Tramontana R : ještě ostřejší Španěl
Španělská specialita pojmenovaná Tramontana se na autosalonu v Ženevě představí v odlehčené a výkonnější verzi R.
Kdybyste náhodou měli cestu kolem, tak 24. února bude v TRAMONTANA Manufacturing Technical Centre se sídlem v Geroně v 10 hodin dopoledne představen nový model této automobilky: Tramontana R. Protože je to ale zatím vše, co o novince Španělé prozradili, pojďme se trochu podívat na stávající vůz…
Můžeme říci, že vše začalo v roce 1996, kdy si Josep Rubau, který pracoval mimo jiné i pro Volkswagen, vyslechl stesky jednoho britského sběratele, který si stěžoval, že automobily se již nevyrábějí jako dřív. Po tomto rozhovoru se Rubau rozhodl navrhnout a vyrobit supersport splňující představy nejen, stěžujícího si sběratele. Spojil se s několika dalšími specialisty a na ženevském autosalonu v roce 2005 veřejnosti poprvé představili svůj výtvor v podobě prototypu.
Po dvou letech testování a hledání správné formy se na autosalonu v Ženevě v roce 2007 představila Tramontana v podobě pro výrobu, která nepřesahuje dvanáct vozů ročně. Podle vedení společnosti má tento stroj v sobě spojovat filosofii starých sporťáků a letecké technologie, ale nejvíce se podobá formulovému monopostu. Řidič a jeden spolucestující sedí v úzkém kokpitu za sebou pěkně v podélné ose vozu. Základem je hliníkové šasi, které je navrženo tak, aby vydrželo stejnou zátěž jako skutečný závodní vůz a při případném nárazu bylo schopno ochránit posádku.
Tramontana má před zadní nápravou uložen 5,5 litrový dvanáctiválec do V dopovaný dvojicí turbodmychadel. Tento motor může být podle přání zákazníka naladěn na výkon 550 k (404 kW) při 5000 ot/min a točivý moment 900 Nm při 3500 ot/min nebo výkon 720 k (529 kW) při 5750 ot/min a točivý moment 920 Nm při 4000 ot/min. Síla motoru je přenášena na zadní kola přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Přestože, Tramontana není při délce 4900 mm, a šířce 2080 mm žádné miniauto, podařilo se jejím tvůrcům udržet hmotnost na 1364 kg. Zásluhu na tom má především použití karbonu a hliníku při stavbě šasi.
Španělský exot i při akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,6 s a maximální rychlosti přes 300 km/h není žádnou spartánskou formulí vhodnou jen pro dovádění na okruhu. Řidič a spolujezdec jsou usazeni v interiéru čalouněném vybranými druhy kůže a obloženém kvalitním dřevem. Mohou si přitom užívat moderních vymožeností, jako je klimatizace, DVD stereo, Bluetooth, GPS a dokonce mají k dispozici i zavazadlový prostor o objemu 55 litrů.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
uf | 695 | 05.02.2009 16:22 |
... | Uživatel | 05.02.2009 15:52 |
váha | Redmex | 05.02.2009 12:21 |
Vstoupit do diskuse › |