Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází

Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: titulní fotka Je to jen malý, levný roadster z Francie a přesto dokáže potěšit i náročnějšího řidiče – je to pravda nebo holá fikce?

I když Wind vypadá jako dárek z kindervejce, avizovaný základ z Twinga RS jasně říká, že tady nepůjde o rozhoupaný bulvárová kabelka pro holčiny s ještě teplým řidičákem. Nám se do rukou dostala ta slabší verze se známým přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TCe, jehož 100 koní by si mělo s 1131 kilogramů těžkým roadsterem (nebo možná přesněji targou) docela solidně poradit.

A taky že poradilo – jenže zdaleka ne tak dobře jako by to zvládla atmosférická šestnáctistovka. Solidní zátah z nízkých otáček je tvrdě zaplacen neduživostí v těch vyšších, což se k charakteru auta vůbec nehodí. Do města či pro klidného řidiče prosím, ale pokud chcete dostat z windíka to nejlepší, jděte do atmosféry. Tu známe z výše jmenovaného Twinga RS, kde funguje skvěle.

Zbavíte se tak i nepříjemně zvonivého zvuku ve vysokých otáčkách, který je v jiných modelech potlačen tlumícími materiály. Zvlášť při zavřené střeše to uvnitř zní jako v nějaké vytočené Ladě (nic proti Ladě…:-) ). Turbo boduje ve středních otáčkách, kde už je reakce na plyn svižnější a vy tak můžete vesele skotačit po ploché křivce točivého momentu. Jestli teď čekáte ódu na spotřebu, jak by se u downsizovaného motoru slušelo, zklamu vás. Během testu jsem s autem jezdil v průměru za osm litrů, rychlé okreskové tempo ale apetit zvedne nad deset litrů rychleji, než stačíte vyslovit „kindrvejce“.

Na podvozku je ale opravdu znát, že si jej vzali do parády odborníci z Renault Sportu – dobře tlumí nerovnosti, zdá se být poměrně komfortní a přitom, když malého „větříka“ trošku přimáčknete ke zdi, nezpanikaří. Dokonce i když ho sérií zatáček protáhnu hodně drsně, neztratí nadhled a rozblikat ESP na normální silnici už fakt chce hodně kuráže. O to víc zamrzí nemožnost jeho vypnutí (u silnější verze by to mělo jít), s windem by se na okruhu tak krásně hrálo…

Srovnání s výchozím Twingem RS tedy dopadá pro Wind hodně solidně – díky kroucení karoserie a o něco měkčímu naladění na něj sice v ovladatelnosti lehce ztrácí, zase tak veliký rozdíl to ale (překvapivě) není. Šasi je skoro stejně upovídané a já tak mám přehled o tom, co se s podvozkem právě děje. Díky větší váze vzadu se wind zdál být o trošičku méně nedotáčivý, možnost přetáčivého smyku při ubrání plynu v zatáčce u něj (jako u twinga) samozřejmě stále existuje – tedy dokud se tenhle manévr neznelíbí všemocnému ESP.

Tuhost karoserie není nikterak extrémní, mezi kabriolety ovšem jde o docela solidní nadprůměr – žádná chobotnice se nekoná, neduh aut s otevřenou střechou vám bude kazit sportování jen pokud narazíte na výrazněji rozbitý úsek. A když už jsme u té otevřené střechy…tempo s jakým umí elektromotory přeměnit kabriolet na kupé je fakt hodně svižné. Tak svižné, že se nemusíte bát otevřít či zavřít střechu na červené aniž byste zdržovali ty za vámi, což je u spíše městského otevřeného auta dost velké plus. Jednoduše zatáhnete ruční brzdu (bez toho to nejde), odjistíte pojistný otočný mechanismus a 12 sekund podržíte tlačítko do doby, než se ozve pípnutí …a hotovo. :-)

Při jízdě dovnitř moc nefouká, ostatně když se podíváte na fotky, hned pochopíte proč – auto řidiče a spolujezdce doslova obklopuje. Na druhou stranu, plech nad i za vaší hlavou trošku kazí prožitek z jízdy v otevřeném autě, to by ale lidem, co nikdy v pravém roadsteru nejezdili, vadit nemuselo. Takhle alespoň stačí na zastřešení jeden díl.

Co bude vadit všem s výškou nad 170 cm, je nízké čelní sklo, ze kterého se v případě zavření plastového dílu střechy stává něco jako průzor v tanku – jeho horní hrana je totiž velice, velice nízko a tak si na omezený výhled budete muset chvíli zvykat. Pozice za měkoučkým a příjemně tlustým volantem je twingovská, ideálně bych sedačku posunul o pěkných pár centimetrů blíž k podlaze. Sedadla jinak zaslouží velkou pochvalu. Skvěle v zatáčkách podrží zejména dolní část zad a i když schází jakékoliv boční vedení v oblasti ramen, nebudete díky jejich výraznému tvarování v kokpitu lítat ze strany na stranu ani v serpentinách. Tady by se měla celá řada sportovnějších modelů přiučit. Kde se zase má co učit Renault, je zase řazení.

