Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka

Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: titulní fotka V kupé-kabrioletu Peugeot 207 zřejmě chlapa moc často neuvidíte. My to riskli a otestovali nejvýkonnější verzi se 150 koňskými silami.

Ačkoli současná generace otevřeného malého peugeotu hraje na dívčí a ženské city o poznání méně, než předchozí dvěstěšestka, je téměř stoprocentní, že pokud tohle auto na silnici potkáte, chlap za jeho volantem sedět nebude. Ti by tedy alespoň mohli řidičkám vysvětlit, jak se ovládá mechanizmus sklápění, se staženou střechou by jim to slušelo určitě více.

Ale pojďme raději k autu samotnému. Po usednutí za volant a vzpomenutí na 206 CC se na jazyk dere úsloví o nebi a dudech. 207 má dvouose stavitelný volant s celkem širokým rozsahem, nízký posaz, sedadla příjemně obepínají tělo a také palubka a volant vypadají docela k světu. Pokus o nalezení ideální pozice za volantem sice odhaluje, že prioritou byly opět osoby s nižším vzrůstem, nohy bych totiž mohl mít natažené o něco více a volant by mohl mít silnější věnec a menší průměr, ale nejde o žádnou tragédii.

Co se naopak peugeoťákům dlouhodobě daří, jsou hlavice řadicí páky, i ta v 207 CC se perfektně drží. Bohužel je na úplném konci ústrojí, které je všechno, jen ne sportovní. Dráhy řadicí páky jsou dlouhé a vůle v kulise strašidelná. Jenže poněkud paradoxním výsledkem této kombinace je téměř neznatelný odpor v neutrální poloze a s ním související celkem rychlá, a rozhodně plynulá změna kvaltů. To ovšem nedokázalo změnit nic na tom, že pokud jsem nemusel, raději jsem neřadil, a to je u aut s manuálem dost politováníhod­ný stav.

V tomto světle je tedy spíše pozitivem, že se kosticemi tlamy plejtváka obrovského do motorového prostoru dokázal procedit zrovna motor o objemu 1,6 l, přeplňovaný turbodmychadlem. Ten má výkon 150 k (110 kW) při 5800 otáčkách, tím podstatným je ale zejména točivý moment 240 Nm v 1400 ot/min. To znamená, že se po rozjezdu stačí vyškrábat na pětku a pak už se na ní dá jet skoro furt. Motor provází gloriola „vyvinuto s BMW“, což nepochybně v očích mnohých dokáže trošku zkrátit prodlevu turba a učinit nárůst dynamiky hladším, ovšem faktem zůstává, že by Mnichované měli asi spíš zůstat u těch řadových šestiválců.

Než se totiž motor po sešlápnutí plynu probere, docela to trvá (minimálně ve srovnání s motory TSI a MultiAir) a následná porce newtonmetrů nejen že způsobuje torque steer, ale co je horší, nezřídka i ztrátu trakce předních kol, a to i na suché vozovce. Ovšem co se jízdní dynamiky týče, není důvod si stěžovat. Peugeot umí být ve spektru 3000–6000 ot/min velmi rychlý, předjíždí se s ním bezproblémově a posměšný škleb řidičů těch chlapštějších aut se může lehce změnit v křečovitě zatnuté zuby. Škoda, že je zvuk motoru a výfuku silně potlačen.

V úplně jiných sférách než u 206 se pohybují i jízdní vlastnosti. Jenže srovnávat je třeba s aktuální konkurencí a to už pro peugeota tak růžově nevypadá. 207 CC má totiž typicky francouzské naladění šasi. Ačkoli je pérování spíše tvrdší, v zatáčkách se kabriolet naklání více, než by bylo vhodné, přitom ale přejezdy značného množství nerovností hlásí tupými rázy. Na nerovnostech v zatáčce záď auta znervózní a subjektivnímu pocit nedostatečné kontroly nad autem neprospívá ani přeposilované řízení.

Je to prostě marné, tento vůz byl zrozen pro kvalitní asfalt. Pokud se vám náhodou povede někde narazit na čerstvě opravenou okresku, ukáže se cécéčko v trochu jiném světle. Řízení je i přes značný účinek elektroasistence přesné a i vcelku ostré, auto je v zatáčce stabilní a drží stopu, je ale třeba počítat se všudypřítomnou lehkou nedotáčivostí. Při jízdě na hraně dvěstěsedma poskytne i lehkou rozevlátost zádě, která by se, nebýt turbomotoru, dala dobře korigovat plynovým pedálem. Příjemným překvapením byly brzdy s rychlým nástupem, jejich účinek by ale mohl být krapet lepší. Do kolonky pozitiv je třeba si připsat i celkem tuhou karoserii, kroucení na nerovnostech je jen malé.

