Tohle Mini je asi nejdivočejší auto na desetipalcových kolech

 Tohle Mini je asi nejdivočejší auto na desetipalcových kolech: titulní fotka Původní klasické Mini se sice nedělá už skoro dvacet let, ale to na jeho popularitě nic nezměnilo. Pořád se najdou důvody, proč je mít a proč je upravovat.

Většinou jde o decentní úpravy, ale někdy se to taky trochu zvrhne. Což je i případ auta, o ž je dnešní článek.

Jméno Antonio Albacete by vám nemělo být cizí. Okruhový jezdec vystřídal hodně disciplín, než skončil v tahačích. Závodil i v české Buggyře a celkem se pyšní třemi tituly mistra Evropy.

Albacete si ale také v sedmdesátých letech vyvinul vlastní testovací auto podle volnějších pravidel okruhových kategorií a závodů do vrchu. Vybral si Mini, aby porazil Angličany na jejich domácím hřišti. Inspiraci čerpal z upravených aut Geoffa Thomase a Nevilla Tricketta, které Albacete okoukal v Británii.

Určitě si všimnete nové sklolaminátové karoserie se sníženými sloupky a více skloněným čelním sklem. Kapota, víku kufru a dveře jsou z hliníku. Blatníky byly mohutně rozšířeny a dovnitř se vměstnal ochranný rám. Upravit se musela i technika, takže v brutálním Mini najdete samosvorný diferenciál, větší a silnější brzdy a vyměněn byl i motor, dokonce několikrát. Ten aktuální z motorky dokáže točit až 9000 otáček a dělá z auta jedno z nejhlasitějších. Přitom má Miník stále jen desetipalcová kola s pneumatikami Dunlop. Auto na chvíli sice rodinu Albacete opustilo, ale dnes už je zpátky doma. Hezká věcička, viďte?

Knedlík pana Beana. Připomeňte si Mini komického hrdiny

Fotogalerie

  •  Tohle Mini je asi nejdivočejší auto na desetipalcových kolech: fotka 1
  •  Tohle Mini je asi nejdivočejší auto na desetipalcových kolech: fotka 2


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.