Tohle je asi nejpodivnější Octavia, jakou jste viděli. Pohání ji motor z náklaďáku Robur
Hot rody a rat rody mají velkou tradici v USA, v našich končinách jde o celkem vzácný směr úprav. Inu není divu, v padesátých letech měli lidé u nás štěstí, pokud vůbec měli nějaké auto.
Veteráni druhé světové války v USA ale neměli s penězi takový problém a aut bylo za oceánem vždycky dost. Proč tedy nevzít nějaké staré auto ze 30. a 40. let a přestavět ho na něco odvážného? Vozy se co nejvíce odlehčily a motor byl vyměněn za větší a co nejsilnější. Pak už jen stačilo vyrazit na nějaké závody ve sprintu.
Z našich končin toto neznáme. To ale neznamená, že by se u nás žádné pokusy o podobné přestavby nerealizovaly –pochopitelně většina z nich až po roce 1989. Příkladem může být tato původní Octavia z 60. let. Dnes je to velmi ceněný veterán s jistou historickou hodnotou, ale stejně se v inzerci dá najít i vrak, jehož záchrana nemá finanční smysl.
Doufejme, že to byl případ i této Octavie, která se občas objeví na nějakém tuzemském automobilovém srazu, ale jinak se toho o ní moc neví. Karoserie je celá orezlá a zanedbaná, i to ale může být styl úprav. Hlavní změna ale nastala pod kapotou, kde už na původní motor z Octavie nezbylo místo.
Místo něj tvůrci použili vzduchem chlazený karburátorový motor z lehkého východoněmeckého nákladního automobilu Robur o objemu 3,4 litru. Výkon tak asi nebude dramatický, nejsilnější Robury nabízely kolem 75 koní. Tady mu řidič ještě pomáhá příměsí plynu z tlakových lahví, jejichž obsah ovšem neznáme.
Původní Škoda Octavia slaví kulatiny. Je jí šedesát!
Zní to trochu šíleně, vlastně je to naprosto praštěná kombinace, ale jako celek nějak funguje. A je svým způsobem úžasná. O tom se můžete přesvědčit i na následujících videích. A jestli o téhle Octavii víte náhodou více, určitě se nám ozvěte!
Foto: streetrodders.cz
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.