Toyota 4Runner: ostré nasazení na SCORE Baja 1000
Letos na podzim si svou premiéru užívá i nová generace Toyoty 4Runner a pro důkaz svých kvalit vyráží na trať posledního letošního pouštního závodu SCORE Baja 1000.
Toyota nasadila nový 4Runner do kategorie Stock mini, což znamená, že na trať nevyráží speciální monstrum s plastovou karoserií, ale náležitě očesaný a následně vyztužený sériový vůz. Přesněji z produkčního 4Runneru zůstává karoserie a žebřinový rám s upraveným odpružením náprav. Chybí okna a zadní dveře, ale přibyla bytelná bezpečností klec.
SCORE Baja 1000 startuje dnes 20. listopadu a končí zítra 21. listopadu. Na závodníky čeká více než 672 mil (1075 km) pouštního terénu na území Mexika a časový limit 31 hodin, během nějž musí trať projet.
Toyota chce v náročném závodě otestovat a zároveň předvést schopnosti již páté generace modelu 4Runner, který je od začátku své kariery před 25 lety spřízněn s pick-upy.
V současnosti představuje 4Runner na americkém trhu zástupce středně velkých SUV. Pětidveřový automobil využívá tradiční koncepci karoserie na žebřinovém rámu a sdílí řadu částí s pick-upem Toyota Tacoma.
Sériový model je nabízen s motorem 4,0 V6 VVT-i, disponujícím výkonem 270 koní (199 kW) a točivým momentem 377 Nm. Pohonná jednotka spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou. Roli vstupní motorizace plní čtyřválec 2,7 VVT-i (242 k/178 kW, 241 Nm) dodávaný se čtyřstupňovým automatem. K technice pod kapotou závodního vozu nebyly zveřejněny žádné informace, ale je více než pravděpodobné, že jej pohání motor 4,0 V6 VVT-i.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.