Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista

Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: titulní fotka Tenhle mercedes dobře vypadá, nestydí se vysvléct do půl těla a má dost energie na svižné cestování. Jenže mercedesy a radost z jízdy, to nebývají zrovna synonyma… Nezaostávají tedy schopnosti tohoto kabrioletu tradičně trošku za vzhledem?

Nemá cenu se se mnou hádat. Současné éčkové kupé je, když pomineme okrajovou záležitost v podobě supersportu SLS, rozhodně nejhezčím autem se zaměřovačem ve znaku. Kupé navíc už při prvních jízdách v Itálii, zejména díky tomu, že vychází z třídy C a nikoli E, předvedlo, že dokáže nadchnout i vášnivého řidiče. Dokázali ale ve Stuttgartu přenést tyto vlastnosti i na odvozený kabriolet?

Co se designu týče, není co řešit. Kupéčku to sice sluší ještě trochu více, ale kabrio je opravdu kus krásného auta. Designově (a materiálově) trošku fádnější kabině dnešních mercedesů dodává šmrnc béžové kožené čalounění, sedadla disponují nejen nízkým posazem a příjemným bočním vedením, ale i funkcí větrání, což je v každém autě báječná věc. Nechybí ani „šála“ v hlavové opěrce, která na krk posílá teplý vzduch. Volant trošku větších rozměrů se dobře drží, takže dohromady nelze mít vůči zevnějšku ani kabině žádné zásadnější výhrady, prostě slušný standard prémiové třídy. A jako takový by měl umět jak hýčkat posádku při klidné jízdě slušným komfortem a současně obstát při touze po ostřejším svezení.

Nebudu vás napínat – E 350 Cabrio umí obojí. Podvozek je dostatečně poddajný na to, aby zajišťoval ve své kategorii asi nejplavnější cestování a zajistil slušnou schopnost tlumení rázů, i když tu bych asi dokázal představit ještě o trošku lepší, současně je ale dost tuhý na to, aby si nechal líbit i agresivnější jízdní styl. Ten se děje za asistence jen mírných náklonů a inženýři mercedesu dokázali naplno využít potenciál koncepce s motorem vpředu a poháněnou zadní nápravou.

V zatáčkách to znamená především to, že éčko prakticky nezná nedotáčivost, pokud tedy řidič náhodou není příliš optimistický, co se nájezdové rychlosti týče, a neutralita šasi v kombinaci s minimálními změnami těžiště při změně směru jízdy zajišťuje kabrioletu až nečekaně dobrou obratnost. Pocitu velmi slušné kontroly nad autem prospívá i opravdu hodně strmé řízení, na jehož povely reaguje auto přesně a bryskně, takže ani nijak zvlášť nevadí, že postrádá zpětnou vazbu, jak se ostatně na mercedes sluší a patří.

Dobrý dojem z ovládání kabria ostatně nekazí ani sedmistupňový automat. Není sice nejrychlejší na světě, ale dost rychlý na to, aby ve sportovním režimu měnil kvalty v dostatečně ostrém tempu, a to i v případě, že to bylo někdy až o tři stupně níž. Nejlepší je ale stejně řadit si pádýlky pod volantem. To přijde vhod zejména před zatáčkou nebo při předjíždění, kdy si tak připravím ideální rychlostní stupeň, jenž bývá vždy o jeden až dva nižší, než považuje ze vhodné elektronika. Následná akcelerace, doprovázená občas i laškováním zadní partie, je pak díky 292 koním a 365 Nm velmi slušná a rozhodně tak nezaostává za reprezentativním vzhledem auta.

Jsme ale u mercedesu, takže (pokud to není zrovna SLS AMG) ani manuální režim není úplně manuální a pokud zapomenu přeřadit, což se kvůli omezovači už v 6800 otáčkách občas stávalo, elektronika se neptá a přeřadí. Stejně tak automat podřazuje při kickdownu, pokud si řidič sám nezvolí dostatečně nízký kvalt.

Dynamice jízdy ale příliš neodpovídá naladění brzdové soustavy. V tomto případě dostal přednost sametový nástup a pozvolný účinek a při sportovní jízdě se na pedál musí dost dupat, což znesnadňuje dávkování účinku, nicméně i přesto dokáží auto vcelku spolehlivě zpomalit. Tedy ke zkouškám toho, zda se na okresce dají nebo nedají unavit, nedošlo, protože s tímhle autem se sice dá jet ostře, ale svezení vysloveně na krev se mu už příliš nezamlouvá.

