Tohle jsou podle Britů nejvíce poruchová auta loňského roku
Když kupujete nové, případně novější, auto, očekáváte, že bude také spolehlivé. Nemusí to tak ale být, spousta mladých vozů totiž evidentně trpí mnohými poruchami.
Dokazuje to průzkum britského magazínu What Car?, který se zeptal více než 18 tisíc majitelů na to, jak byla jejich auta spolehlivá v uplynulých 12 měsících. Výsledky jsou poměrně překvapivé, ukázalo se totiž, že třetina vlastníku vozů do 4 let stáří zaznamenala alespoň jednu poruchu.
Problémy přitom motoristický magazín rozdělil do 14 kategorií: baterie, karoserie, brzdy, motor, elektronika motoru, výfuková soustava, světla, palivový systém, převodovka/spojka, čalounění a dekory v interiéru, elektronika, řízení, podvozek a ostatní.
What Car? se také ptal na dobu oprav a ceny oprav. Vše pak převedl do skóre, které ukazuje právě poruchovost vozu. Maximem je 100 procent.
Respondenti celkově zmínili 159 modelů od 31 výrobců. A kdo tedy dopadl nejhůř? Pojďme si nejprve vyjmenovat pořadí od 25. nejhoršího do 10. nejhoršího. Finální desítku si projdeme trochu podrobněji. Odkaz na ostatní výsledky najdete na konci článku.
25. Citroën C4/Grand C4 Picasso (2013–2018) – 86, 2%
24. Land Rover Discovery (2015-dosud) – 85,9 %
23. Volkswagen Polo (2009–2017)- 85,8 %
22. BMW řady 5 (2017-dosud) – 85,3 %
21. Nissan Qashqai (benzinové; 2014-dosud) – 85,3 %
20. Jaguar F-Pace (2016-dosud) – 85,1%
19. Volvo XC90 (2015-dosud) – 84,8 %
18. Nissan X-Trail (2014-dosud) – 84,4 %
17. Jaguar XE (2015-dosud) – 83,7 %
16. Nissan Note (2013–2017) – 83,8 %
15. Mercedes-Benz třídy E (2016-dosud) – 83,5 %
14. Mercedes-Benz třídy C (2014-dosud) – 83,1 %
13. Renault Zoe (2013-dosud) – 83,0 %
12. Citroën C4 Cactus (2014-dosud) – 82,5 %
11. Audi Q5 (2008–2017) – 82,1 %
10. Jaguar XF (2015-dosud) – 81,9 %
Podle průzkumu mělo 36 procent majitelů XF se svým exemplářem problém. Zatímco někteří zmiňují trable s motorem, palivovým systémem, karoserií a převodovkou, nejvíc stížností míří na elektroniku. Všechny závady sice byly vyřešeny v rámci záruky, ale auta často stála v servisech déle než týden.
9. Peugeot 308 (2014-dosud) – 81,5 %
Takřka polovina vlastníků 308 musela loni řešit nějakou závadu, nejčastěji poruchu elektroniky – zejména v souvislosti s vyhřívanými sedadly, infotainmentem a parkovacími senzory. Někteří majitelé pak zmiňují drahé opravy.
8. Peugeot 208 (2012-dosud) – 81,4 %
I menší Peugeot měl problémy zejména s elektronikou (infotainment a ovládání), a i u něj si vlastníci stěžují na drahé opravy. Mimochodem, 208 je podle průzkumu nejvíce poruchové malé auto.
7. Nissan Qashqai (diesel; 2014-dosud) – 79,7 %
Je zvláštní, že v průzkumu najdeme Qashqai hned dvakrát, jednou s benzinovým motorem, podruhé samostatně s turbodieselem. Je to proto, že naftová verze je podstatně více poruchová, 46 procent majitelů loni muselo do servisu. Nejčastější závady studie neuvádí, ale tvrdí, že vznětové Qashqaie loni trpěly poruchami ze všech 14 kategorií. Většina sice byla opravena v rámci záruky, ale našli se i majitelé, kteří za opravy museli platit vysoké částky.
6. Range Rover Sport (2014-dosud) – 75,8 %
V případě Range Roveru Sport hlásilo závady 38 procent majitelů. Nejčastější poruchy se týkaly elektroniky motoru, podvozku, výfukového systému, satelitní navigace a elektroniky a také interiéru. Zmíněné potíže u poloviny případů způsobily nepojízdnost, ale byly řešeny v rámci záruky.
5. Land Rover Discovery Sport (2015-dosud) – 74,7 %
U Discovery Sport řešilo trable 51 procent vlastníků. Nejčastěji kvůli karoserii, motoru a elektronice. Zhruba polovina aut byla nepojízdná, ale i v tomto případě servis zajistila záruka.
4. Range Rover Evoque (2011-dosud) – 73,2 %
Další Land Rover v žebříčku, ale nikoli poslední. Problém se objevil u 45 procent majitelů, největší trápení způsobil výfukový systém, dále zlobily interiér, elektronika motoru a ostatní elektronika. Většina aut zůstala během poruchy pojízdná, dvě třetiny byly opraveny do týdne, ale náklady na opravy nebyly nízké.
3. Ford Edge (2016-dosud) – 70,7 %
Problém mělo 54 procent respondentů. Nejčastější závady zahrnovaly problémy s karoserií, klimatizací a elektronikou. Většina aut byla ale i přes potíže pojízdná a opravy byly v rámci záruky řešeny do týdne.
2. Range Rover (2013-dosud) – 67,3 %
Land Rover si výsledky průzkumu za rámeček nedá, trable měla i jeho vlajková loď – a to zhruba u poloviny vozů. Výtky směřovaly k elektronice a poruchám podvozku. Skoro třetina aut byla kvůli závadám nepojízdná a dvě třetiny strávily v opravě déle než týden.
1. Tesla Model S (2013-dosud) – 50,9 %
Suverénně nejhůř dopadl elektromobil od Tesly. Zatímco samotný pohon je prý v pohodě, zlobily ostatní věci, jako elektronika a díly karoserie. Majitelé zmiňovaly také ohnuté rámy sedadel, rozbité dveřní kliky a nefungující parkovací senzory. Asi polovina majitelů pak musela na opravené auto čekat déle než týden. A někteří museli v servisu nechat značný obnos.
Zdroj: whatcar.com
Autor: Jan Zajíc
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.