Peugeot 207 CC prostě nezapře, za jakým účelem byl zrozen. I přes tvary a chování, svědčící o větší produkci testosteronu, převládá estrogen. Mnohem lépe než na klikaté okresce se cítí na parkovišti před kosmetickým studiem, případně nákupním centrem, eventuálně při pohodové jízdě silničkami kolem pobřeží nebo promenádou. Dovnitř i při stažených oknech (a nasazeném, větrném štítku) fouká docela málo a umím si s tímhle autíčkem celkem dobře představit i zdolávání delších tras. A když na to přijde, umožní i ostřejší jízdní styl. Možná to ode mne bude znít alibisticky, ale přestože mnoho zábavy za volantem na klikaté okresce neposkytne, zívat nudou také nebudete. Řečeno jinými slovy – pokud vaše drahá na pořízení 207CC trvá (to vás bude stát v případě turboverze nejméně 584 900 káčé), dost možná si ho čas od času půjčíte i vy. Ale pro jistotu si vezměte černé brýle a kšiltovku…

Technické údaje
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (k (kW) / ot/min): 150 (110) / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Dynamika a spotřeba
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 8,6
Spotřeba- kombinace (l/100 km): 7,2
Rozměry a hmotnosti:
Velikost kufru (l): 187–449
Objem nádrže (l): 50
Provozní hm. / nosnost (kg): 1485 / 275
Rozměr pneu: 205/45 R 17

Hodnocení

Motor 3,00
Výkon $2$
Odezva plynu $3$
Zvuk motoru/výfuku $4$
Pružnost $2$
Rozložení pedálů $4$
Ochota vytáčet se $3$
Redline $3$
Převodovka 3,25
Přesnost řazení $3$
Snadnost řazení $2$
Vůle v kulise $4$
Délka drah $4$
Jízdní vlastnosti 3,13
Přilnavost přední/zadní nápravy $4$
Stabilita zadní nápravy $2$
Nedotáčivost/pře­táčivost $3$
Náklony v zatáčkách $4$
Chování na nerovnostech $4$
Přesnost řízení $2$
Strmost/ostrost řízení $2$
Účinek posilovače $4$
Brzdy 2,75
Nástup $2$
Účinek $3$
Dávkování $3$
Stabilita zádě $3$
Komfort 2,50
Odhlučnění podvozku $2$
Aerodynamický hluk $2$
Tvrdost pérování $3$
Tlumení přejezdů nerovností $3$
Interiér 2,33
Velikost volantu $3$
Tloušťka věnce volantu $3$
Poloha za volantem $2$
Rozměry sedadel $2$
Boční vedení sedadel $3$
Tvar řadicí páky $1$
Fun faktor $3$
Výsledná známka 3,33

Fotogalerie

  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 1
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 2
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 3
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 4
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 5
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 6
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 7
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 8
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 9
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 10
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 11
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 12
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 13
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 14
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 15
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 16
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 17
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 18
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 19
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 20
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 21
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 22
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 23
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 24
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 25
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 26
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 27
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 28
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 29
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 30
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 31
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 32
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 33
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 34
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 35
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 36
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 37
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 38
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 39
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 40
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 41
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 42
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 43
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 44
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 45
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 46
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 47
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 48
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 49
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 50
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 51
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 52
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 53
  • Test: Peugeot 207CC: Upalující kabelka: fotka 54


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Francouzi babo83 25.01.2010  10:37
Re: Francouzi Michal Fokt 24.01.2010  12:46
Re: Francouzi babo83 23.01.2010  16:28
Re: Francouzi Enthusiastic.driver 22.01.2010  11:09
Re: Francouzi Michal Fokt 21.01.2010  21:00
Re: Francouzi Aleš Jungmann (Auto.cz) 21.01.2010  19:18
Re: Francouzi Skyline 21.01.2010  17:20
Re: Francouzi Michal Fokt 21.01.2010  16:50
Re: Francouzi TeeJay 21.01.2010  16:26
Francouzi TeeJay 21.01.2010  12:38
Re: Bez prekvapeni Haryk 21.01.2010  12:31
Bez prekvapeni Skyline 21.01.2010  11:27
Vstoupit do diskuse ›