Toyota PriuSRT8: Tohle nadchne zatvrzelé odpůrce hybridního hatchbacku

Toyota PriuSRT8: Tohle nadchne zatvrzelé odpůrce hybridního hatchbacku: titulní fotka Toyota Prius je pro mnohé petrolheady symbolem čirého zla. Naštěstí každý problém má své řešení a pořádný motor pod kapotou by mohl někoho obměkčit.

Hybridní Toyota Prius čelí neustále kritice kvůli své ceně, reálně spotřebě nebo dopadům výroby celého auta na životní prostředí. Některé výtky jsou oprávněné více, jiné méně. Nic to ale nezmění na faktu, že to je nejprodávanější hybrid na světě. A to že nenadchl mne, to ani není jeho účelem. pro nadšence je řešením GT86, ne praktický hatchback s přídavným elektromotorem. V pokrokovějších státech světa by však vlastnictví Priusu přinášelo jisté výhody. Například v Kalifornii mají takzvaný HOV (High Occupancy Vehicle). Pokud v autě jede více lidí, smí použít speciální vyhrazený pruh a předjet tak zácpu. A pokud je to hybrid nebo elektromobil, smí do tohoto speciálního pruhu i v případě, že v něm jede pouze řidič.

Pro Nicka Filippidese z American Racing Headers ani to není argumentem pro pořízení ekologického auta. S výkonem Priusu z roku 2005 prostě nebyl spokojen, auto opravdu není moc zábavné. Nicméně každý problém má řešení a tady se nabízela výměna celého motoru. Pod kapotou této Toyoty je vidlicový osmiválec s kompresorem o objemu 6,2 litru. Ano, je to motor z Dodge Challenger SRT Hellcat s výkonem 707 koní. Vzhledem ke svému zaměstnání ale Nick vyměnil kompresor za 4,5 litrový Whipple, se kterým se motor dostal na 800 koní. K motoru je připojen šestistupňový manuál Tremec a auto nyní zvládne sprint na čtvrt míle za 9 sekund. Na Prius, kterému stále zůstala každodenní použitelnost, je to velmi slušný výkon.



Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.