Tihle borci vědí, jak si užívat. Vzácné veterány ženou až na limit

Tihle borci vědí, jak si užívat. Vzácné veterány ženou až na limit: titulní fotka Nemám rád lidi, kteří veterán považují za něco, co se zamkne do garáže, dvakrát za rok přeleští, jednou nastartuje, a tím to hasne. Majitelé s takovým autem nikam nejezdí – co kdyby se mu náhodou něco stalo…

A vy si myslíte, že mají doma minimálně Porsche 911 podepsané samotným Walterem Röhrlem, nebo pokryté gumovými pucky z vyhraného závodu v Le Mans nebo Spa, ale on je to třeba jen zachovalý Wartburg.

Takoví lidé podle mě nepochopili podstatu auta. Auto má jezdit. A když stojí nehnutě v garáži, neprospívá mu to, navíc šidíte nás fanoušky o to, abychom jej mohli obdivovat. Naštěstí se najde dost bláznů, kteří i opravdové unikáty za miliony vytahují na silnice a jezdí, jako by nebylo zítřka.

Je smutné, když se každý rok na Goodwoodu rozláme nějaký fakt cenný kousek, ale za ty hodiny sledování to stojí. Zahlédnete totiž můžete i něco takového:

To je Patrick Blakeney-Edwards ve svém automobilu Frazer Nash Saloon „Owlet“ z roku 1928 při kvalifikaci. A ten nejede jako na výlet, naopak se snaží najít limit auta a vyždímat z něj co nejvíc.

To vše na mokré trati a předpotopních pneumatikách o šířce těch z jízdního kola. A přestože za podobné auto by vám bylo vděčné jakékoliv muzeum, Patrick ho radši vytáhne do deště a zkouší se prodriftovat k co nejlepšímu času.

A podobných lidí je na každoroční akci jménem Goodwood Revival, během níž se i závodí, každý rok několik. Letos nám to ukázal i Rob Huff ve svém Jaguaru E-Type. Skvělý předjížděcí manévr, kterým se dostal před Ferrari 250 a následná jízda na limitu tohoto krásného auta musí potěšit snad každého fanouška.

A smeknout se musí i před uměním řidiče AC Cobra, který si velmi dravým kolem, kdy měl s autem plné ruce práce, zajistil pole position.

Dech bere i onboard Nicka Swifta z jeho malého Mini, kdy postupně předjíždí jedno auto za druhým bez ohledu na výkonový handicap.

Mimochodem, letošního Goodwood Revival 2018 se ukážou automobily v celkově hodnotě asi 5,7 miliardy korun.


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.