rychleji jak 80km/h :-)

    Dobrý řidič umí řídit i špatné auto, pochybuji o tom že je tu více jak 10% lidí kteří umí dostat auto na limit a ovládat ho tam ať jde o sérii či tuning...

  • MiGac21

    příšerný

    15.04.09 23:41 Reagovat

    půlka fotek typický český plastotuning...

zpět na článek