Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka
V kupé-kabrioletu Peugeot 207 zřejmě chlapa moc často neuvidíte. My to riskli a otestovali nejvýkonnější verzi se 150 koňskými silami.
Ačkoli současná generace otevřeného malého peugeotu hraje na dívčí a ženské city o poznání méně, než předchozí dvěstěšestka, je téměř stoprocentní, že pokud tohle auto na silnici potkáte, chlap za jeho volantem sedět nebude. Ti by tedy alespoň mohli řidičkám vysvětlit, jak se ovládá mechanizmus sklápění, se staženou střechou by jim to slušelo určitě více.
Ale pojďme raději k autu samotnému. Po usednutí za volant a vzpomenutí na 206 CC se na jazyk dere úsloví o nebi a dudech. 207 má dvouose stavitelný volant s celkem širokým rozsahem, nízký posaz, sedadla příjemně obepínají tělo a také palubka a volant vypadají docela k světu. Pokus o nalezení ideální pozice za volantem sice odhaluje, že prioritou byly opět osoby s nižším vzrůstem, nohy bych totiž mohl mít natažené o něco více a volant by mohl mít silnější věnec a menší průměr, ale nejde o žádnou tragédii.
Co se naopak peugeoťákům dlouhodobě daří, jsou hlavice řadicí páky, i ta v 207 CC se perfektně drží. Bohužel je na úplném konci ústrojí, které je všechno, jen ne sportovní. Dráhy řadicí páky jsou dlouhé a vůle v kulise strašidelná. Jenže poněkud paradoxním výsledkem této kombinace je téměř neznatelný odpor v neutrální poloze a s ním související celkem rychlá, a rozhodně plynulá změna kvaltů. To ovšem nedokázalo změnit nic na tom, že pokud jsem nemusel, raději jsem neřadil, a to je u aut s manuálem dost politováníhodný stav.
V tomto světle je tedy spíše pozitivem, že se kosticemi tlamy plejtváka obrovského do motorového prostoru dokázal procedit zrovna motor o objemu 1,6 l, přeplňovaný turbodmychadlem. Ten má výkon 150 k (110 kW) při 5800 otáčkách, tím podstatným je ale zejména točivý moment 240 Nm v 1400 ot/min. To znamená, že se po rozjezdu stačí vyškrábat na pětku a pak už se na ní dá jet skoro furt. Motor provází gloriola „vyvinuto s BMW“, což nepochybně v očích mnohých dokáže trošku zkrátit prodlevu turba a učinit nárůst dynamiky hladším, ovšem faktem zůstává, že by Mnichované měli asi spíš zůstat u těch řadových šestiválců.
Než se totiž motor po sešlápnutí plynu probere, docela to trvá (minimálně ve srovnání s motory TSI a MultiAir) a následná porce newtonmetrů nejen že způsobuje torque steer, ale co je horší, nezřídka i ztrátu trakce předních kol, a to i na suché vozovce. Ovšem co se jízdní dynamiky týče, není důvod si stěžovat. Peugeot umí být ve spektru 3000–6000 ot/min velmi rychlý, předjíždí se s ním bezproblémově a posměšný škleb řidičů těch chlapštějších aut se může lehce změnit v křečovitě zatnuté zuby. Škoda, že je zvuk motoru a výfuku silně potlačen.
V úplně jiných sférách než u 206 se pohybují i jízdní vlastnosti. Jenže srovnávat je třeba s aktuální konkurencí a to už pro peugeota tak růžově nevypadá. 207 CC má totiž typicky francouzské naladění šasi. Ačkoli je pérování spíše tvrdší, v zatáčkách se kabriolet naklání více, než by bylo vhodné, přitom ale přejezdy značného množství nerovností hlásí tupými rázy. Na nerovnostech v zatáčce záď auta znervózní a subjektivnímu pocit nedostatečné kontroly nad autem neprospívá ani přeposilované řízení.
Je to prostě marné, tento vůz byl zrozen pro kvalitní asfalt. Pokud se vám náhodou povede někde narazit na čerstvě opravenou okresku, ukáže se cécéčko v trochu jiném světle. Řízení je i přes značný účinek elektroasistence přesné a i vcelku ostré, auto je v zatáčce stabilní a drží stopu, je ale třeba počítat se všudypřítomnou lehkou nedotáčivostí. Při jízdě na hraně dvěstěsedma poskytne i lehkou rozevlátost zádě, která by se, nebýt turbomotoru, dala dobře korigovat plynovým pedálem. Příjemným překvapením byly brzdy s rychlým nástupem, jejich účinek by ale mohl být krapet lepší. Do kolonky pozitiv je třeba si připsat i celkem tuhou karoserii, kroucení na nerovnostech je jen malé.