Značný podíl na tom má tuhost karoserie. Tak nějak se stalo pravidlem, že otevřené mercedesy (a nejen otevřené, vzpomeňte na CLK) jsou vždy o něco méně tuhé, než jejich nejbližší německá konkurence a tak se i současný E Kabriolet kroutí trošku více, než na co jsme od špičky ve třídě zvyklí. Nejde pochopitelně o žádnou tragédii, ale je třeba s tím počítat, pokud se zhorší povrch vozovky. Pak totiž může mít podvozek tendenci znervóznět, ztrácet přilnavost a počastovat posádku nepříjemnými rázy.

Přímovstřikový šestiválec je velmi dobře odhlučněn, jeho kultivovanost je na velmi vysoké úrovni a v nízkých otáčkách jen decentně hučí. Dokáže být ale i dobrým společníkem i při adrenalinovější jízdě, ve středních otáčkách přechází jeho zvuk do příjemného kovového vrčení, kterým dává motor najevo, že v tomto režimu není o nic méně spokojenější.

Je úplně jedno, jestli budete v E cabrio se slunečními brýlemi nad obočím při jízdě krokem pomrkávat na Riviéře na krásky v bikinách nebo se vydáte do alpských průsmyků užít si zatáčky – tohle auto zvládne s grácií obojí (i když ne tak elegantně jako jeho uzavřená verze) a přestože se mu stále ještě bude o trochu víc zamlouvat ta Riviéra, nezklame ani to vaše divočejší já.

Technické údaje
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (k (kW) / ot/min): 292 (215) / 6400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 365 / 3000–5100
Dynamika a spotřeba
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 6,8
Spotřeba- kombinace (l/100 km): 8,8
Rozměry a hmotnosti:
Délka x šířka x výška (mm) 4698×1786×1398
Rozvor (mm) 2760
Velikost kufru (l): 300–390
Objem nádrže (l): 66
Provozní hm. / nosnost (kg): 1865 / 395
Rozměr pneu: 235/40 R 18

Hodnocení

Motor 2,43
Výkon $2$
Odezva plynu $2$
Zvuk motoru/výfuku $3$
Pružnost $2$
Ochota vytáčet se $2$
Výkonová špička $3$
Redline $3$
Převodovka 1,67
Rychlost přeřazování (AT) $2$
Rychlost podřazování (AT) $2$
Logika řazení (AT) $1$
Jízdní vlastnosti 1,75
Přilnavost přední/zadní nápravy $2$
Stabilita zadní nápravy $1$
Nedotáčivost/pře­táčivost $2$
Náklony v zatáčkách $1$
Chování na nerovnostech $3$
Přesnost řízení $2$
Strmost/ostrost řízení $1$
Účinek posilovače $2$
Brzdy 2,25
Nástup $3$
Účinek $1$
Dávkování $3$
Stabilita zádě $2$
Komfort 1,25
Odhlučnění podvozku $1$
Aerodynamický hluk $1$
Tvrdost pérování $1$
Tlumení přejezdů nerovností $2$
Interiér 1,6
Velikost volantu $3$
Tloušťka věnce volantu $1$
Poloha za volantem $1$
Rozměry sedadel $1$
Boční vedení sedadel $2$
Fun faktor $3$
Výsledná známka 1,99

Fotogalerie

  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 1
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 2
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 3
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 4
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 5
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 6
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 7
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 8
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 9
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 10
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 11
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 12
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 13
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 14
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 15
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 16
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 17
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 18
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 19
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 20
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 21
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 22
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 23
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 24
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 25
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 26
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 27
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 28
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 29
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 30
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 31
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 32
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 33
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 34
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 35
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 36
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 37
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 38
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 39
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 40
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 41
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 42
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 43
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 44
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 45
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 46
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 47
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 48
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 49
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 50
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 51
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 52
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 53
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 54
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 55
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 56
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 57
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 58
  • Test: Mercedes-Benz E 350 Cabrio: Talentovaný exhibicionista: fotka 59

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Re: Řvu smíchy..... MariAchi 01.09.2010  10:15
Re: Řvu smíchy..... Skyline 31.08.2010  11:24
Řvu smíchy..... Aštar Šeran 31.08.2010  08:00
Re: môj názor mirdus 30.08.2010  21:29
Re: môj názor mirdus 30.08.2010  21:28
Re: môj názor x_ghost 30.08.2010  17:17
trochu jinak nez o MB:) OS 30.08.2010  16:31
Re: môj názor Hrubis 30.08.2010  08:00
môj názor x_ghost 29.08.2010  19:33
Krása K3 29.08.2010  17:35
hmmm lucky_fr 29.08.2010  16:23
bleh T.V 29.08.2010  16:00
Krasavec Carlsson55 29.08.2010  15:28
Re: ja nvm Hrubis 29.08.2010  13:15
Divnej Sonny Crockett 29.08.2010  12:16
Re: ja nvm . 29.08.2010  11:56
ja nvm Hrubis 29.08.2010  10:30
Vstoupit do diskuse ›