Bohužel, pětistupňový manuál se svými gumovými dorazy a drhnutím ve středové poloze hraje už stokrát obehranou písničku – kéž by měly všechny renaulty řazení aspoň jako má Mégane RS. To řízení je na tom o veliký kus lépe – nepřeposilované, citlivé a dostatečně přesné i kolem přímého směru. Není sice tak ostré, jak by mohlo být, zato je i přes dobrou zpětnou vazbu komfortní a nevykopne vám volant z ruky ani když narazíte na velkou díru v zatáčce. A to je dobře, nezapomeňme, že velkou část klientely budou, díky faktu že to je „malé, francouzské a bez střechy“, tvořit určitě zástupkyně něžného pohlaví. Ty také ocení až gumově lehký brzdový pedál, naštěstí nástup i účinek brzd jsou na špičce třídy – opět jde o jeden z povedených systémů co byl zřejmě převzat z Twinga RS.

Tak jako tak, i když Wind hodně solidně jezdí, čtyři sta tisíc je už docela dost peněz. Tedy minimálně ve srovnání s výchozím Twingem RS (s jednašestkou), které stojí o padesát tisíc méně a stejně, jako plně vybavené Twingo RS Gordini. A ačkoli mám kabriolety moc rád, v tohle případě bych tedy neváhal ani sekundu.

Motor:
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (k (kW) / ot/min): 100 (74) / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 152 / 3500
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 10,5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8/5,3/6,3
Rozměry a hmotnosti:
Délka x šířka x výška (mm) 3833×1689×1381
Rozvor (mm) 2368
Velikost kufru (l): 270
Objem nádrže (l): 40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1131 / 213
Rozměr pneu: 195/45 R16

Hodnocení

Motor 3,00
Výkon $3$
Odezva plynu $3$
Zvuk motoru/výfuku $4$
Pružnost $2$
Rozložení pedálů $3$
Ochota vytáčet se $2$
Redline $4$
Převodovka 2,00
Přesnost řazení $2$
Snadnost řazení $4$
Vůle v kulise $2$
Délka drah $2$
Jízdní vlastnosti 2,25
Přilnavost přední/zadní nápravy $2$
Stabilita zadní nápravy $3$
Nedotáčivost/pře­táčivost $3$
Náklony v zatáčkách $2$
Chování na nerovnostech $1$
Přesnost řízení $2$
Strmost řízení $3$
Účinek posilovače $2$
Brzdy 2,25
Nástup $2$
Účinek $2$
Dávkování $2$
Stabilita zádě $3$
Komfort 1,75
Odhlučnění podvozku $2$
Aerodynamický hluk $2$
Tvrdost pérování $2$
Tlumení přejezdů nerovností $1$
Interiér 2,33
Velikost volantu $2$
Tloušťka věnce volantu $2$
Poloha za volantem $4$
Rozměry sedadel $2$
Boční vedení sedadel $1$
Tvar řadicí páky $3$
Fun faktor $2$
Výsledná známka 2,23

Fotogalerie

  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 1
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 2
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 3
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 4
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 5
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 6
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 7
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 8
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 9
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 10
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 11
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 12
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 13
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 14
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 15
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 16
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 17
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 18
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 19
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 20
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 21
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 22
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 23
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 24
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 25
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 26
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 27
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 28
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 29
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 30
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 31
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 32
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 33
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 34
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 35
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 36
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 37
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 38
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 39
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 40
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 41
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 42
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 43
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 44
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 45
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 46
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 47
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 48
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 49
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 50
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 51
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 52
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 53
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 54
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 55
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 56
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 57
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 58
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 59
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 60
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 61
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 62
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 63
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 64
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 65
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 66
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 67
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 68
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 69
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 70
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 71
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 72
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 73
  • Test: Renault Wind 1.2 TCe: mistral přichází: fotka 74


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Re: ...a zase ta cena riderhenry 16.07.2010  19:08
Re: Re: ...a zase ta cena TeeJay 16.07.2010  17:14
Re: Děkuji nechci dmbs 13.07.2010  08:31
Děkuji nechci Jiřík123456789 12.07.2010  17:29
Re: Re: ...a zase ta cena riderhenry 12.07.2010  10:46
Re: Re: ...a zase ta cena Ricardo 12.07.2010  01:40
Re: Re: ...a zase ta cena HEMI 12.07.2010  00:17
Re: Re: ...a zase ta cena riderhenry 12.07.2010  00:03
Re: Re: ...a zase ta cena TeeJay 11.07.2010  19:21
Re: ...a zase ta cena Ricardo 11.07.2010  18:51
;-) laufík 11.07.2010  18:12
...a zase ta cena TeeJay 11.07.2010  17:45
Re: náročnější řidiči GeekStart 10.07.2010  20:05
Re: vychrice? :D %DOUBLE M 10.07.2010  18:25
Re: náročnější řidiči Peteri 10.07.2010  11:45
Re: vychrice? :D riderhenry 09.07.2010  19:33
Re: vychrice? :D Hrubis 09.07.2010  18:50
náročnější řidiči Tomáš 09.07.2010  18:49
vychrice? :D Hrubis 09.07.2010  18:49
Vstoupit do diskuse ›