Peugeot 207 CC prostě nezapře, za jakým účelem byl zrozen. I přes tvary a chování, svědčící o větší produkci testosteronu, převládá estrogen. Mnohem lépe než na klikaté okresce se cítí na parkovišti před kosmetickým studiem, případně nákupním centrem, eventuálně při pohodové jízdě silničkami kolem pobřeží nebo promenádou. Dovnitř i při stažených oknech (a nasazeném, větrném štítku) fouká docela málo a umím si s tímhle autíčkem celkem dobře představit i zdolávání delších tras. A když na to přijde, umožní i ostřejší jízdní styl. Možná to ode mne bude znít alibisticky, ale přestože mnoho zábavy za volantem na klikaté okresce neposkytne, zívat nudou také nebudete. Řečeno jinými slovy – pokud vaše drahá na pořízení 207CC trvá (to vás bude stát v případě turboverze nejméně 584 900 káčé), dost možná si ho čas od času půjčíte i vy. Ale pro jistotu si vezměte černé brýle a kšiltovku…
Technické údaje | |
Typ motoru: | přeplňovaný zážehový |
Válce / ventily: | 4 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 1598 |
Nejvyšší výkon (k (kW) / ot/min): | 150 (110) / 5800 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 240 / 1400 |
Dynamika a spotřeba | |
Maximální rychlost (km/h): | 210 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 8,6 |
Spotřeba- kombinace (l/100 km): | 7,2 |
Rozměry a hmotnosti: | |
Velikost kufru (l): | 187–449 |
Objem nádrže (l): | 50 |
Provozní hm. / nosnost (kg): | 1485 / 275 |
Rozměr pneu: | 205/45 R 17 |
Hodnocení
Motor | 3,00 |
Výkon | ![]() |
Odezva plynu | ![]() |
Zvuk motoru/výfuku | ![]() |
Pružnost | ![]() |
Rozložení pedálů | ![]() |
Ochota vytáčet se | ![]() |
Redline | ![]() |
Převodovka | 3,25 |
Přesnost řazení | ![]() |
Snadnost řazení | ![]() |
Vůle v kulise | ![]() |
Délka drah | ![]() |
Jízdní vlastnosti | 3,13 |
Přilnavost přední/zadní nápravy | ![]() |
Stabilita zadní nápravy | ![]() |
Nedotáčivost/přetáčivost | ![]() |
Náklony v zatáčkách | ![]() |
Chování na nerovnostech | ![]() |
Přesnost řízení | ![]() |
Strmost/ostrost řízení | ![]() |
Účinek posilovače | ![]() |
Brzdy | 2,75 |
Nástup | ![]() |
Účinek | ![]() |
Dávkování | ![]() |
Stabilita zádě | ![]() |
Komfort | 2,50 |
Odhlučnění podvozku | ![]() |
Aerodynamický hluk | ![]() |
Tvrdost pérování | ![]() |
Tlumení přejezdů nerovností | ![]() |
Interiér | 2,33 |
Velikost volantu | ![]() |
Tloušťka věnce volantu | ![]() |
Poloha za volantem | ![]() |
Rozměry sedadel | ![]() |
Boční vedení sedadel | ![]() |
Tvar řadicí páky | ![]() |
Fun faktor | ![]() |
Výsledná známka | 3,33 |
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: Francouzi | babo83 | 25.01.2010 10:37 |
Re: Francouzi | Michal Fokt | 24.01.2010 12:46 |
Re: Francouzi | babo83 | 23.01.2010 16:28 |
Re: Francouzi | Enthusiastic.driver | 22.01.2010 11:09 |
Re: Francouzi | Michal Fokt | 21.01.2010 21:00 |
Re: Francouzi | Aleš Jungmann (Auto.cz) | 21.01.2010 19:18 |
Re: Francouzi | Skyline | 21.01.2010 17:20 |
Re: Francouzi | Michal Fokt | 21.01.2010 16:50 |
Re: Francouzi | TeeJay | 21.01.2010 16:26 |
Francouzi | TeeJay | 21.01.2010 12:38 |
Re: Bez prekvapeni | Haryk | 21.01.2010 12:31 |
Bez prekvapeni | Skyline | 21.01.2010 11:27 |
Vstoupit do diskuse › |